וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוריס לסינג: "זכייתי בפרס נובל - אסון"

טלי גולדשטין

11.5.2008 / 16:58

הסופרת בת ה-88 זכתה באוקטובר בפרס נובל לספרות. מאז, לדבריה, אין לה רגע פנוי לכתוב ספרים. "כל היום אני מעניקה ראיונות"

כלת פרס נובל לספרות הסופרת דוריס לסינג אמרה כי זכייתה בפרס ב-2007 היא "אסון ארור". בראיון שהעניקה לתוכנית " Front Row" של רדיו 4 הבריטי, אמרה לסינג בת ה-88 כי העניין התקשורתי הגובר בה הפך את כתיבת ספר חדש לבלתי אפשרית. לפי דיווח רשת BBC, אמרה לסינג בנוסף כי, מעתה ואילך ככל הנראה, לא תכתוב יותר ספרים. ספרה האחרון "אלפרד ואמילי" הוא בחלקו אוטוביוגרפיה בדיונית.

באוקטובר, זכתה הסופרת הבריטית שנולדה באירן בפרס הנחשק. מלבד הכבוד המלווה לזכייה, גרפה לכיסה לסינג 1.54 מיליון דולר. מספריה של לסינג: "מחברת הזהב", "ארבעה שערים לעיר" ומחזור "ילדי האלימות". בסך הכל כתבה לסינג במהלך הקריירה הספרותית שלה מעל ל-50 ספרים, מחזות, אוטוביוגרפיות ואוספים של סיפורים קצרים.

כעת מתלוננת לסינג כי מאז הזכייה, כלי התקשורת אינם מפסיקים להציק לה. "כל היום אני רק מעניקה ראיונות ומבזבזת זמן בצילומים. זה חייב להיפסק. אין לי את הכוחות. מסיבה זו אני אומרת תמיד לצעירים ממני, 'חיו כל עוד כוח במותניכם. הזמן אוזל כפי שהמים זורמים במורד התעלה", הוסיפה. לסינג היא האישה ה-11 במספר שזכתה בפרס נובל לספרות במהלך 106 השנים בהם נערך הטקס.

לסינג נולדה באירן (אז פרס) להורים בריטים, וכילדה עברה לגור בקולוניה בריטית בזימבבואה (אז רודזיה). בצעירותה הייתה חברה בקבוצה קומוניסטית, וב-1949 עברה עם בנה לאנגליה.

הסופרת לא נכחה בהענקת פרס הנובל בשטוקהולם שבשבדיה על רקע בריאותה הרופפת. במקום זאת, שגריר שבדיה בלונדון, סטפן קרלסון העניק לה את הפרס בביתה בבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully