וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפסידים הגדולים של האוסקר

טלי גולדשטין ורויטרס

25.2.2008 / 11:44

"בופור" לא לבד. גם "כפרה", "מייקל קלייטון" ו"הפרפר ופעמון הצלילה" הלכו הביתה בידיים ריקות. כמעט

הוליווד הפנתה גבה הלילה (ראשון) לאיש בכסא גלגלים ולאישה שהתחפשה לבוב דילן. עם 24 קטגוריות בלבד ו-21 סרטים שקיבלו כמה וכמה מועמדויות, כמובן שלא כל סרט שהיה מועמד יכול היה לצפות לחלוק בתהילת האוסקר. כמה מהסרטים התמזל מזלם רק להיות מועמדים. אפילו המנצח הגדול של הלילה, "ארץ קשוחה", גרף ארבעה אוסקרים – הישג שאינו יוצא דופן בפני עצמו.

בקרב המפסידים הגדולים ניתן למנות את "הפרפר ופעמון הצלילה", סיפור אמיתי של קורבן שבץ שהפך למשותק. הדרמה דוברת הצרפתית לא קיבלה אף אוסקר למרות שהיתה מועמדת בארבע קטגוריות ולמרות שהבמאי ג'וליאן שנאבל זכה בטקס "גלובוס הזהב" בקטגוריית הבמאי הטוב ביותר.

למעשה, טקס "גלובוס הזהב" יכול להיחשב כמפסיד הגדול האמיתי של האוסקר. האירוע - הנחשב עדיין כברומטר של האוסקר – לא הצליח מזה ארבע שנים לנבא נכונה את הסרט שיזכה באוסקר. איגוד הכתבים הזרים בחר להעניק את גלובוס הזהב ל"כפרה" כסרט הטוב ביותר. באוסקר, לעומת זאת, קיבל "ארץ קשוחה" את פרס הסרט הטוב ביותר. "כפרה" היה מועמד לשבעה פרסי אוסקר, אך סיים את הערב עם אוסקר אחד בלבד, על הפסקול הטוב ביותר. למרבה האירוניה, הדרמה הבריטית נחשבה להימור בטוח הרבה לפני ש"ארץ קשוחה" יצא לאקרנים בתחילת דצמבר.

"מייקל קלייטון", מועמד נוסף בשבע קטגוריות שונות, סיים אף הוא את הערב עם אוסקר אחד בלבד. טילדה סווינטון זכתה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר על תפקידה כעורכת דין מושחתת. קייט בלנשט, המועמדת שכולם ציפו כי תזכה באוסקר בקטגוריה זו, ספגה הפסד מפתיע. בלנשט קיבלה ביקורות מהללות על תפקידה בסרט "אני לא שם", הביוגרפיה הדמיונית של בוב דילן, בו שיחקה עיבוד חופשי לדמותו של הזמר.

גם "זה ייגמר בדם", שזכה ביחד עם "ארץ קשוחה" למספר המועמדויות הגדול יכול לרשום את הערב כמאכזב, בעיקר עבור הבמאי-תסריטאי-מפיק שלו, פול תומאס אנדרסון, שסיים את הערב ללא פסלון. הסרט גרף אמנם שני פרסים (על צילום ועל משחקו של דניאל דיי לואיס), אולם הפסיד את ל"ארץ קשוחה" בכל הקטגוריות החשובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully