וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגן של השטן: טרייסי וולטר - נו, ההוא מהזה

גיא שמי

15.4.2008 / 11:08

מחפשים שחקן משנה די מכוער ולגמרי מצו'קמק, שמאז ומתמיד נראה כמו שיכור לא מגולח? גיא שמי כבר מצא בשבילכם את טרייסי וולטר

טרייסי וולטר נולד בג'רזי סיטי, ניו ג'רזי ב-1947, ויש להניח שכבר אז נראה כמו שיכור לא מגולח. הוא עבד בחנות לחלקי חילוף למכוניות, אך ב-1967, לאחר שראה את המחזה "סקובה דובה" החליט כי למרות קומתו הנמוכה והיותו בחור די מכוער, הוא חייב לשחק בסרטים. נוכל להיזכר בו בתפקידי אורח בסדרות כגון: "סטארסקי והאץ'", "המלאכיות של צ'ארלי", "טקסי", "קגני ולייסי", "בלוז לכחולי המדים","זאב אוויר", "אלף", "עיצובים" ו"בלשים בלילה". אך דווקא תפקידיו הזניחים בסרטים חשובים כמו: "סרפיקו", "שתיקת הכבשים", "הרומן שלי עם אנני" ו"ראסטי ג'יימס" הם אלו שהשיגו לו את מקומו הנצחי בפנתאון השחקנים המכובדים האלה שאנחנו פחות או יותר מזהים. עקב המראה המצ'וקמק שלו, וולטר ישחק לרוב את הרעים (או הטובים הלא מובנים), במידה והתפקיד שלו יגיע בכלל לפרטי אפיון שכאלה. יש לו לוק מצוין למערבונים ואפשר להבחין בו בסרטים דוגמת: "איש על הירח ", "קונאן המשמיד", "מעקלים", "מרדף חצות", "לב פראי", "תעצרו את העיר אני רוצה לרדת!", "ג'וניור" וארבעת הדוגמאות הבאות:

"באטמן" – העוזר של הרע הראשי

ג'ק נאפייר (ג'ק ניקולסון) נפל לחבית מלאה חומצה, והמקסימום שהמנתח הפלסטי שלו הצליח להוציא מזה זה חיוך מלחיץ שתקוע על פניו. נאפייר החליט שלא להילחם במה שהטבע נתן והחל הופך את מלאכת זריעת ההרס שלו לקרקסית ומשעשעת יותר ויותר (ומכאן שמו בגות'אם, הג'וקר). לצדו, כיאה לנבל ראשון בסיפורי קומיקס כהלכתם, עוזרו הנאמן בוב (וולטר) שמקבל מהג'וקר את אותו יחס מחניף שהוא קיבל מהמעביד הקודם שלו (פלוס חיקוי נחמד של ג'ק פאלאנס). בוב הוא עוזר נבל מעולה. הוא עונה מהר על שאלות, הוא מעודכן ברכילות חיונית והוא צוחק מכל הבדיחות של הבוס. לדאבונו הוא עתיד להוכיח את עצמו כנאמן עד כדי טיפשות, כאשר יושיט אקדח גורלי לג'וקר המעוצבן שזה עתה איבד את בלוני הענק הרעילים שלו.

"ארין ברוקוביץ'" – הטיפוס המלחיץ עם המידע הגורלי

בין ארין ברוקוביץ' (ג'וליה רוברטס) ובין עו"ד אד מזרי (אלברט פיני) התפתחה מערכת יחסים מוזרה: היא החליטה שהיא מקבלת את עצמה לעבוד במשרד שלו לאחר שכשל לייצגה מול רופא שהתנגש בה עם האוטו, והוא מצדו לא מצליח לפטר אותה. לאחר שמזרי יתרגל לעובדת החדשה שלו, זו תחשוף קנוניית-על של חברת החשמל המקומית, שכל מטרתה היא להסתיר את העובדה שמאגר מים של עיירה שלמה זוהם באשמתם וכעת מספר בלתי מבוטל מדרי אותה עיירה חולים אנושות. בצ'ארלס אמברי (וולטר) החשוד נבחין מספר פעמים ברקע ונניח (מאוד בדומה לארין) כי הוא רוחש רעות, אך אמברי הוא, כמו שאומרים, מיסאנדרסטוד, ובידיו מידע חשוב שיכול לעזור לנו. צ'ארלס אמברי לא צריך לעשות הרבה בשביל להלחיץ אותנו – רק להסתכל לנו על הגיבורה מרחוק כל חצי שעה עם הפרצוף של טרייסי וולטר יספיק.

"דרייב" – העוזר של הרע המשני

טובי וונג (מארק דקסקוס) עבר שידרוג וכעת הוא מאסטר ביוני באומניות לחימה, מעין מכונת הרג על-אנושית, לוחם-מושלם-טורבו אם תרצו. מסיבה שלא ידועה לנו, טובי מנסה נואשות לברוח ממפתחו האסייתי הרשע מר לאו (ג'יימס שיגטה), להלן הרע הראשי. אולם אותו לאו אינו מעוניין ללכלך את ידיו ועל כן הוא שולח את צייד הגולגלות ויק מדיסון (ג'ון פייפר פרגוסון) ואת עוזרו האיטי הדג'הוג (טרייסי וולטר) לתפוס את טובי ולהביאו אליו. "דרייב" היא קומדית אקשן, וצמד ציידי הגולגלות חסרי האונים שלנו הם ללא ספק האתנחתא הקומית בסרט הזה, או לפחות חלק גדול ממנה. הדג'הוג הוא סוג של יובב – הוא סומך על הבוס שלו, אך הוא קצת פחדן ולרוב נראה כאילו לקחו את שיכור העיירה ממערבון כלשהו ושיעתקו אותו לסרט קונג-פו. בכל מקרה, אם יש לטרייסי וולטר טייפ-קאסט, זה זה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"פילדלפיה" – הספרן המפוחד

העו"ד המצליח-לשעבר אנדרו בקט (טום הנקס) חושד כי פוטר מהחברה בה היה מועסק עקב גילוי מחלת האיידס שלו ולא בגלל "אי התאמתה", כפי שטוענים השותפים הבכירים. עו"ד ג'ו מילר (דנזל וושינגטון) אותו ניצח בעבר בבית המשפט מביע הסתייגות מסוימת מלייצג את בקט – היכרותם בבית המשפט לא היתה חברית, מילר הוא מעט הומופוב, ומעל הכל, הוא מפחד להידבק. רק כאשר יבחין מילר בבקט בספריה בטעות ויתערב כאשר הספרן (וולטר) יבקש מבקט לעבור לחדר הפרטי, יתפתח בין השניים דו-שיח של ממש. הספרן הוא דמות מאוד משנית בסרט והוא מתנהל בחרדה הכי גדולה שספרן יכול להתנהל בה. היום זה נראה קצת מוגזם, אבל יכול להיות שככה היה היחס לאיידס בואך שנת תשעים ושלוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully