וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהדורה מיוחדת ל"מיכאל שלי"

שני פישר

13.4.2008 / 16:16

מי היה מאמין שעברו ארבעים שנה מאז פורסם הרומן המכונן של חתן פרס ישראל לספרות עמוס עוז ועד היום. עכשיו הוא יוצא במהדורה מיוחדת

מאז יצא "מיכאל שלי" לאור בשנת 68', זכה הרומן של עמוס עוז בפרסים, עמד במרכזם של מחקרים ספרותיים רבים, נכלל בכל רשימות "הרומנים העבריים הגדולים" ותורגם ל-26 שפות. היום, בדיוק 40 שנה אחרי, הוא יוצא במהדורה מיוחדת בהוצאת "כתר".

עוז, חתן פרס ישראל לספרות וחתן פרס גתה, כתב את הרומן בהיותו בן 26 בלבד, ולאחריו פרסם 23 ספרים, ביניהם "הר העצה הרעה", "קופסה שחורה" ו"סיפור על אהבה וחושך". "חרוזי החיים והמוות", הרומן האחרון שלו, ראה אור בשנה שעברה.

"מיכאל שלי" מספר את סיפור אהבתה של גיבורת הספר חנה גונן לבעלה מיכאל בעודה שוקעת בעולמה הפנימי, עולם של נסיכה שבויה המתגעגעת למרחקים שנמנעים ממנה. במהדורה המיוחדת נוספת הקדמה חדשה של עוז, בה מספר על תהליכי כתיבתו של הרומן: "דמותה של חנה השתלטה עלי מבפנים עד כדי כך שהתחלתי לדבר בלשונה ולחלום את חלומותיה בלילות. היא באה מן המקום שממנו באה, נכנסה לתוכי ולא הרפתה ממני". המהדורה מלווה גם באחרית דבר של הסופרת צרויה שלו, אשר הושפעה רבות מהספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully