וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבהלה לזהב

שני פישר

24.2.2008 / 8:17

מי יקח את פרס "הסרט הטוב", מי את "שחקן המשנה" ומה יקרה עם "בופור" בטקס האוסקר הערב? מה שבטוח זה ששום דבר לא בטוח. וכמובן, הטוקבקים מחכים לדעתכם המלומדת בנושא

היום בלילה יערך טקס האוסקר ה-80 במספר, ונדמה שלרגל חגיגות השמונים, שנת 2007 הצמיחה שלל חסר תקדים (ביחס לשנים האחרונות) של סרטים מצויינים, שהופכים את התחרות לצמודה ומותחת במיוחד. וכמובן, גם "בופור" שלנו תרם את חלקו לעניין הציוני בטקס הזוהר בעולם. אז רגע לפני שאושרי כהן דורך על השטיח האדום, ריכזנו עבורכם את ההישגים שרשמו הסרטים המובילים בטקסים קודמים ואת הזכיות המסתמנות לפי bookmaker.com - אתר הימורים מוביל בכל הקשור לתחזיות לגבי האוסקר.

הסרט הטוב

לפי bookmaker.com - "ארץ קשוחה"

"ארץ קשוחה" - זכה בפרסים רבים, שמסמנים אותו כמועמד המוביל לזכות בפרס הגדול, והבולט מביניהם הוא ה-DGA, פרס איגוד הבמאים. כזכור, בחמש השנים האחרונות ארבעה מתוך חמישה במאים שקיבלו את הפרס הנ"ל זכו, כעבור חודש, בפרס הסרט הטוב בטקס האוסקר. בסך הכל הסרט זכה בפרס "הסרט הטוב" בכ-18 פסטיבלים שונים.

"כפרה" - ככל שעובר הזמן, נראה שהסיכויים של הסרט המצויין "כפרה" לקחת את הפסלון הנחשק הולכים ופוחתים. עם זאת, בל נשכח שהסרט גרף את פרס הסרט הטוב בגלובוס הזהב וב-BAFTA, כך שיש עדיין סיכוי למהפך סטייל הראל מויאל.

"זה יגמר בדם" - הסרט גרף עד היום 3 פרסים של הסרט הטוב, אף אחד מהם לא בפסטיבל מרכזי.

"ג'ונו" - האנדרדוג של טקס האוסקר הצליח להשתחל כמועמד בקטגורייה היוקרתית ביותר, אך לפי זכיותיו הקודמות, או שמא עדיף להגיד - אי זכיותיו הקודמות, אפשר לסכם זאת בכך שהמועמדות לבדה היא כבר כבוד עצום עבור סרט זה, שהופק בתקציב זעום ונהיה לשובר קופות אימתני.

"מייקל קלייטון" - לא זכה עד היום באף פרס עבור "הסרט הטוב", מה שהופך אותו לחוליה החלשה מבין החמישה, ויש שיגידו גם - הסרט שתפס את מקומו של "הפרפר ופעמון הצלילה" בקטגוריה זאת.

והאוסקר של וואלה! תרבות הולך ל.. "ארץ קשוחה", כי לא סתם השקענו בפרויקט מיוחד לכבוד האחים כהן .

הבמאי הטוב

לפי bookmaker.com - ג'ואל ואיתן כהן ("ארץ קשוחה")

בקטגורית הבימוי, אין ספק שהאחים כהן הם המועמדים המרכזיים לקחת השנה, לראשונה בחייהם, את הפרס הנחשק. מלבד פרס ה-DGA היוקרתי, זכו הכהנים עם סרטם "ארץ קשוחה" 14 פעמים בפרס "הבימוי הטוב", כולל בטקס ה-BAFTA . בכל אופן, האיום המרכזי שלהם מגיע מכיוונו של פול תומאס אנדרסון עם "זה יגמר בדם", שכבר זכה ב-3 פרסי בימוי עבור סרטו. מועמדים נוספים: ג'וליאן שנאבל ("הפרפר ופעמון הצלילה"), ג'ייסון רייטמן ("ג'ונו"), טוני גילרוי ("מייקל קלייטון")


והאוסקר של וואלה! תרבות הולך ל.. "ארץ קשוחה", כי אם לא ישראלי יקח את הפרס, לפחות שיהיו יהודים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

השחקן הראשי

בשלוש מילים - דניאל דיי לואיס.

גם הנון-קונפורמיסטים הגדולים ביותר לא יערערו על זכייתו הכמעט הודאית של דיי לואיס בפרס, ולראיה - אף אחד לא זוכר מי בכלל מתמודד מולו. דיי לואיס הספיק לגרוף כבר 18 זכיות בכל טקס אפשרי עבור משחקו ב"זה יגמר בדם", בין השאר בגלובוס הזהב וב-BAFTA. אפילו האתר bookmaker.com בחר שלא לפתוח את ה קטגוריה הזאת להימורים, פשוט בגלל שהיא לא רווחית. בגזרת הקלוז אפים המאוכזבים: ג'ורג' קלוני ("מייקל קלייטון"), ג'וני דפ ("סוויני טוד"), טומי לי ג'ונס ( "In the Valley of Elah"), ו-ויגו מורטנסן ("Eastern Promises").


והאוסקר של וואלה! תרבות הולך ל.. ויגו מורטנסן, כי עדיין לא סלחנו על איך ששדדו ממנו את הפרס על "היסטוריה של אלימות" (וגם כי דניאל דיי לואיס מעניין את כף רגלנו השמאלית).

השחקנית הראשית

לפי bookmaker.com - ג'ולי כריסטי

גם בקטגוריה זאת מדובר בזכייה כמעט בטוחה של השחקנית ג'ולי כריסטי על תפקידה בסרט "הרחק ממנה". עם זאת, בניגוד לדיי לואיס, יש עוד שתי שחקניות מצויינות שנושפות בעורפה: מריאון קוטילרד על משחקה ב"אדית' פיאף: החיים בוורוד", שגרפה את פרס השחקנית הטובה בטקסים BAFTA, גלובוס הזהב וה- SAG (גילדת השחקנים). מנגד, ישנה את האנדרדוגית המושלמת אלן פייג' ("ג'ונו"), שאם תקח את הפרס תהיה המועמדת הצעירה ביותר שזכתה אי פעם בקטגורייה זו, חוץ מזה שגם קצת מגיע לה.

והאוסקר של וואלה! תרבות הולך ל.. ג'ולי כריסטי, כי מזמן לא נראתה כזאת הופעה של שחקנית על המסך, וגם כי היינו מעדיפים להכניס אותה להריון, ולא את אלן פייג'.

שחקן המשנה

לפי bookmaker.com - חוויאר בארדם

"ארץ קשוחה" מסמנת עוד מועמד מוביל, והפעם בגזרת השחקנים. חוויאר בארדם, המגלם בסרט רוצח פסיכופת ומבעית, זכה עד היום ב-15 פרסים על משחקו, ביניהם ב"גלובוס הזהב", BAFTA וה-SAG (גילדת השחקנים). עם כמה שאנחנו מחבבים את פיליפ סימון הופמן, הפעם הפרס מגיע למי שמפחיד את פנלופה קרוז בלילות.

והאוסקר של וואלה! תרבות הולך ל.. חוויאר בארדם, כי לא אנחנו נהיה אלה שיעמדו מול אנטון שיגור.

שחקנית המשנה

לפי bookmaker.com - איימי ריאן

שתי מועמדות רציניות יתחרו, ככל הנראה, על קטגורית שחקנית המשנה: קייט בלנשט ("אני לא שם") ואיימי ריאן ("נראתה לאחרונה"). הפעם מדובר בתחרות צמודה בין השתיים, שבקלות גם יכולה להסתיים בזכיה מפתיעה של שלוש המועמדות הנוספות: רובי די ("אמריקן גנגסטר") סאוירס רונאן ("כפרה") וטילדה סווינטון ("מייקל קלייטון").

והאוסקר של וואלה! תרבות הולך ל..טילדה סווינטון, כי מגיע לה אוסקר על כל סרט שהיא משחקת בו.

התסריט המעובד

לפי bookmaker.com - "ארץ קשוחה"

הפעם פרס התסריט המקורי באוסקר נדחק הצידה (ואולי יקטף על ידי התסריטאית בהווה וחשפנית לשעבר דיאבלו קודי, שכתבה את "ג'ונו" וזכתה בפרס איגוד התסריטאים) כיוון שהתסריטים של הסרטים הבולטים השנה עובדו מתוך ספר. "זה יגמר בדם", "כפרה" ו"הרחק ממנה" צפויים לספוג עוד נוק אאוט מ"ארץ קשוחה", שכבר גרף 12 פרסים על "התסריט הטוב" בפסטיבלים שונים, ביניהם בגלובוס הזהב ואת פרס איגוד התסריטאים.

והאוסקר של וואלה! תרבות הולך ל.. "כפרה", כי השעה הראשונה היא עיבוד של ספר מופת לסרט מופת.

הסרט הזר - דע את היריב

בניגוד ליתר הקטגוריות, בקטגוריית "הסרט הזר" קשה לדעת איזה סרט יקח את הפרס. אם נסתמך על אתר ההימורים bookmaker.com, סיכויו של "בופור" נראים די עגומים. Bookmaker.com מצביע על הסרט הפולני "Katyn" כמועמד הרציני לקחת את הפרס, ומיד אחריו - "אגדה מונגולית" מקזחסטן ו-"הזייפנים" האוסטרי, ולעומתו, אתרים רבים אחרים מהמרים על "הזייפנים" כעל המועמד המבטיח. נכון להיום, לפי האתר, אנו ממוקמים במקום ה-4, כשמאחורינו רק הרוסים עם "12".

והאוסקר של וואלה! תרבות הולך ל.. נו, באמת.

  • עוד באותו נושא:
  • בופור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully