וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי כספי מפסיד

עמית בן-ארויה

13.4.2008 / 12:54

בית המשפט דחה תביעת זכויות יוצרים של מתי כספי, והוא ישלם להד ארצי ואקורד הוצאות משפט בסך 14 אלף שקל.השופטת: מי שמבקש הפטר מיתרת חובותיו ראוי שיניח בפני נושיו את מצבת נכסיו המלאים

לטענת כספי, אקורד התקשרה עמו בהסכם ב-90' שלפיו כל ההכנסות מהופעותיו יזרמו לחברה - בכפוף לכך שתיקח על עצמה את התחייבויות כספי כלפי הבנקים וכן תמורת שכר חודשי שיקבל. במקבל להופעות, טען האומן, הוא יצר דיסקים בשם מתי ובובה מתי וקלטת וידיאו בשם בובה מתי. לטענתו, יצירות המקור נותרו בידי אקורד שהרוויחה בזכותם מבלי לשתפו. זה ביקש מבית המשפט שיצירות המקור יוחזרו אליו וכן פיצוי כספי בגין הנזקים וההפסדים שנגרמו לו. הד ארצי טענה כי היא בסך הכל החזיקה ביצירות המקור מכוח הסכם הפצה עם אקורד.

השופטת אירית מני גור הביעה תמיהה לנוכח הגשת תביעה לאחר 15 שנה. הליכי פשיטת רגל נגד כספי החלו ב-2000 לאחר שעזב את הארץ כמה שנים קודם לכן. בבית המשפט הסביר כי נקלע למשבר כלכלי ומשפחתי שבעקבותיו עזב את הארץ ב-93' עד 97'.

כספי לא מסר תשובה הולמת לשאלה מדוע לא העלה את טענותיו קודם לכן, ובייחוד בהליכי פשיטת הרגל. בחקירתו בבית המשפט אמר כי פירט את טענותיו דרך עורך הדין שטיפל בו באותה העת. בסוף של דבר לא הצליח להמציא לבית המשפט מסמכים התומכים בעניין.

"לא שוכנעתי בתום לבו של כספי, וסבורני כי רק מטעם זה היה מקום לדחות את התובענה על כל סעדיה. מי שבא בשערי בית המשפט ומבקש הפטר מיתרת חובותיו - מן הראוי שיניח בפני נושיו את מצבת נכסיו המלאים לרבות זכויות בזכות יוצרים ביצירה כזו או אחרת", פסקה השופטת.

למרות דברים אלה החליטה לבדוק את טענות הבעלות של כספי. לפי החוזה, הצדדים הסכימו ש"אקורד תהיה זכאית לכל הכנסות האמן שיבואו כתוצאה מהפעילות המשותפת, הפעילות האמנותית שתבוצע...". השופטת פירשה זאת באופן שהצדדים החליט שאקורד תקבל הכנסות מפעילויות שונות ולאו דווקא הופעות.

השופטת אמנם קיבלה את זכותו של כספי ביצירות שיצר (כלומר, הוא יוכל לבצע הקלטות מחודשות של היצירות) - אך קלטות המאסטר של ההקלטות הספציפיות האמורות יישארו בידי הד ארצי.

כספי ישלם לנתבעים הוצאות משפט בסך 14,000 שקל. הד ארצי יוצגה על ידי עורכי הדין בועז עוזרי ותדהר צור ואקורד יוצגה על ידי עו"ד רפי שפטר. כספי יוצג על ידי עו"ד אריאל ברגנר.

  • עוד באותו נושא:
  • מתי כספי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully