וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתוך לך את הג'ונסון

דנה קסלר

23.3.2008 / 12:05

נסיכת הצהובונים אולריקה ג'ונסון עשתה סרט על ההתמכרות שלה לסקס (הלילה, ערוץ 8). דנה קסלר היתה שמחה אם על הדרך גם היינו רואים שם איזו פטמה

סביר להניח שבהיותו משודר בערוץ 8, תחת הכותרת "האם אתם מכורים לסקס?", סרט הטלוויזיה התיעודי “Ulrika: Am I a Sex Addict?” יפספס חלק מהקהל הפוטנציאלי שלו. יצפו בו כל אותם טיפוסי אולדסקול, הנמנעים מטראש ריאליטי סטנדרטי ומעדיפים לספק את היצר המציצני שלהם בפרובוקציות טלוויזיוניות המתחזות לתכניות מדעיות, שכן עקב השמטת פרט חשוב בתרגום שם הסרט לעברית, אי אפשר באמת לדעת במה מדובר. ובכן, השאלה שהסרט מנסה לענות עליה היא בכלל לא האם אנחנו מכורים לסקס, אלא האם אולריקה ג'ונסון מכורה לסקס.

אלא אם אתם אנגלופילים או חובבי התכנית “Shooting Stars” ששודרה אצלנו בבי.בי.סי פריים, השם אולריקה ג'ונסון כנראה לא אומר לכם כלום, אבל כדאי שתדעו שבאנגליה היא סלב ענקית. מגישת הטלוויזיה הבלונדינית שנולדה בשוודיה התחילה את הקריירה הטלוויזיונית שלה באנגליה בתור מגישת תחזית מזג האוויר ומשם התקדמה להנחיית כל תכנית הזקוקה למנחה: מתכניות בוקר והגרלת הלוטו ועד האירוויזיון, תחרות מלכת היופי ושלל סדרות ריאליטי.

אבל מה שג'ונסון הכי ידועה בו אלה התקשרויותיה הרומנטיות, המדווחות תדיר בעמודים הראשונים של הצהובונים הבריטיים. במשך השנים עמדה הבחורה במרכזם של לא מעט סקנדלים. היא ישבה על משבצת "האישה האחרת" כשניהלה רומן עם מאמן נבחרת אנגליה לשעבר, סוון-גוראן אריקסון; היא חשפה שאיש טלוויזיה תקף אותה מינית בתחילת דרכה, מבלי להזכיר את שמו, אלא ששמו נחשף לציבור ולמשטרה בהמשך על ידי מישהו אחר; והיא חטפה מכות בבר בפריז ממי שהיה אז בן זוגה, כוכב הכדורגל בדימוס, סטן קולימור, שגם איים לחשוף לציבור קלטת סקס של השניים משתגלים במהלך חופשה, שאת חשיפתה הצליחה ג'ונסון למנוע בעזרת בית המשפט.

חוץ מזה, גם יש לה נטייה להסתבך בתכניות הריאליטי אותן היא מנחה. היא בגדה בבעלה הראשון עם אחד הצלמים בתכנית "הגלדיאטורים" שהיא הנחתה, וגם ניהלה רומן עם אחד הגלדיאטורים המתחרים. אחר כך התחתנה עם הרווק המבוקש שעמד במרכז תכנית מציאות בנוסח "הרווק", שגם אותה היא הנחתה, ממנו היא התגרשה כעבור כשנתיים, אחרי שילדה לו בת.

אבל למרות כל זאת, ולמרות שהיא דיגמנה הלבשה תחתונה, ולמרות ששיערה צהוב כמו השמש, אולריקה רחוקה מלהיות פריס הילטון. כנראה שרק באנגליה אפשר למצוא ידוענית שהיא גם שרמוטה וגם אינטליגנטית, מצחיקה, מודעת לעצמה, בעלת הומור עצמי, רהוטה ומנוסחת. לנו אין כאלה - אצלנו בטלוויזיה זה או או.

ארכימדס: "אולריקה!"

הרקע הרכילותי על אולריקה ג'ונסון ידוע לכל באנגליה, והוא מהווה חלק בלתי נפרד מהקונספט של "האם אתם מכורים לסקס?", ששודר בצ'אנל 4 הבריטי לפני שנה בדיוק ועתה מגיע גם אלינו. הרעיון שמאחורי התכנית הוא כיביכול זה: אולריקה ג'ונסון נוסעת לאמריקה כדי לחקור את תופעת המכורים למין, והפתעה הפתעה – בדרך היא מגלה שהיא בעצמה מכורה למין!

התעלול הוא פשוט: ג'ונסון מישירה מבט אל המצלמה ואומרת בפליאה "לא היה לי מושג!", כשלכל מי שמכיר אותה כמובן כן היה מושג. או כפי שמסכם הקריין בטון קר וענייני את מצבה המשפחתי של ג'ונסון: "בת 39, גרושה פעמיים, אם חד הורית לשלושה". מה שהוא לא ציין זה שלכל אחד מילדיה יש אב אחר. מאז צילום הסרט, אגב, היא הספיקה להתחתן בפעם השלישית וללדת בפעם הרביעית, כשגם תינוקה החדש לא חולק אב עם אף אחד מאחיו ואחיותיו.

כבר משלב הקונספט מדובר במניפולציה זולה, כשתמרונים מהסוג ממשיכים לאורך כל התכנית. האם אנחנו מאמינים לאולריקה כשהיא מתמוטטת ומתייפחת לנוכח הדברים שאומרים לה המומחים השונים? אחרי הכל, אולריקה ג'ונסון היא אשת טלוויזיה רבת נסיון ולא ילדה טמבלית מ"הדוגמניות" שמתערערת בכל פעם שמישהו מביט בעיניה ולוחש: "אני רואה בך עצב גדול". השאלה האם ועד כמה אולריקה עצמה שותפה למניפולציות הרגשיות אותם מפעילים עליה המומחים, נותרת פתוחה. אבל זה לא באמת משנה, כי הסרט הזה סובל מכמה בעיות דחופות בהרבה.

קודם כל, צר לי לאכזב, אבל למרות שהנושא הוא מכורים לסקס, זאת תכנית מאוד לא סקסית. לא רק שהיא לא מראה, היא אפילו לא מספרת, אף סיפור מין עסיסי - לא של אולריקה וגם לא של אף אחד אחר. במקום זה אנחנו מקבלים הרבה שיחות טיפוליות בין אולריקה, בטרנינג ונעלי התעמלות, לבין כל מיני פסיכותרפיסטים אמריקאים, המתרחשים בלוקיישנים פסטורליים מלאי מדשאות בדרום ארצות הברית. בסשנים האלה מספרת אולריקה על ילדותה, על הדכאונות שלה, על הכמיהה שלה לאינטימיות, ואפילו לא אנקדוטה מינית אחת לרפואה (חוק ההתיישנות קובע שסיפור איבוד הבתולין שלה לא נחשב). בקיצור, מזל שהטבלואידים מספקים אותם במקומה.

רוב האנשים אותם היא פוגשת במסעה באמריקה ראויים לביקור של הדוקומנטריסט ההומוריסטי לואי ת'רו, אבל היות ואולריקה לא באה להסתלבט על מרואיינה, אלא ללמוד באמצעותם על מיניותה, היא שומרת כל הזמן על ארשת רצינית והורסת חלק ניכר מהכיף הפוטנציאלי של הסרט.

זמר לך מכורתי

"אבל גם אם בניגוד לת'רו, ג'ונסון לא באה להתנשא על האמריקאים, זה לא אומר שאתם לא יכולים לעשות זאת. ראשית, היא מאובחנת כמכורה למין על ידי מומחית שהיא במקרה גם האישה עם השיער הארוך ביותר בעולם, ואז היא כמעט נחנקת כשהאישה עם השיער הארוך מייעצת לה להתנזר ממין במשך שנה. בהמשך היא תקבל עצה דומה ממכורה לשעבר שהשתקמה באמצעות תכנית 12 הצעדים ולמדה לחוות אינטימיות, בעיקר עם ישו. ולבסוף התכנית גולשת לביזאר קשה ממש כשאולריקה מפקירה את עצמה ל"פסיכותרפיה בעזרת סוסים" ב"חוות ההחלמה" בטנסי, כשההתנהלות שלה אל מול הסוס הנבחר אמורה לשמש ראי להתנהלות שלה עם גברים. כל עוד המצלמות פעלו, מערכת היחסים בין אולריקה לבין הסוס לא גלשה למין אפילו פעם אחת, כך שניתן לקבוע שמצבה כבר השתפר.

גם מבחינה מדעית או תחקירית הסרט חלש ושטחי להפליא. לראיין שלושה ארבעה סו-קולד מומחים – רובם נוצרים שמרנים – שמאבחנים אותה תוך שעתיים כמכורה למין בהתבסס על העובדה שכמו רוב האנשים גם היא סובלת מחוסר בטחון עצמי, זה באמת לא רציני. אבל אם גם אתם, כמוני, סאקרים של פסיכולוגיה בגרוש, חובבי תכניות ריאליטי פסיכולוגיסטיות נוסח "מתחילות מחדש" ו/או מתגעגעים לאולריקהקהקה מ”Shooting Stars”, הסרט עשוי לעניין אתכם. וסביר גם להניח שבאיזשהו שלב בסרט תמצאו את עצמכם ממלמלים בדאגה: "אוי ואבוי, אולי גם אני מכור לסקס".

"האם אתם מכורים לסקס" ישודר ביום ראשון, 23.3.08, בשעה 22:40 בערוץ 8

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully