וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלל לא עממי

שני פישר

28.2.2008 / 19:58

אלי הירש, עורכו לשעבר של הסופר אלון חילו, ליווה אותו במשך שנתיים, עת שכתב את רומנו השני. בשעת האמת החליט חילו להוציא את ספרו לאור בהוצאת "ידיעות" ולא ב"עם עובד", ההוצאה שמעסיקה את הירש. הקרדיט האבוד יגיע ברומן השלישי?

ספרו הראשון של אלון חילו, "מות הנזיר", שראה אור בשנת 2004 בהוצאת "חרגול"; נחשב להצלחה גדולה כרומן ביכורים, הוא תורגם למספר שפות וסימן את חילו כאחד ההבטחות המרנינות בספרות הישראלית העכשווית. אלי הירש, העורך של ספרו הראשון של חילו, ליווה אותו בשנתיים בהם כתב את הרומן השני שלו - "אחוזת דג'אני", משלב הרעיון ועד תום תהליך הכתיבה. הירש אינו נחשב ה"עורך" של הספר כיוון ששום חוזה קושר בינו לבין חילו, אך היה שותף משמעותי בעבודה על הספר מתוך ההנחה שאת ספרו החדש, כמו את ספרו הישן, יוציא חילו לאור דרך הוצאת "עם עובד", הבעלים של "חרגול".

חילו אכן החל בקיום משא ומתן מול "עם עובד", ואחרי שהציב להם שורה של תנאים, התבקש להמתין עד שחליטו האם ברצונם לעמוד בתנאים. מקורות בכירים בעולם המו"ל מסרו כי חילו לא המתין לתשובה סופית מ"עם עובד", ושאלה חזרו אליו, התברר כי כבר חתם עם הוצאת "ידיעות אחרונות ספרים" על חוזה הוצאה לאור של הרומן שלו "אחוזת דג'אני". מיותר לציין שאלי הירש, שלקח חלק מהותי בכתיבת הרומן, לא יזכה להיקרא ה"עורך" של הספר כמו גם לא לקבל קרדיט ברומן החדש של חילו.

תגובתו של אלון חילו: "כבר נכתב על זה ב'שבעה לילות' ומעבר לזה אין לי מה להוסיף".

אלי הירש מסר "אין תגובה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully