וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נו, ההוא מהזה

גיא שמי

25.3.2008 / 11:08

מחפשים שחקן משנה עם יכולות קומית מוכחת, אבל ברור שנורא חשוב לכם שהוא יהיה גם יהודי? גיא שמי כבר מצא – טיילור נגרון

טיילור נגרון נולד בגלנדייל, קליפורניה בשנת 1957, למד משחק בסטודיו של לי שטרסברג ואף השתתף בקורס לאומנות הקומדיה בהנחייתה של לוסיל בול. את "נסיון הרחוב" שלו צבר כשהצטרף לקבוצה של קומדיה מאולתרת שכללה בין היתר את רובין וויליאמס ומרטין שורט, ובתחילת שנות השמונים השיג את תפקידו הקולנועי (הקטן) הראשון בפרודית בית החולים המצוינת של גרי מרשל, "Young Doctors in Love". לימים ילוהק כ"נער הפיצה" בסרטה של הראשון של איימי הקרלינג "נעורים בקצב מהיר", שתחזור ותשתמש בו ב"Johnny Dangerously". הוא יגלם גם את דמותו של "ראסל" ב"עולם קטן שלי", הקומדיה שווידאה את הרג הקריירה של פולי שור, וישחק בפרק אחד בסדרה "בלוז לכחולי המדים". אבל, את חותמו הבלתי מעורער ישאיר בתוקף דמותו כמיילו - המוציא לפועל של הרע הראשי בסרט האקשן המעולה של רידלי סקוט "בכוננות מתמדת". נגרון שיחק בסרטים כמו "מיסטר ג'ונס", "איש הטלאים" ו"קיץ מטורף", ונכון שמרבית תפקידיו בסרטים שזכורים לנו אינם צולחים את מחסום שלושת הדקות, אולם פרצופו הבלתי הגיוני (נגרון בחציו לטיני ובחציו יהודי), גורמים לזיהויו התמידי כמצחיקן המוזריקו. כאמור, לא תמיד ברור מאיפה. מדי פעם יצא לנו לראות אותו בדמות שלא נשענת על טהרת ה"ווירדו" ובמקרים האלה, בדרך כלל נרוויח.

"בכוננות מתמדת" – המוציא לפועל של הרע הראשי

ג'ו הלנבק (ברוס וויליס), השוטר לשעבר שפוטר, וג'ימי דיקס (דיימון וויאנס) הרכז-כוכב לשעבר שסרח, מנסים להבין מדוע נרצחה קורי (האלי ברי) חברתו של ג'ימי, ואיך זה קשור - אם בכלל - לפוליטקאי חשוד מעברו של ג'ון וקשריו עם מנהל קבוצת פוטבול עשיר. את מיילו (נגרון) נכיר כאשר מישהו עם השפעה (אולי אחד מאלו שהוזכרו קודם? אולי שניהם?) יגלה שצמד גיבורינו החלו לרחרח במקומות לא להם ויחליט לשים לזה סוף. מיילו הוא לא כל כך רוצח כמו פסיכופט להשכרה, אבל לא מהסוג המצ'ואיסטי או הבהמי אלא להפך, מהרעים המתפלצנים. הוא שחצן, הוא נוהג להבליט את שליטתו בשפה האנגלית ונראה שהוא נהנה ממה שהוא עושה. למזלנו הוא עדיין לא פגש את ג'ון הלנבק, עם גישת ה"אין מה להפסיד שלו" וכשרונו הפנומנלי לספר בדיחות קרש ברגעים הנכונים. נגרון לא מלוהק יותר מדי בתפקידי "רעים" ואם לשפוט על פי "בכוננות מתמדת", זה דווקא חבל.

"צרות בצרורות" – הווירדו

בסרטו הטיפשי עד גועל, מצחיק עד אימה, ומאוד לא מוערך (שלא לומר שכוח-אל) של דן אקרויד, קבוצת עירוניים סנובים מגיעים לכפר הלא נכון וסוג של נחטפים על ידי שופט מופרע ומשפחתו. "צרות בצרורות" הוא בי-מובי מהסוג הנמוך ביותר, אבל הוא גם סרט מפתיע ובו כמה אנומליות: ראשית, צ'בי צ'ייס הוא הדמות הרצינית שם; שנית, ג'ון קנדי (ז"ל) משחק את השוטר; וכקינוח, מסתתר שם אפילו איזה בולדווין (לא אחד מהידועים). חוץ מזה, אפשר למצוא שם את להקת הראפ הקדומה והמצויינת דיג'יטל אנדרגראונד (כולל טופאק) נורים כעצמות יבשות על מטרת ענק בסוף מסילת רכבת קטלנית, את אקרויד עצמו בתפקיד משולש (ובאיפור כבד ומבחיל) ואת דמי מור בתפקיד הבחורה. טיילור נגרון הוא פאוסטו סקויריניסו - לטיני פוץ בחופשה שבגללו גיבורינו מסתבכים מלכתחילה והתמוטטות העצבים שלו בשילוב עם כבודו לאחותו רנאלדה הם אלו שיצילו אותו ממוות בטוח, אך קרוב לוודאי יצירתי.

"פאנץ' ליין" – הקומיקאי חסר הלב

הקריירה הרפואית של סטיבן גולד (טום הנקס) כנראה שלא תמריא, אך בעבודת הלילה שלו, הוא הטוב ביותר. סטיבן עושה "סטנד-אפ". הוא מצטיין בזה, אבל מרגיש שהוא כל הזמן לפני הפריצה הגדולה וזו אינה ממהרת לבוא. במועדון בו עובד סטיבן באופן קבוע מועסקים גם פרסי (דיימון וויאנס), הנזירה המזמרת (ג'ורג' מגראת') ואלברט (נגרון) שעושה חיקויים מצחיקים של מוכר שטיחים פרסי מעורב בעורב. אלברט הוא דמות טיפה יותר עמוקה מהשפיל הרגיל של נגרון ולמרות היותו מצחיק בעבודתו, הוא מוצג כאדם אינטרסנט ושאפתן, שמאוד בדומה לגיבור שלנו, מנסה להתקדם בעולם הקומדיה האכזר ואינו מפגין המון נאמנות לעמיתיו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"מת עלייך" - הדוור

במסורת אייטיזית אופיינית, בת זוגו של התיכוניסט ליין מאייר (ג'ון קיוזאק) עזבה אותו בשביל בן שעושה סקי יותר טוב (נגיד). נראה שבמשפחתו המורכבת מאביו הפדגוג, אימו הבשלנית הגרועה בתבל ואחיו באדג'ר הגאון המעוות בן השמונה, לא ימצא ליין את הנחמה, שבמסורת אייטיזית נוספת תבוא דווקא מכיוון (מאוד) בלתי צפוי. איזה כיף היה באייטיז. טיילור נגרון הוא הדוור שמופיע על המסך רק מספר מועט של שניות, אך בפרק הזמן שהוקצב לו מספיק גם להודיע לבאדג'ר הקטן שהוא עלה עליו וגם לשאול את ליין אם הוא באמת נפרד מבת', כי הוא חשב לצאת איתה. "קיץ מטורף", סרטו הבא של הבמאי סאבאג' סטיב הולנד, אותו עשה בסך הכל שנה מאוחר יותר הוא סרט כמעט זהה ל"מת עלייך", (שניהם מומלצים, כמובן) עם ג'ון קיוזאק בתפקיד דומה, קרטיס ארמסטרונג ("בוגר" מנקמת היורמים) בתפקיד החבר המוזר וטיילור נגרון בתפקיד ההוא מהתחנת דלק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully