וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשה לי ספין אוף

שני פישר

18.4.2008 / 14:59

מחר ישודר הפרק האחרון של "תעשה לי ילד", הסדרה האהובה של הרגע על "וואלה! תרבות", וזוהי הזדמנות מצויינת לדסקס עם היוצרת והתסריטאית שירלי מושיוף על טלוויזיה, אהבה ורוקנ'רול. ראיון

מחר, מייד בתום סדר הפסח, רגע לפני שיוצאים לבלות, ישודר הפרק החמישי והאחרון של "תעשה לי ילד", המיני סדרה של HOT בבימויו של יובל שפרמן ("הדברים שמאחורי השמש") ובכיכובם של גל תורן, ליאת תמרי, ספי אפרתי וגאלה קוגן. במרכז הסדרה להקת רוק ישראלית בשם ההסתדרות וסיפור אהבה רווי בעליות ומורדות בין הסולן לעיתונאית צעירה. את הסדרה יצרה שירלי מושיוף, בוגרת לימודי תסריטאות באוניברסיטת תל אביב, וההיא שהביאה לנו בשנה האחרונה את "להוציא את הכלב" ואת הטלנובלה "בובות".

"לא תכננתי לעשות סדרה על עולם הרוק הישראלי, זאת הייתה סוג של אי הבנה", צוחקת מושיוף, "החלטתי לעשות סדרה על זוגיות שבה הבחור הוא אמן, וכל מה שכלול בזה. ברגע האחרון הוחלט שהבחור יהיה מוזיקאי, כי אני אוהבת את עולם המוזיקה וגם כי זה התאים: היה לי חשוב שהבחור יהיה חלק מקומונה, ובמקרה הזה הלהקה התחברה הכי טוב בעולם. ובכל זאת, גם אחרי שהחלטתי לכתוב על סולן של להקת רוק ישראלית, לא עניין אותי לחקור את עולם הרוק הישראלי."

- אז על מה הסדרה?

"סיפור אהבה בין בחור שהוא אמן לבחורה והקונפליקט בין לאהוב מישהו בגלל מה שהוא לבין לאהוב מישהו בגלל מי שהוא. אני בנאדם שמאוד מתרשם מכישרון, והוא נורא נוגע לי ללב. היה לי חשוב לא ללכת לפי האבטיפוס אלא ליצור דמות ראשית של אמן שיש בה משהו ספציפי, מעבר לכך שהוא מרוכז בעצמו, מסכן ובודד."

- ריחמת על הדמות של אסנת?

"לא ריחמתי עליה. רחמים זה רגש שאני שונאת. ההשקפה שלי בכתיבה, ובחיים בכלל, היא שאם יש משהו שהוא עצוב - אז הוא גם מצחיק, ובגלל זה הסדרה לא כבדה".

את יובל שפרמן, הבמאי, מושיוף הכירה כבר לפני עשר שנים, כששניהם למדו בחוג לקולנוע באוניברסיטה. זהו שיתוף הפעולה הראשון ביניהם. "הוא בנאדם מדהים, אינטיליגנטי ורגיש", אומרת מושיוף. "היה לי קשה לי לבחור במאי, ובחרתי בו כי רציתי לבדוק מה שיתוף הפעולה ביננו יוליד. יובל הביא קסם לסדרה. זה לא קל לצלם אנשים מג'וייפים ושהסדרה עצמה נראית כל כך יפה. הסצינות הארוכות, בלי הרבה קלוז אפים – זאת צפייה שלא רגילים אליה בארץ."

הבייבי שלה

מושיוף אומרת שהיא ושפרמן לא עשו סדרה על מוזיקה אלא על אהבה למוזיקה. ובכל מקרה, כשהוחלט הנושא, מושיוף יצאה לתחקר להקות רוק כחלק מההכנה לכתיבה, ודרך חברים היא הגיעה לגל תורן, סולן להקת מרסדס בנד. "ישבתי עם גל כמה שעות בפעם הראשונה, וראיתי בנאדם חכם, רגיש ושקט. אני ויובל ידענו שאנחנו רוצים לעשות סדרה ריאליסטית ולא רצינו להביא את עופר שכטר לשחק מוזיקאי אלא מוזיקאיים אמיתיים. אחרי שראינו שמדובר בבנאדם מדהים ושמענו את הדיסק של הלהקה הבנו שזכינו בלוטו. החלטנו שהשירים של מרסדס בנד יהיו הפס הקול של הסדרה ושאנחנו רוצים את גל לתפקיד הראשי."

את ליאת תמרי, השחקנית הראשית, מושיוף פגשה לפני שלוש שנים. "ידעתי מי היא כבר לפני, ואז ניגשתי אליה ואמרתי לה שאני כותבת לה תפקיד. היא אמרה לי 'בסדר' והייתה הכי מגעילה אלי. אחרי שלוש שנים כתבתי לה את התפקיד של אסנת".

- מה הסצינה האהובה עליך בסדרה?

"הסצינות שרם עושה בהם ספינים יפהפיים. בפרק הראשון, שהוא נפרד מהחברה הראשונה שלו, והסצינה בים בפרק השלישי. אני אוהבת את הסצינות האלו כי הן משקפות את רגעי המודעות שלו, שאתה מבין שהוא בכל זאת קולט מה הוא עושה."

- למה הסדרה בת חמישה פרקים בלבד?

"זה היה מלחתחילה הפורמט שלה: מיני סדרה. זה מצחיק, כי נראה לי שאנשים לא קלטו את זה. בהתחלה הייתי צריכה לכתוב שלושה פרקים, כתבתי ארבעה, ואחרי שהתחלנו לערוך הפרק הראשון, שהיה מורכב מהפרקים הראשון והשני, הפך לשניים כי הוא היה ארוך מדי."

- תהיה עונה שנייה?

לא נראה לי. זה סיפור קטן ומצחיק וסגור. אני בטוחה שיש עוד מה לעשות עם הסדרה הזאת, אבל אנחנו לא חושבים על זה כי אנחנו עדיין בתוך הסדרה, בדיוק סיימנו לעבוד עליה. הכל קורה עכשיו, אני רוצה להנות מזה ולא לחשוב מה הלאה."

- מכל הסדרות שכתבת עד עכשיו, זה הבייבי שלך?

"בטח, זה הבייבי שלי."


"תעשה לי ילד" – פרק הסיום יום שבת, 23:30 ב-HOT3 וב- HOT V.O.D

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully