וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבטחה מפוספסת: ג'ו מורטון - נו, ההוא מהזה

גיא שמי

29.4.2008 / 13:35

מחפשים שחקן משנה אפרו-אמריקאי שלא ממש יודע להיות גנגסטר אבל תמיד יכול לשחק את המדען החנון? גיא שמי מציע את ג'ו מורטון

בג'ו מורטון נזכרתי בזמן שכתבתי את "הצעת הגשה" של לפני שבועיים, וכמה ימים אחר כך שידרו את "שליחות קטלנית 2" בטלוויזיה, אז החלטתי לכתוב עליו. מורטון נולד ב-1947 בניו יורק, למד דרמה באוניברסיטת "הופסטרה" בלונג-איילנד והשיג את תפקידו הראשון במחזמר "שיער". הוא השתתף בשלל סדרות טלוויזיה, ביניהן: "משימה בלתי אפשרית", "מ.א.ש", "מיאמי מחלק מוסר", "מי הבוס", "רצח מאדום לשחור" ו"תיקים באפלה". בין עבודותיו הקולנועיות אפשר למצוא את "אח מכוכב אחר", "וצדק לכל", "עיר של תקווה", "החלטה גורלית", "כוכב בודד", "אשת האסטרונאוט", "עלי", "החמקן", "על עכברים ואנשים" ו"אמריקן גנגסטר". ג'ו מורטון הוא אפרו-אמריקאי, אך הוא עושה רושם של "אוריאו". כלומר, חנוניותו הגדולה תמנע ממנו לרוב תפקידים שינתנו לסם ג'קסון ולדנזל וושינגטון. הוא היה מועמד לפרס ה"טוני" בשנת 1974 ונבחר לאחד מתריסר השחקנים המבטיחים ביותר של שנת 1985, תחזית שלא בדיוק הפכה למציאות.

"שליחות קטלנית 2" – המדען עם המצפון

שרה קונור (לינדה המילטון) מאושפזת במוסד לחולי נפש, כיוון שהיא משוכנעת כי רובוטים דמויי אדם הולכים להשתלט על העולם. מיילס דייסון (ג'ו מורטון) מצא מיקרו-מעבד מודרני ומסתורי (באותו מקום בו שרה מחצה את המשמיד בסרט הראשון) והוא למעשה עומד להמציא את הרובוטים המשמידים מחדש, בעזרת אותו מעבד. בסופו של דבר, כאשר שרה (יחד עם בנה, ג'ון) יגיעו לביתו של דייסון בליווי המשמיד הפרטי שלהם (ארנולד שוורצנגר) ויכיחו לדייסון כי המצאתו תזיק יותר מאשר תועיל, הוא יחליט לעזור להם להשמיד את פרויקט חייו. כמו שאפר לנחש, זה יהיה מסובך בהרבה מכפי שזה נשמע, ודייסון ייאלץ בסופו של דבר לעשות כמה בחירות קשות. דייסון הוא ללא ספק התפקיד הכי זכור של ג'ו מורטון, הוא מרביץ תפקיד דרמתי ואמין בסרט שבו שני השחקנים הראשיים הם ארנולד שוורצנגר ואדוארד פרלונג בן ה-13. אולי אין לו המון זמן מסך, אבל כל שנייה מלמיליאן.

"סוד של אהבה" – החבר הטוב

באדי אמרל (בן אפלק) הוא פרסומאי שרמנטי, שמחליף את כרטיס הטיסה שלו עם ברנש חביב שהוא פוגש בשדה התעופה ונדהם לגלות כי המטוס שהיה אמור לעלות עליו התרסק. צירוף מקרים מוזר מביא לכך שהחברה בה עובד אמרל נשכרת כדי להפיק "קמפיין זכרון" לחברת התעופה, ואמרל מוצא נחמה בטיפה המרה. מאוחר יותר, אמרל ייתקל "בטעות" באבי (גווינית' פאלטרו), אלמנתו של הברנש שמת בטיסה הגורלית, ובין השניים יתפתח רומן. את ג'ים ווילר (מורטון), שותפו של אמרל, נפגוש כאשר החברה בה עובדים השניים תקבל פרס על הקמפיין המרגש שלהם ואמרל יתחיל לעשות בושות על הבמה. ווילר ינסה למנוע מאמרל לעשות מעצמו צחוק ואף לעזור לו לחזור לדרך הישר. מה שבטוח זה שאם אתם צריכים איש עסקים אפרו-אמריקאי בחליפה, ג'ו מורטון יתאים לכם פיקס.

"צ'ק פתוח" – איש החוק

מייקל ג'נינגס (בן אפלק, שוב) הוא איש מחשבים שנוהג לעבוד על פרוייקטים שהם סודיים מדי אפילו בשבילו. אי לכך, לאחר שהוא מסיים את העבודה שלו, מוחקים לו את כל הזיכרון שקשור באותו פרוייקט. אולם העבודה האחרונה שלו לקחה הרבה זמן, והוא מגלה פתאום שהפסיד בסביבות שנה מהחיים שלו. מעבר לזה, משהו מריח לא טוב מכיוון המעסיק שלו ג'יימס רת'ריק (אהרון אקהרט) ונראה שהחוק בעקבותיו, משום מה. הסוכן דודג' (מורטון) הוא אחד מאותם אנשים שרודפים אחרי ג'נינגס וחברתו רייצ'ל (אומה ת'ורמן), ולגיבורינו לא יהיה ממש פנאי עד סוף הסרט להבין האם הוא לצדם, או שמא הוא מבקש לעצור אותם. הסוכן דודג' הוא לחוץ ומעוצבן כיוון שהוא תמיד צעד אחד אחרי ג'נינגס. דודג' הוא לא תפקיד עם המון בשר, אבל הוא תפקיד אופייני מאוד לג'ו מורטון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"ספיד" – הפקח הכושי

השוטר החתיך ג'ק טרייבן (קיאנו ריבס) ושותפו הארי טמפל (ג'ף דניאלס) מונעים את תכניתו של הפושע הווארד פיין (דניס הופר) לפוצץ מעלית מלאה באנשים (תמורת כופר), ומגלים שאותו פיין הכין להם אתגר חדש. עד מהרה מוצא את עצמו טרייבן על אוטובוס שיתפוצץ במידה ומהירותו תרד מתחת לחמישים קמ"ש. ג'ו מורטון הוא קפטן מקמהן, ואת רוב הסרט הוא יעביר בנסיעה איטית ליד אוטובוס התופת. כמובן שלמרות שהוא סומך במאת האחוזים על טרייבן החתיך, הוא על גבול התמוטטת עצבים. בכדי ליצור למורטון מעט יותר חספוס בתפקידו הוחלט בהפקה להצמיד לו שפם והוא בסה"כ עושה עבודה טובה ב"ספיד". לראייה, נוכל לפגוש אותו שוב ב"ספיד 2" באותו התפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully