וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הענק האדום: ג'פרי ג'ונס - נו, ההוא מהזה

גיא שמי

19.2.2008 / 10:09

מחפשים ג'ינג'י ענק ופדופיל לדמות משנה בסרט החדש שלכם? גיא שמי כבר עשה בשבילכם את העבודה: ג'פרי ג'ונס

ג'פרי דנקן ג'ונס הוא ג'ינג'י ענק, עם עיניים קטנות, מבט תככני, פרצוף של נבל וחוש הומור מעולה. זאת הסיבה לכך שלרוב הוא משחק כל מיני סוגים של רעים, או, לחילופין, את "המוזר". החזות הפדופילית של ג'ונס היא תוצאה ישירה של משקלו ברגע נתון, ובהתאמה, ב-2002 הואשם בשכירת נער בן 14 לצילומי סטילס פורנוגרפיים וזכה על הדרך ברישום של עבריין מין וחמש שנים על תנאי.

ג'ונס נולד בבאפלו, ניו-יורק ב-1946. לאחר שסיים את לימודי התיכון בוורמונט, נסע ללונדון, למד משחק במשך ארבע שנים ומאוחר יותר הצטרף לתיאטרון סטראטפורד הקנדי. עם מחזות של ניל סיימון וביל שייקספיר באמתחתו, עד מהרה מצא עצמו ג'ונס משחק - בעיקר בתפקידי אורח - בסדרות כגון "קוז'אק" ו"רמינגטון סטיל". אבל, יהיה זה דווקא הליהוק לסרט "אמדאוס" שיפתח בפניו אפשרויות חדשות על המסך הגדול. בין היתר, נוכל לזכור אותו מסרטים כמו "תעלומה ללא רמז", "הפיתויים האסורים של וואלמונט", "אד ווד", "המרדף אחר אוקטובר האדום", "צייד המכשפות", "רעב מוטרף", "סליפי הולו", "שוברות הלבבות" "קיץ אחד של סוטול" ו"Howard The Duck", אחת מקומדיות המד"ב ההזויות שנעשו בשנות השמונים ובכלל.

שמתי ברז למורה – "הרע הראשי"

פריס ביולר (מת'יו ברודריק) מחליט יום אחד לא ללכת לבית הספר. הוא גם מחליט לשחרר את חברתו סלואן (מיה שרה) מהלימודים, להוציא את חברו קמרון (אלן ראק) החולני ואת האוטו של אבא שלו ממרבצם, ולקרוע את שיקגו (לפחות עד חמש בערב). הדבר היחיד שיעמוד בדרכו (או לפחות ינסה) הוא מנהל בית הספר אד רוני (ג'פרי ג'ונס), שדווקא היום מחליט לתפוס את פריס מבריז ולהשעות אותו מן הלימודים, אחת ולתמיד ויפה שעה אחת קודם. זהו כנראה התפקיד הזכור והטוב ביותר של ג'ונס אי-פעם, כשהוא מגלה כשרון סלפסטיקי אדיר ומשאיר רושם של נבל מצוייר. יש אפילו כאלה שיטענו כי המנהל רוני הוא הגיבור האמיתי של הסרט. עד סוף יום הלימודים הוא יספיק להיאבק פעמיים עם רוטווילר, לקבל בעיטה בפנים מהאחות המפוחדת של פריס (ג'ניפר גריי) וכמעט לצטט את הארי המזוהם, אבל בסוף לוותר.

ביטלג'וס – "הבעל המוכה"

הזוג הצעיר אדם (אלק בולדווין) וברברה (ג'ינה דיוויס), מתו זה עתה, והם עתידים לגלות שבמוות יש הרבה יותר בירוקרטיה ממה שהבטיחו להם. התור ליועצת של המתים הטריים הוא ארוך נורא, הם לא יכולים לצאת מהבית, וכיוון שאחרי הכל הם מתים, משפחה ניו-יורקית עשירה קונה את הבית שלהם ועוברת לגור בתוכו. המשפחה כוללת את הילדה הדכאונית לידיה דיץ (וינונה ריידר), אמה האמנית הכושלת דיליה (קת'רין או'הרה), ובעלה צ'ארלס (ג'ונס) שחשב שהוא קונה בית קיט ורק מנסה לנוח בין כל העיצובים מחדש והפסלים המכוערים שקמים עליו לתחייה. צ'ארלס הוא אולי איש עסקים אמיד, אבל בתור בעל הוא נשלט ומיואש וג'ונס מגלם אותו באופן מצחיק, אולי בדומה לפולטי של ג'ון קליז. ההכרזה מלאת התקווה "תראי איזה מטבח! אולי תוכלי סוף סוף לבשל ארוחה הגונה!" המכוונת לאשתו העצבנית, תישאר לא ממומשת.

אמדאוס – "השליט הכסיל"

אנטוניו סליירי (פ. מורי אברהמס), לא בטוח אם הוא יותר שונא או יותר מעריץ את וולפגנג א.מ (טום הולסי), האיש שבצורה עקיפה גרם למותו. דרך פלאשבקים אנו עדים להיכרות הגורלית בין השניים, שהחלה כאשר הוזמן מוצארט לחלטר בחצרו של הקיסר יוזף השני (ג'ונס) שחוטא בעצמו בנגינת פסנתר מקרטעת: "טמפו הוד מלכותך, שמור על טמפו!". אך הקיסר הוא מספיק אטום מוזיקלית בכדי לא להתרשם יתר על המידה מגאוניותו של ו.א ועול הקנאה נותר לרבוץ - כל כולו ובאופן דיסקרטי - על כתפיו של סליירי המיוסר. הדיאלוגים ב"אמדאוס" הם מודרניים - אולי אפילו מודרניים מדי לתקופה שבה מתרחש הסרט, כך שאמינות היסטורית היא לא הצד החזק שלו. מה שכן, לדמויות שבתוכו (אפילו לסליירי עצמו) יש הומור עצמי שגורם להן להראות אנושיות, חוץ מהקיסר יוזף השני עצמו, שלא זכה בהומור כזה, ולפיכך הוא דמות שהיא על גבול האתנחתא הקומית ובפרצוף רציני ביותר (רוב הסרט) ג'פרי ג'ונס קורע מצחוק.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מלכודת לפרקליט – "הרע שנאלץ למות רק בכדי להוכיח שהרע הראשי הוא רע מאוד"

קווין לומקס (קיאנו ריבס) הוא תובע צעיר מפלורידה, חתיך, שאפתן ומבריק (אבל לא באמת, כי זה קיאנו ריבס) שטרם הפסיד תיק. בעקבות זאת הוא מקבל הזמנה מג'ון מילטון (אל פאצ'ינו) עורך-דין מסתורי ורב עוצמה, לבוא ולעבוד בחברה הניו-יורקית המצליחה שלו. לומקס הצעיר עתיד לגלות כי הבוס החדש שלו הוא הישות היחידה שקיימת שהיא אפילו יותר מרושעת מעורך-דין. אדי ברזון (ג'ונס), שותף זוטר בחברה, ישמח בתחילה על הצטרפותו של לומקס, אך כאשר מילטון ירצה להופכו לשותף, ברזון יהיה אכול קנאה. איום אחד יותר מדי מצד ברזון בנוסח "דע את מקומך, ילד!" עתיד לקבוע את גורלה המר של נשמתו. "מלכודת לפרקליט" לא מגלה את כל הקלפים על ההתחלה, אולם ברגע שנראה את ג'פרי ג'ונס על המסך נניח שאם לא יתגלה כמספיק רשע, הוא וודאי הולך למות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully