וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסל לפי שעה: הרוצחים השכירים הכי מפחידים בקולנוע

גיא שמי

25.2.2008 / 9:50

גיא שמי מברך את חוויאר ברדם - זוכה אוסקר והרוצח השכיר הכי מפחיד בעולם - עם עוד ארבעה סרטים שאי אפשר לישון אחריהם לבד

אנטון שיגור ב"ארץ קשוחה" הוא ללא ספק אחד מהרוצחים השכירים היותר מפחידים שיצא לנו לראות אי פעם על המסך הגדול. אבל שיגור – חוויאר ברדם, שזכה אתמול בפסלון הנחשק – הוא בהחלט לא היחיד. אם יש דבר שהקולנוע האמריקאי אוהב יותר מרוצחים, זה רוצחים שגם לוקחים על העבודה שלהם כסף. הרוצח השכיר הקלאסי הוא שקול, חסר מצפון, מאורגן וקצת פסיכופט, אבל תמיד ישנם גם כאלו שאינם עונים להגדרה, ובהתאמה יגרמו לסרט שאנחנו רואים להיות פחות צפוי. אצלנו ב"הצעת הגשה" אמנם בוחרים בחיים, אבל גם מבינים מדוע ארבעת השחקנים הבאים החליטו לשחק דווקא את אלה שלוקחים חיים. אז קדימה – חברו את משתיק הקול, הכינו שטרות קטנים ובלתי מסומנים ותפגשו אותי במקום ציבורי.

מטאדור

ג'וליאן נובל (פירס ברוסנן) היה עד לא מזמן רוצח שכיר על-הכיפאק, אך במשימתו הנוכחית במקסיקו, בדידותו הגדולה משאירה אותו חסר און ואונים. בדיוק מהסיבה הזאת הוא פותח בשיחת חולין עם דני (גרג קיניר), איש עסקים רגיל למדי, שג'וליאן מתחיל להעריץ בגלל הנורמליות שלו. למרות סלידתו של דני מבחירת הקריירה של ג'וליאן, השניים עתידים להתחבר ואף לעמוד זה לצד זה (ולהפך) ברגעים קשים. מלבד היותו של ג'וליאן רוצח שכיר (ואולי גם הומו), דמותו בסך הכל עוברת את משבר גיל העמידה, בלי שום קשר למקצוע שלו. כידוע, אין כמו חבר טוב לשפוך עליו את הצרות שלך.

הנוסע

וינסנט (טום קרוז) נחת זה עתה בשדה התעופה של לוס אנג'לס וכמעט לא עלה על המונית של מקס (ג'יימי פוקס), אבל בסוף כן. הוא מציע לאותו מקס לעשות בשבילו נסיעה "ספיישל", מאחר ויש כמה מקומות שהוא צריך "לעצור" בהם בדרך. לא יעבור זמן רב עד שיבין מקס כי הפך בעל כורחו לנהג של מלאך המוות, וכל רמזור ירוק שהוא עובר בו מקרב איש אחר אל מותו. לפי דעתי, וינסנט הוא הרוצח השכיר הטוב ביותר שראיתי בסרטים, וללא ספק התפקיד הכי טוב של טום קרוז והלוק שהכי הולם אותו. הוא מתודי, מדויק ושנון, הוא מגלה חוש הומור ציני ומושחז, ולמרות שהוא מתחבר עם הנהג שלו, די ברור איך מבחינתו אמורה הנסיעה הזו להסתיים.

יומן של רוצח שכיר

בדומה – אך להבדיל אלף אלפי הבדלות – ל"גוסט דוג", דקר (פורסט וויטאקר) הוא רוצח שכיר שלא מאוד מרוצה מהקריירה שלו. למעשה הוא מתכנן לעזוב, אבל יש לו עוד עבודה אחרונה לעשות. אלא מה - הוא עומד לגלות שלרצוח את שרילין פן זה לא פשוט, שלא לדבר על לחסל את התינוק הקטן שלה. לכאורה רק עוד ירייה אחת לפני שהוא עוזב את המקום תמורת סכום נאה, אבל הפרקטיקה, כאמור, זה כבר סיפור אחר. בסוף הכל מסתדר על הצד הטוב ביותר, אבל עד אז אנחנו נאלצים להסתובב עם רוצח איטי, מצפוני, מתלבט, ומאוד לא מקצועי. אחלה גבר אבל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מפגש בגרוס פוינט

הרוצח השכיר מרטין בלנק (ג'ון קיוזאק) חוזר לעיירת הולדתו גרוס פוינט, לאחר היעדרות של עשר שנים. בעיקר כי יש לו איזה ג'וב שם, אבל גם קצת בשביל לראות את החבר'ה. אלא שיש כמה בעיות: חברתו לשעבר (מיני דרייבר) לה הבריז בנשף לא בטוחה אם היא שמחה או כועסת לראות אותו; קולגה עצבני שלו (דן אקרויד) מאשים אותו בגניבת הג'וב ומתכנן להרוג אותו; והפסיכולוג שלו (אלן ארקין) לא מסכים לטפל בו, אחרי שמרטין חשף בפניו את המקצוע האמיתי (והרצחני) שלו. בלנק הוא הרוצח השכיר המקסים ביותר שיצא לכם לראות – הוא נחמד, ידידותי, והכי חשוב, תמיד כן בקשר לעבודתו. העניין הוא שהוא מספר את זה בכזאת אגביות, שאף אחד לא מאמין לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully