וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נו, ההוא מהזה: אית'ן ספלי

גיא שמי

6.5.2008 / 14:27

מחפשים בחור גדול מימדים וטוב מזג לתפקידים קומיים ודרמטיי ? גיא שמי מצא בשבילכם את אית'ן ספלי

את איתן ספלי רובכם וודאי מזהים מתפקידו כרנדי היקי, אחיו המאותגר של ארל (ג'ייסון לי) בסדרה הסימפטית "קוראים לי ארל", אבל אם תשימו לב, תגלו שאתם מכירים אותו גם ממקומות אחרים. ספלי נולד ב-1975 במנהטן, הספיק לשחק בסרטים כמו "לרדוף אחרי אמי", "דוגמה", "אבולוציה", "ה-20 מליון הראשונים", "המעיין", "מוכרים בלבד 2", "ארטסקול קונפידנשל" (של טרי זוויגוף), "שיגעון בנהר", "שאיפות" ו"קולד מאונטיין" וגם בקליפ אחד של בק. עקב משקלו הנכבד, ספלי הוא אינו "ההוא מהזה" קלאסי; בשל דמיונו המפתיע לשני הקומיקאים השמנים-גדולים האחרונים (והמתים) של הקולנוע האמריקאי (ג'ון קנדי ז"ל וכריס פארלי ז"ל) הוא נזכר בדרך כלל כ"השמן הזה ממלא סרטים".

למעט "קוראים לי ארל", ספלי לא השתתף בהרבה סדרות, וגם מספר הסרטים בהם הוא שיחק אינו מאוד גבוה (למרות שיש לשער כי התפקיד של רנדי היקי עוד יסדר לו עבודה בעתיד). ספלי מאורס, יש לו ילדה ולא מזמן החל להתאמן באומניות לחימה. מעניין איך ילך לו.

מהומה בקניון - זה שלא מצליח לראות את התמונה התלת מימדית

סרטו השני של קווין סמית' קורה כמעט כולו בקניון, כאשר צמד הגיבורים (ג'ייסון לי במפגש שמקדים את העתיד של השניים וג'רמי לונדון) מנסה נואשות לזכות בחברותייהם לשעבר (שאנון דו'הרטי וקלייר פורלאני) שוב. בין היתר הם פוגשים שם את שאנון המילטון (בן אפלק) שנהנה בעיקר מחדירה אחורית, את ג'יי ובוב השקט (קווין סמית' וג'ייסון מיוז) ואת וויליאם בלאק (ספלי) - בחור שמנמן ומרוגז, שמזה זמן מה מנסה לראות את הספינה (שכולם טוענים שנמצאת שם) בתמונה התלת מימדית. היום הוא הביא סנדוויץ' ומשקה קל ועד סוף הסרט הוא יצליח לראות את הספינה המזדיינת הזאת, אולם עד שזה יקרה, הוא עוד עתיד לנפץ לילד מסכן את האשליות לגבי הארנב של פסחא.

אמריקה איקס - החבר הטוב שנעשה האויב של הגיבור

דני ויניארד (אדוארד פרלונג) מעריץ את אחיו הגדול דרק (אדוארד נורטון), מנהיג ניאו-נאצי לשעבר, שזה מכבר רוצץ את גולגלתו של שודד אפרו-אמריקאי ועכשיו הוא בכלא. בין כתלי בית הסוהר האידיאולוגיה הגזענית של דרק מאבדת אט-אט את כוחה, עקב חבר שחור חדש והעובדה שהניאו-נאצים המקומיים אונסים אותו וגורמים לו לצאת משם אדם סובלני יותר וגזעני פחות. חבריו לשעבר, שעדיין בטוחים כי אין כמו היטלר, לא יתנו לדרק להרביץ בם את רטוריקות הסובלנות החדשות שלו. לראייה, סת' (ספלי), שהיה ידידו הטוב של דרק, כעת עושה רושם כי הוא מוכן להרוג אותו. את ספלי אנחנו מכירים בעיקר מקומדיות, אך כאשר תרצינו את פניו ותלבישו אותו בשחורים, הוא עלול להפחיד.

אפקט הפרפר - החבר/אויב של הגיבור, תלוי מתי מסתכלים

אוון (אשטון קוצ'ר) מופתע לגלות כי ביכולתו לנוע אחורה בזמן ולשנות אירועים, כך שחיי ההווה שלו ישתנו בהתאם. העניין הוא, שהילדות שלו היתה פחות ממאושרת ויש הרבה מה לשנות, כך שכל פעם שהוא חוזר להווה, הוא מוצא כי נוספו לו עוד שלל בעיות בלתי צפויות. ת'אמפר (ספלי), חברו השמן והגותי של אוון לספסל הלימודים, הוא נייר הלקמוס. אם הם חברים, סימן שאוון הוא לא מקובל ושיש עוד פרטים בעברו שניתן לשנות; לעומת זאת הוא כאשר משנה את אותם פרטים וחוזר להווה אידיאלי, הוא מגלה שחברו המאופר וגדול המימדים לא מוכן אפילו לדבר איתו. ת'אמפר הוא תפקיד אופייני לספלי, עם מעט ערך מוסף. הוא מצחיק וחביב, אבל אם הוא מרוגז, עדיף לא להתעסק איתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

לזכור את הטיטנים - התמים בעל המודעות החברתית המפותחת

הרמן בון (דנזל וושינגטון) זה עתה מונה למאמן קבוצת פוטבול בעיירה מעט גזענית בתקופה מעט גזענית בארה"ב ומאחר והקבוצה משלבת שחורים ולבנים, הבעיות יהיו חייבות לצוץ. כחצי שעה אל תוך הסרט, לוקח המאמן בון את קבוצתו למחנה אימונים, שם הגזענות והבורות מגלות את ראשן המכוער ומאיימות לפרק לו את הקבוצה. לואי לסטיק (ספלי) התמים הוא הראשון שמצהיר כי הוא אינו מבין על מה כל הבלאגן ואף מוצא מכנה משותף מוזיקלי עם אחד הכושים. לואי הוא שילוב בלתי אפשרי בין איש תמים וטהור (קצת מזכיר את רנדי היקי מהסדרה) לבין מגן פוטבול ענק שיכול להרוג אותך. לואי הוא אמנם דמות סופר חיובית בסרט של דיסני, אבל הוא ללא ספק עושה את התפקיד שלו בצורה הטובה ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully