וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנון למופת: סטפן טובולובסקי - נו, ההוא מהזה

גיא שמי

26.2.2008 / 12:11

מחפשים חנון שלאף אחד אין כח בשבילו לתפקיד משנה בסרט חדש? מזל שגיא שמי כבר מצא בשבילכם את סטפן טובולובסקי

סטפן טובולובסקי הוא חנון מארץ החנונים אשר מעבר לים. בין אם הוא דמות שלילית או חיובית, לרוב הוא מאוד לא מקובל ולאף אחד אין באמת כח לדבר איתו. למרות זאת, המעטים שהשכילו להשתמש בו לתפקיד עם עומק מסוים לא הצטערו. הוא היה הזמר בלהקתו הראשונה של הגיטריסט המנוח סטיבי ריי-ווהן - איתו למד בבית הספר - והוחזק פעם כבן ערובה בסופרמרקט. לצערו הרב, הוא גילם את תפקיד המנהל בפיילוט של "באפי ציידת הערפדים", אך לא בסדרה עצמה. תחת שמו ב"IMDB" ניתן למצוא לא פחות מ-184 תפקידים בסרטים וסדרות שונות – זה המוןן! – ובאותה הזדמנות אבקש להודות לטוקבקיסט "יותם" שכבר פעמיים שאל עליו בהקשר של המדור הזה. אז תודה "יותם", אתה יכול להיות רגוע.

סטפן טובולובסקי נולד בדאלאס בשנת 1951 ולמד באוניברסיטה המתודיסטית של טקסס. בתחילת שנות השמונים עבד באופן די קבוע בסדרות כגון: "נוטס לנדינג", "פלקון קרסט", "קגני ולייסי" ו"עיצובים". תפקיד קטן ב"שגעון בחלל" (הרחבה בהמשך) ותפקיד מעט יותר גדול ב"מיסיסיפי בוערת" גרמו לשנות התשעים של טובולובסקי להיות פחות או יותר רווחיות, והוא הצליח להשיג לעצמו תפקידים (קטנים אמנם) בסדרות נחשבות קצת יותר דוגמת "סיינפלד" ו"שיקגו הופ". על הדרך, הוא הצליח גם להיכנס לסרטים מושקעים יחסית, כמו "אינסטינקט בסיסי", "ת'למה ולואיז", "ציפור על תייל", "דרושה שותפה רווקה" ו"רומאו בן זונה". אבל אפשר למצוא אותו באותן שנים גם בשלל סרטים שמעולם לא ראיתם (ובצדק), כמו "רוקסי מסובבת את העיר" ו"הרפתקאותיו של מלפפון חמוץ", הקומדיה הכושלת של פול מזורסקי.

"לקום אתמול בבוקר" – סוכן הביטוח המעצבן

החזאי הציני פיל קונורס (ביל מארי) מגיע לעיירה מנומנמת בפנסילבניה ומגלה להפתעתו כי הוא תקוע כל הזמן באותו היום. בסופו של דבר יבין פיל איך להוציא את המיטב מעסק הביש אליו נקלע, אך עד אז ייאלץ להתמודד עם אותן סיטואציות מעצבנות שהוא מכיר מאתמול. בין שלל הסיטואציות המעצבנות הללו אפשר למצוא את נד ריירסון (טובולובסקי) סוכן ביטוח ומכר של פיל מהעבר שמנסה – כל יום מחדש, כאמור – לשכנע את פיל לרכוש לעצמו ביטוח חיים. לאחר התעלמות גסה וחבטה קשה לפנים, פיל יוותר ויקנה את הפוליסה הכי יקרה שתהיה לנד להציע, הלא ממילא מחר כל זה לא ישנה.

"סניקרס" – הפקיד האפור והמנוצל

רוברט רדפורד הוא מרטי בישופ, מנהיג כנופיית האקרים שעובדת בשביל ה-CIA וכוללת את סידני פואטייה, ריבר פיניקס, דן אקרויד ודיוויד סתראת'רן. קוסמו (בן קינגסלי) הוא אויבו המושבע של בישופ ועל מנת להשיג כניסה למבצרו המוגן, נאלצים חברינו לשלוח את ליז (מרי מק'דונל) לדייט עם הבן-אדם הכי נואש לחברה שעובד אצל קוסמו, הלא הוא ד"ר וורנר ברנדס (טובולובסקי). למרות שהד"ר יחשוד במניעיה של ליז, יספיק מבט מפתה אחד מצדה כדי לגרום לו לשכוח הכל. לא מהתפקידים המבריקים של טובולובסקי, אך בהחלט אחד האופיניים.

"ממנטו" – האיש מהסיפור החוזר של הגיבור

לאונרד (גאי פירס) איבד את אשתו לא מזמן ומאז יש לו בעיות חמורות בזיכרון. כל גופו מקועקע בהוראות, ושלל תמונות פולארויד שאמורות להסבירו לו מי זה מי נמצאות בכיס חליפתו. ממנטו הוא סרט שהולך אחורה, אבל לא רק. תוך כדי העלילה שמתפתחת לאחור נוכל לראות עלילה משנית (בשחור לבן) שדווקא מתקדמת, ורובה ככולה מתרכזת בשיחת טלפון של לאונרד (לא ברור עם מי) אודות סמי ג'ניקס המסכן (טובולובסקי) שסובל מאותו איבוד זיכרון לטווח קצר, וכנראה הזריק לאשתו אינסולין שוב ושוב עד שמתה. עד סוף הסרט, לא נהיה משוכנעים שסמי בכלל קיים במציאות, אך מבחינת טובולובסקי זהו תפקיד מאוד רציני וכזה שלא ממש מתקשר עם הטייפ קאסט החנוני הקבוע שלו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"שגעון בחלל" – אחד הרעים

כוכב בודד (ביל פולמן) ובארף (ג'ון קנדי ז"ל) נוחתים על כוכב ספייסבול, במטרה לשחרר את הנסיכה ווספה (דפנה זוניגה) ואת הרובוטית שלה דוט מבית הסוהר. אלא שהם לא מצליחים לברוח מהכלא השמור ונתפסים על ידי הקפטן (טובולובסקי), שחיכה כל הסרט בשביל המונולוג שלו. רק באמצע הנאום המרושע מבין הקפטן כי עקב הבריחה הנועזת ארבעת גיבורינו לא השתתפו כלל בסצנה וחייליו המטומטמים תפסו את כפיליהם. זהו תפקיד מאוד קטן של טובולובסקי ומספיק להתעטש בכדי לפספס אותו, אך נאומו הדרמתי שנקטע בתדהמה אל מול הנסיכה המשופמת עם הסיגר מצליח להיות מצחיק – וגם קצת עצוב – בעת ובעונה אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully