וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם רוצים להיות ארקטיק מאנקיז: עושים סדר במבול הקאברים

דנה קסלר

13.3.2008 / 10:53

ארקטיק מאנקיז מתפוצצים ברשת עם מיקסטייפ קאוורים והרכב חדש של אלכס טרנר. דנה קסלר נראית טוב על רחבת הריקודים

בימים אלו מסתובב ברשת מיקסטייפ להורדה של הארקטיק מאנקיז המכיל שבעה קאברים שהם הקליטו בהופעות, בתכניות רדיו ובעוד כל מיני הזדמנויות. המיקסטייפ מתחיל בקאברים ללהיטים מוכרים של הסטרוקס ואיימי וויינהאוס ומגיע בהמשך גם לאזורים טיפה פחות מוכרים.

הביצוע המדובר ביותר הוא ל"Love Machine", להיטן של להקת הבנות Girls Aloud, שהארקטיק מאנקיז ניגנו לראשונה בתכנית "לייב לאונג'" של רדיו 1, והתחרטו על כך ברגע שהמעריצים לא הפסיקו לבקש מהם לבצע את השיר בהופעות. עוד ביצוע יחסית מדובר הוא זה שהם עשו בפסטיבל גלסטנברי בשנה שעברה ל"Diamonds Are Forever" של שירלי בסי מהפסקול לסרט הג'יימס בונד בעל אותו שם מ-71'. המלחין ג'ון ברי אמר שהוא הדריך את בסי לחשוב על זין כשהיא שרה את השיר.

הקאבר הכי מוצלח כאן לדעתי הוא לבלדה המרגשת "Baby I'm Yours", שהתפרסמה באמצע הסיקסטיז בביצוע של ברברה לואיס ומאז זכתה לאינספור גרסאות. הקאבר של הארקטיק מאנקיז, בו שר טרנר דואט עם הסולן של להקת האינדי הליברפולית The 747s, לקוח מהבי-סייד שלהם לסינגל "Leave Before the Lights Come On". ואם הם כבר בשוונג של לקדם חברים, באותו בי-סייד מופיע גם ביצוע אנרגטי וחמוד ל"Put Your Dukes Up, John" (שנמצא גם הוא במיקסטייפ), השייך ללהקת אינדי ליברפולית אחרת בשם The Little Flames, איתם הם התחברו כשהלהבות הקטנות חיממו את המאנקיז. הלהקה הזאת התפרקה בשנה שעברה, אחרי שלושה סינגלים בלבד, אבל תזכרו את השם, כי הוא יחזור בהמשך.

כל הגרסאות במיקסטייפ הזה הן סחי לגמרי, לטוב ולרע, והאוסף הזה יכול לסתום את התיאבון למעריצים למשהו כמו שבוע, לא ליותר מזה. אבל גם לא צריך, כי התוצר החדש מבית אלכס טרנר כבר בדרך, כפי שכל אוהד יודע.

קוף אחרי טרנר

מדובר כמובן באלבום הבכורה של פרויקט הצד שלו, The Last Shadow Puppets. האלבום ייקרא "The Age of the Understatement" והוא הוקלט בצרפת בהפקת ג'יימס פורד מסימיאן מובייל דיסקו, שהפיק גם את האלבום של הקלקסונז ואת השני של ארקטיק מאנקיז. האלבום ייצא באנגליה בשבוע השלישי של אפריל. הסינגל הראשון, הנושא את אותו השם, ייצא שבוע לפניו. עד כה הם נתנו שתי הופעות קטנות בניו יורק – סט אקוסטי בחנות תקליטים בברוקלין ולמחרת הופעה סודית בקונדיטוריה בלאוואר איסט סייד – ובינתיים אפשר להיכנס לאתר הרשמי של הלהקה ולראות את הקליפ של "The Age of the Understatement".

בשניות הראשונות זה נראה כמו קליפ ההחלקה על הקרח ל"She's the One" של רובי וויליאמס, ואז פתאום, בלי שום התרעה מוקדמת, לוקח אותך הקליפ למרחבים מושלגים, מלאים בטנקים, שבאמצע עומדים שני נערים צנומים במעילים כהים וארוכים. האימג' של הטנקים בשלג וצווארוני המעילים המורמים לוקחים אותך מיד בחזרה לקליפ של "New Years Day" של יו-2. ואחר כך נכנסת מקהלה רוסית, שגם כמוה ראינו בעבר אצל הפט שופ בויז. אלכס הקטן כבר לא בשפילד – הוא הגיע עד רוסיה, והוא לקח איתו חבר לדרך.

הבחור השני שמטייל לצד טרנר ברחובות מוסקווה, וגם שר איתו את כל המילים, הוא שותפו ל- Last Shadow Puppets, מיילס קיין. גם אם עד עכשיו לא שמעתם עליו, מעתה זה הולך להשתנות. קיין הנ"ל הוא הסולן של להקת אינדי חדשה בשם The Rascals, שאם לשפוט על פי האי.פי והסינגל שהם הוציאו עד כה, הם די משעממים וכמובן מזכירים את הארקטיק מאנקיז בצורה בלתי נסבלת. לפני שהוא הקים את הרסקלס, אותו קיין היה הגיטרסיט של The Little Flames , אותם הזכרנו קודם. את אלכס טרנר הוא הכיר, כאמור, כשלהקתו ההיא חיממה את המאנקיז. הדבר היחיד שאני לא מבינה זה איך טרנר לא נבהל בכל פעם שהוא מסתכל על קיין, שנראה, נשמע ובכלל מרגיש כאילו הוא תאומו האבוד.

קופי ענאן

הקליפ הבומבסטי, עליו חתום הבמאי הצרפתי הצעיר רומן גברס, בנו של הבמאי קוסטה גברס, מתאים כמו כפפה לשיר שגם לו לא חסר במחלקת הפאתוס, המועצם על ידי מקצב דוהר שנשמע כאילו הוא לקוח מפסקול של מערבון ספגטי. וזה לא במקרה, כי הרעיון של טרנר וקיין מלכתחילה היה להקים פרויקט המבוסס על אהבתם המשותפת לסקוט ווקר וברט באכאראך, ולכתוב ביחד שירי פופ קלאסיים ומתוזמרים עם שפע של דרמה וכלי נשיפה, כמו שעשו פעם.

כאן האחריות על העיבוד התזמורתי הוענק לאוואן פאלט הקנדי מ- Final Fantasy, ששכר למטרה זו את 22 נגני ה"לונדון מטרופולין אורקסטרה". הפאלט הנ"ל משמש גם ככנר וחבר פריפריאלי ב-Arcade Fire, שזאת נקודה חשובה כי אם מסתכלים מלמעלה על סצינת האינדי הבינלאומית, אפשר לקבוע שארקייד פייר הם ההפך הגמור מהארקטיק מאנקיז. והשיר הדרמטי הזה באמת לוקח את טרנר וטרנר-וואנאבי ליעד די רחוק מהמקום הרוקנרולי שהם התחילו בו, וקצת יותר קרוב לארקייד פייר.

מצד אחד, אם הם יצליחו באלבום לאמץ את האלמנטים החיוביים מהעולם של ארקייד פייר, להימנע מהאלמנטים השליליים (אני לא אכנס לזה בכלל) ולשמור על הקסם הארקטי המפורסם, זה דווקא יכול להיות שילוב מעניין. מצד שני, כבר ברגעים מוקדמים מאוד של המשחק הם עשו טעות פטאלית: זה באמת משונה, אבל העובדה היא ש"The Age of the Understatement" מאוד מזכיר את "Knights Of Cydonia" של מיוז. אף אחד פה אמנם לא מתנשף כמו מתיו בלאמי, אבל זה עדיין לא סימן טוב.

כך או כך, אי אפשר לשפוט משיר אחד. אז אנחנו ממתינים בסבלנות לאלבום המלא, ובינתיים נהנים מחיקוי האיימי וויינהאוס שטרנר דופק במיקסטייפ.

ארקטיק מאנקיז, "Covers Mixtape" – להורדה בכל בלוג רענן
דה לאסט שאדו פאפטס - "The Age of the Understatement" (דומינו בקרובו)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully