וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין שמיים לארץ: סרטי הצנחנים שכדאי לכם לנסות

גיא שמי

12.5.2008 / 16:29

לצערו הרב, גיא שמי פספס את הצנחן שפישל ביום העצמאות, אז במקום הוא הכין לכם ערב של סרטים עם עוד צנחנים בסיכון

אני מודה שאני גר במיקום מצוין מבחינת המפגן/מטס שהיה בשבוע שעבר, אולם אני חייב לציין שאת הצנחן הלא מדויק לא הצלחתי לראות, ולאחר מכן הרגשתי פספוס. קצת אופייני לנו להתעסק במה שלא הצליח במקום לפרגן ולדבר על כמה מרשימים היו האפאצ'ים, או הספינות, או המטוסים, כולה צנחן אחד לא הצליח לפגוע באיקס, איזה בזיון. אגב, צנחנים כגיבורי צבא זה דבר מאוד ישראלי. נדיר למצוא צנחנים בסרטי מלחמה אמריקאים, וחוץ מ"צניחה חופשית" עם ווסלי סנייפס והסרט טלוויזיה ההוא על חנה סנש, זה נושא שכמעט ולא נוגעים בו בקולנוע האמריקאי, לפחות לא בתור נושא מרכזי. בכל מקרה, אצלנו ב"הצעת הגשה" מעדיפים את הרגשת הבטיחות שהקרקע מספקת, מאחלים החלמה מהירה לכל מי שנפגע ומייעצים למי שאולי חושב לקפוץ, לארוז מצנח רזרבי. הנה ארבעה סרטים שצונחים בהם, באיזשהו שלב.

"נקודת פריצה"

לסוכן האפ. בי. איי ג'וני יוטה (קיאנו ריבס) יש דילמה: הוא די משוכנע שידיד הנפש החדש שלו, גולש הגלים האולטימטיבי ומנהיג הזן בודי (פטריק סוויזי) הוא גם מנהיג קבוצת שודדי בנק שקוראים לעצמם "הנשיאים לשעבר", אותם הוא אמור לעצור (במסגרת עבודתו באפ. בי. איי). ג'וני יוטה מתאהב קצת בגורו שלו, שמלמד אותו את רזי הגלישה ואף לוקח אותו לשיעור צניחה חופשית חינם. כאשר האמת תתגלה בסופו של יום, בתוך מטוס קטן ועם מצנח אחד חסר, יאלץ יוטה האמיץ לקפוץ מן המטוס ללא מצנח לגופו, לתפוס את ידידו-אויבו בודי באוויר ולגרום לו לפתוח את המצנח. סצנות הצניחה מהוות חלק קטן אך אינטגרלי ב"נקודת פריצה", ויש משהו מאוד הגיוני בקיאנו ריבס קופץ ממטוס בלי מצנח.

"שלטון האש"

קווין אברקרומבי (כריסטיאן בייל), חי בעולם עתידני ואפוקליפטי, שהוחרב כמעט כליל על ידי דרקונים. ולא, לא מדובר בדרקונים קסומים שלוקחים בני אדם על הגב למסעות מופלאים, אלא זוחלי ענק מעופפים יורקי אש ומפחידים. דנטון ואן-זאן (מת'יו מק'קונהיי) הוא צייד דרקונים דרומי ומסוקס, הוא לא מדבר הרבה, רוב הזמן הוא בלי חולצה וכבר בתחילת הסרט נוכל לראות אותו ואת צוותו בפעולה, כאשר הם צונחים בקבוצות מגובה רב ומתמרנים רשת אלסטית גדולה בכדי לתלוש את הבהמות המעופפות מן השמיים. עד סוף הסרט נתגבר על האויב הדרקוני הנורא, אולם באותה סצנה התחלתית, ייצא לנו לראות את אויבו המושבע האמיתי של הצונח, - כח המשיכה.

"ירח דבש בלאס וגאס"

ג'ק סינגר (ניקולאס קייג') ואשתו הטרייה בטסי (שרה ג'סיקה פארקר) הגיעו זה עתה ללאס וגאס לחגוג את ירח הדבש שלהם. הבעיה היא שבטסי נורא מזכירה לטומי קורמן (ג'יימס קאן), אחד המאפיונרים המקומיים, את דונה, אהבת נעוריו הגדולה והוא מחליט – מאוד בדומה לעלילה של "הצעה מגונה" – לגנוב לג'ק את אשתו, דרך משחק פוקר מכור. התכנית כמעט ומצליחה לטומי אילולא בסוף הסרט יחבור ג'ק המיואש לחבורת אלביסים מעופפים (שאחד מהם יסביר לו שבמידה וימשוך את חבלי המצנח בסדר הלא נכון, יאלצו להכניס אותו לארון הקבורה שלו עם מעדר) ויקפוץ ממטוס. המשפט שאומר טומי, "זה נגמר, הוא קפץ בשבילה ממטוס", אמור להדגיש לנו את ממדי אהבתו של ג'ק לאשתו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"ואז הגיעה פולי"

בין הפרידה שלו מאישתו (דברה מסינג) שבגדה בו עם מדריך הצלילה הצרפתי הנודיסט (האנק עזריה) בירח הדבש שלהם, לתחילת יחסיו עם פולי פרינס (ג'ניפר אניסטון) שלמדה איתו בבית הספר – רובן פפר (בן סטילר), עובד ממושמע בחברת הביטוח של סטן אינדורסקי הבהמי (אלק בולדווין), חייב למצוא זמן להשקיע בלקוח החשוב לילנד ואן-לו (בריאן בראון). אותו ואן-לו הוא מיליונר אוסטרלי משוגע שנוהג לצלול עם כרישים ולשחק ולריב עם קרוקודילים. באחת הפגישות שקובע רובן עם לילנד בקומה גבוהה של בניין גבוה, מחליט השני לנצל את המצנח (שהוא תמיד לוקח איתו למקומות ליתר בטחון) בכדי להמשיך את טיולו בעיר. בניגוד למה שקרה בחוף ירושלים חשוב לזכור שצניחה מבניינים מסוכנת יותר, כיוון שלרוב אין איקס שאמורים לנחות עליו.

  • עוד באותו נושא:
  • צנחנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully