וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאים והתסריטאים מאיימים להחרים את האוסקר הישראלי

יעל ולצר

20.2.2008 / 12:30

איגוד הבמאים והתסריטאים רוצה להרגיש קצת אמריקה ומאיים להחרים את טקס האוסקר הישראלי במידה ויחולקו פרסים בזמן הפרסומות. וגם: השחקנים מוחים על איחוד קטגוריות בטקס

טקס פרסי הטלוויזיה (האוסקר הישראלי), שמארגנת מדי שנה הנהלת האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, מתוכנן להיות משודר רק בסוף יוני או תחילת יולי השנה, זאת במסגרת יום שידור של "קשת". אך מנהלי התחרות כבר הצליחו לעורר את זעמם של איגוד הבמאים והתסריטאים, ושל איגוד שחקני המסך בישראל.

רני בלייר, יו"ר איגוד הבמאים, וליאורה קמינצקי, יו"ר איגוד התסריטאים, פנו להנהלת האקדמיה במכתב נזעם בו הם מוחים על העובדה שהענקת הפרסים ליוצרים בטקס, ייערך בזמן שידור הפרסומות.

במכתב, שהעתקים ממנו נשלחו לאבי ניר, מנכ"ל שידורי קשת, ולרון לשם, סמנכ"ל תוכן שידורי קשת, נטען: "הנציגים שלנו באקדמיה ניהלו מאבק עיקש, כדי להביא לכך שהיוצרים הזוכים יכובדו בזמן השידור, אולם זאת לא עלה בידם, בשל התנגדות כללית של חברי הנהלת האקדמיה. לאחר התפשרות, הסכימו הנציגים, שהפרסים לבמאים והתסריטאים יחולקו בזמן הפרסומות. לא מכבודנו להתחנן על מקומנו בטקס פרסי הטלוויזיה, מקום שאמור להיות מובן מאליו לאקדמיה שאמורה לקדם את היצירה של הדרמה המקורית. אנחנו מוחים בכל תוקף על הזלזול השערורייתי ביוצרים המרכזיים של הז'אנר העליון, ומסתמן מהלך של החרמת הטקס כולו על ידי הבמאים והתסריטאים".

מארגני התחרות גם קיבלו מכתב נזעם מיורם חטב ומאפרת בן אברהם, נציגי המחלקה לקידום היצירה הישראלית בשח"ם (איגוד שחקני המסך בישראל) ובו הם מוחים על כוונת מארגני התחרות לערוך השנה שינויים בהגדרת קטגוריות ההתמודדות, ולאחד מספר קטגוריות כך שכל השחקנים אשר השתתפו בסדרות דרמה, בדרמה קומית, וכן במיני-סדרה ובדרמה בודדת, יהיו מועמדים יחדיו לפרס "שחקנ/ית השנה" תחת אותה הקטגוריה.

"בהנחה שהדברים האמורים נכונים, הרי שעשרות רבות של שחקנים, שהשתתפו ביצירות טלוויזיוניות בפורמטים שונים ותחת ז'אנרים ותת-ז'אנרים שונים מתחרים תחת אותה קטגוריה. זהו איחוד מלאכותי שמעיד על יחס מזלזל במועמדים הספציפיים, שבאופן רחב יותר יש בו כדי ליצור זילות של מקצוע המשחק ופיחות במעמדם של השחקנים בארץ", נכתב במכתב של אידוג שח"ם.

בינתיים נרגעו הרוחות בזירה הזו, וחטב ובן אברהם, מסרו, שלאור פנייתם לאקדמיה הישראלית, הוחלט שם להשיב את הקטגוריות לקדמותן.

אילנה שרון, מהנהלת האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, בתגובה: "איננו מדיינים בנושא זה מעל גבי העיתונות".

תגובה מקשת תגיע בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully