וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסינגל החדש של אמילי קרפל

שני פישר

7.4.2008 / 10:21

אחרי שהביאה לנו את "טיפה", הזמרת והיוצרת אמילי קרפל משחררת את "כאן אני עומדת" - הסינגל השני מתוך אלבום הבכורה שלה. האזינו לו כאן בהשמעת בכורה

יח"צ - חד פעמי

מחר יצא לתחנות הרדיו השיר החדש של הזמרת והיוצרת אמילי קרפל "כאן אני עומדת" מתוך אלבום הסולו הראשון שלה, "נמשים". "יש בשיר הזה ערבוביה, האחד נהיה השני והשני -האחד", מספרת קרפל על הסינגל, "כתבתי אותו ביום אחד שהתעוררתי והרגשתי שאני קצת אני וקצת דברים אחרים שאני מתערבבת איתם."

אמילי קרפל, 28, נמצאת על סף הפריצה הגדולה, אך היא לא הגיעה לשם בדרכים המקובלות של השנים האחרונות. לא ראיתם אותה באודישנים לכוכב נולד, היא לא בוגרת רימון, ולא, אבא שלה הוא לא מישהו שאתם אמורים להכיר. קרפל נולדה בקנדה ועלתה לישראל בגיל שלוש. עד בגרותה גרה בחולון, שרה בטקסי בית ספר ומגיל 15 הייתה חברה בלהקת "צעירי תל אביב".
בצבא שירתה בלהקת חיל חינוך, ולאחר שירותה הייתה זמרת הליווי של ריקי גל ותרמה את קולה לאינספור פרסומות.

אחרי שנים רבות של עבודה, חברה לעופר מאירי ולהרכב "מטרופולין". אחרי פחות משנה עזבה קרפל את הפרוייקט כדי לעבוד על אלבום סולו, "נמשים", בו כתבה כמעט את כל השירים והלחנים. הסינגל הראשון מתוכו, "טיפה" זכה להצלחה גדולה, היה אחד מהשירים המושמעים ביותר ברדיו בשבועות האחרונים, ובעיקר, לימד אותנו שאולי יש דבר כזה פופ ישראלי, ושהוא טוב, אז הוא טוב.

- הופתעת מההצלחה של "טיפה"?
"כן ולא. עד היום כשאני שומעת אותו ברדיו, אני שואלת את עצמי: זה באמת השיר שלי? זה שהוא ברדיו זה לא מובן מאליו, ואף פעם לא יהיה מובן מאליו מבחינתי. מצד שני, ההצלחה שלו לא הפתיעה אותי כי מאוד האמנתי בו. זוהי אחת הסיבות שבכלל הוא נבחר להיות חלק מהאלבום- בכל שיר באלבום יש משהו שמרטיט אותי."

- למה בחרת בבלדה כסינגל השני?
"כדי להראות צד אחר בי. הסינגל הראשון היה שיר פופ אלקטרוני ובשיר השני היה לי חשוב להראות ורסטיליות. בסך הכל זה לא בלדה, כי יש בו התפרצות גועשת שמפרידה אותו מהבלדה. בעיני הוא שיר רוק חשמלי ובועט."

- את מתחברת לזרם מסויים במוזיקה הישראלית?
"אני לא מרגישה מחוברת במיוחד לזרמים במוזיקה הישראלית, למרות שיש הרבה שאני מאוד אוהבת. המון אמנים העניקו לי השראה, מסרג' גינזבורג ובלונדי ועד פרינס ודיוויד בואי. העיתונאים תמיד מנסים להגדיר, אבל אני מנסה למצוא משהו מרענן שיבדיל אותי מאחרים. כמו שלפעמים מישהו שאתה מכיר ניגש אליך ואומר: 'לא זיהיתי אותך, כל פעם את נראית אחרת', ככה חשוב לי גם במוזיקה, כל הזמן להמציא את עצמי מחדש."

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully