וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעל בעיניים: רונלד לי ארמי - נו, ההוא מהזה

גיא שמי

18.3.2008 / 13:07

מחפשים שחקן משנה לתפקיד חייל, אבל חשוב לכם שהוא לא יהיה משתמט? גיא שמי כבר מצא – רונלד לי ארמי

רונלד לי ארמי נולד ב-1944 בקנזס, ובילה 11 שנים מחייו בחיל הרגלים האמריקאי. הוא הגיע לדרגת סמל, לחם שנה וחודשיים בויאטנם, ומאוחר יותר נאלץ לפרוש מן הצבא עקב פציעה. הוא עבר לפיליפינים ונרשם לאוניברסיטת מנילה, שם למד קרימינולוגיה ודרמה והשתתף בכמה וכמה סרטים פיליפינים. עקב נסיונו בויאטנם לוהק ארמי כטייס מסוק ב"אפוקליפסה עכשיו" של פרנסיס קופולה, אך את תפקידו המפורסם ביותר רובנו נזכור מ"מטאל ג'אקט" – שם גילם את דמותו של סמל הארטמן, ועליו קיבל מועמדות לפרס גלובוס הזהב.

את ארמי אפשר למצוא בסרטים "מחיר הנצחון", "פרפונטיין", "גבר מת מהלך", "לעזוב את לאס וגאס", "אגם המוות", "תמונות מזירת הפשע", "חיילי צעצוע", "פלישת חוטפי הגופות נמשכת" ו"X-מן 3". לרוב ישחק תפקידים צבאיים, ולעיתים אפשר לראות אותו גם בתור שוטר או מפקח, אבל בואו נגיד שבתפקיד המאהב יהיה קשה מאוד למצוא אותו. לארמי פנים מסוקסות וקול סופר-סמכותי, שוודאי הציל/הרג אנשים רבים במערכות בהן השתתף.

"ווילארד" – הבוס המניאק

ווילארד (קריספין גלובר) חי עם אימו אותה הוא שונא, ועובד בעבודה מייאשת עם בוס (ארמי) שמתעלל בו. אך אט אט ווילארד מפתח כישרון דוליטלי משהו ומתחיל לתקשר עם העכברושים אשר במרתף ביתו. כאשר תאונה מצערת משאירה את ווילארד לבד בבית, חוסר ההשגחה והבדידות הופכים אותו למשוגע עוד יותר, ובעזרת נתיניו החדשים והמלוכלכים הוא מחליט לנקום בעולם. הבוס שלו, פרנק, לא יהיה יוצא מן הכלל. פרנק של ארמי הוא בוס חרא קלאסי – קולני, נקמן ומרגיז – ובסופו של דבר, כשיקבל את מה שמגיע לו, כולנו נשמח נורא.

"שבעה חטאים" – מפקח המשטרה

השוטרים מילס (בראד פיט) וסאמרסט (מורגן פרימן) מתמודדים עם רוצח שהם לא מצליחים להבין ולתפוס. אותו רוצח פסיכופט ממשיך להרוג עוד ועוד אנשים בדרכים גרפיות ויצירתיות, ולגיבורינו אין ולו קצה חוט. מה גדולה תהיה השפלתם כשאותו רוצח יסגיר את עצמו לידיהם לקראת סוף הסרט ויאמר להם כי את שני הקורבנות האחרים הוא רוצה שימצאו יחד. מפקח המשטרה (ארמי) שסומך על סאמרסט אבל לא כל כך על מילס הוא דמות מאוד לא אופיינית לארמי. הוא רגוע, שקול ודי מיואש מעבודתו. בסופו של דבר נבין כי האינסטינקט שלו לגבי מילס, היה נכון.

"עיר הרשע" – הסמל

פרנק בניסטר (מייקל ג'יי פוקס), הוא בלש כושל אשר נדהם לגלות שבאפשרותו לתקשר עם המתים. אולם נראה שלמוות עצמו יש עניין לא פתור עם פרנק וכעת הוא נאלץ להיעזר בחבריו ז"ל בכדי לצאת מן התסבוכת. אחד מהמתים שפוקדים אותו באופן קבוע הוא סמל הילס (ארמי) והוא תעתיק מדויק, (אם כי קצת מחויך) של דמותו האלמותית ב"מטאל ג'אקט". "עיר הרשע" הוא לא סרט גדול, בוודאי אחד הפחות זכורים של פיטר ג'קסון, אך אם נהניתם מדמותו של ארמי ב"מטאל ג'אקט" אין שום סיבה שלא תהנו ממנה שוב.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"מיסיסיפי בוערת" – ראש העיר

שני חוקרים פדרלים (ג'ין הקמן וווילם דפו) מגיעים למיסיסיפי בכדי לחקור את רציחתם של שלושה פעילי זכויות אדם, ומגלים מקום נגוע בגזענות, שמקרין על כל המדינה שלהם. ראש העיר (ארמי) למרות היותו בעל משרה ציבורית, נראה אדיש לפעילויותיהם של כת הק.ק.ק בעירו ורק מעשה חטיפה הכולל נייר דבק, סכין גילוח חדה ומעשייה אחת על שק אשכים חתוך תוציא אותו מאדישותו. ראש העיר של ארמי הוא גזען מהסוג הגרוע ביותר, כזה שלא משוויץ בגזענותו. מאחר ולסרט יש סוג של סוף טוב, גורלו של ראש העיר (שעד סוף הסרט יבין את טעותו) יהיה מר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully