וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבאל'ה צעיר: ריקי ג'יי - נו, ההוא מהזה

גיא שמי

13.5.2008 / 12:46

מחפשים שחקן משנה שהוא גם להטוטן קלפים מדופלם? גיא שמי מציע את לכם את ריקי ג'יי

ריקי ג'יי נולד כריצ'רד ג'יי פוטאש בברוקלין, ניו יורק, בשנת 1948. הוא לא ההוא מהזה קלאסי כיוון שהספיק עד היום לשחק רק ב-27 סרטים וסדרות. למרות זאת, רוב הסיכויים שכן תזהו את פניו. מלבד היותו שחקן, ג'יי הוא סופר חובב ולהטוטן קלפים מדופלם. בספרו "קלפי משחק ככלי נשק", הוא מסביר את השיטה הטובה ביותר לזרוק קלפים למרחק, והוא מסוגל לחדור לאבטיחים ולחתוך עפרונות (קישורים בהמשך). את ג'יי ניתן יהיה למצוא בעיקר בסרטים של דיוויד מאמט ("העוקץ הספרדי", "שם המשחק", "סטייט פינת מיין", "דברים משתנים" ו"מחלק רצח"), ובסרטים של פי. טי אנדרסון (ועל שניים מהם ארחיב מיד), אולם ניתן לאתר אותו גם בסרטים כגון: "007- מחר לנצח", "Last Days", "יוקרה" ו"אנשי המסתורין", בטלוויזיה הוא שיחק ב"דדווד" וב"תיקים באפלה". ריקי ג'יי הוא סבאל'ה צעיר אך בו בזמן (בעיקר מטון הדיבור שלו) אפשר לקלוט עליו שהוא מוכשר מאוד במשהו, ושהוא היה יכול לנצל את אותו כשרון כדי להשיג מה שהוא רוצה. הוא כתב ספר ביוגרפי על אמני קרקס בשם "חזירים מלומדים ונשים חסינות אש", והוא הקריין ב"מגנוליה".

"השוד" – יד ימינו של הגיבור

ג'ו מור (ג'ין הקמן) נשכר על ידי איש שקשה לסרב לו (דני דה-ויטו) לבצע שוד נועז בשדה תעופה ולהיעזר באחיינו הירוק ג'ימי סילק (סאם רוקוול). עד מהרה, כמו ברוב סרטי המתח של דיוויד מאמט, נגלה שכולם עובדים על כולם ואי אפשר לסמוך על אף אחד. זאת אומרת, על אף אחד חוץ מדון "פינקי" פינקוס (ג'יי), חלק מצוותו של ג'ו (הכולל את דלרוי לינדו ורבקה פידג'ון, אשתו של הבמאי), שבסופו של עניין ישלם ביוקר על נאמנותו לגיבור. פינקי הוא יחסית תפקיד גדול של ריקי ג'יי והמשפטים הכי מגניבים בתסריט יאמרו בדרך כלל על ידו, דוגמת: "אין מה לדאוג, המזדיין הזה הוא כל כך קול, שהוא הולך לישון, הכבשים סופרות אותו". כאמור, למרות נסיון החיים העשיר ויכולותיו המיוחדות, פינקי לא ישרוד עד סוף הסרט וחבל.

"מגנוליה" – המפיק המקצועי

קשה מאוד לזכור דמויות בסרט כה עמוס וכה ארוך אבל בואו ננסה בכל זאת: ג'ימי גייטור (פיליפ בייקר הול), המנחה המיתולוגי של השעשועון "מה ילדים יודעים?", נמצא (כמו רוב הדמויות בסרט) בצומת דרכים גורלית בחייו. בתו הנרקומנית (מלורה וולטרס) מאשימה אותו באי-אילו האשמות אפלות, שאשתו (מלינדה דילון) לא יודעת אם להאמין להן או לא. הרופא שלו זה עתה בישר לו כי הוא חולה מאוד והזקנה (בשילוב עם חוסר הריכוז שלו) מתחילה לתת את אותותיה ביג-טיים דווקא בשידור חי. למזלו היחסי, יש לו את ברט רמזי (ג'יי) המפיק הממולח שאמנם טרוד מדי לפני התכנית בשביל לצפות את מפלתו של ג'ימי, אך מבין בדיוק בזמן ברגע שהמנחה שלו מתעלף ומיד מורה לחתוך לשקופית. התפקיד הוא קטן, ריקי ג'יי גדול, חוץ מזה, כאמור, הוא הקריין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

""שוברת הלבבות" – המוכר במכירה הפומבית

למקס קונרס (סיגורני וויבר) ולבתה פייג' (ג'ניפר לאב היואיט) יש דרך מקורית להרוויח את פרנסתן: האמא מתחתנת עם גברים עשירים ומחתימה אותם על הסכם ממון, הבת מפתה אותם ומארגנת שהאמא תתפוס אותם יחד. התוצאה היא גירושין, חצי מהכסף, כיף חיים. הקורבן התמים האחרון שמקס שמה עליו עין הוא וויליאם ב. טנסי, מיליונר משוגע ומעשן כפייתי. כאשר היא מנסה למשוך את תשומת ליבו במכירה פומבית יוקרתית, היא רוכשת בטעות פסל של גבר ערום בגודל מלא (ולעתים מוגזם). מה גדול יהיה צערו ורבה תהיה הפתעתו של המוכר במכירה הפומבית (ג'יי), כאשר יגלה שחלק חשוב עד מאוד באנטומיית הפסל נשבר עקב סבלות קלוקלת (שאורגנה כמובן על ידי מקס בעצמה), וכעת, היא מסרבת לשלם על יצירת האומנות הפגומה. התפקיד של ג'יי כמעט בלתי נראה והסרט הוא די מטופש, אבל האם הוא הפסיד בהתערבות?

"לילות בוגי" – העוזר של הבמאי

אדי אדמס (מארק וולברג) גדל בשנות השבעים ומהר מאוד הבין כי באמתחתו ה"כלים הנכונים" לקריירת פורנו מזהירה. בשילוב עם הניצוץ היצירתי במוחו הצעיר והקודח, חברו החדש והקוסם החובב ריד רוטשילד (ג'ון סי. ריילי) ובמאי הפורנו העולה ג'ק הורנר (ברט ריינולדס), אדי (שבינתיים שינה את שמו ל"דירק דיגלר") מתחיל לשנות כליל את התעשייה שהיתה עוד בחיתוליה באותה תקופה. ולפחות לזמן מסוים, עושה את הורנר אדם מאוד מאושר. קורט לונגג'ון (ג'יי) הוא עוזרו של ג'ק הורנר. התפקיד שלו מאוד קטן. אפשר בעיקר לזכור אותו מחדר העריכה, כאשר השניים מסתכלים על החומר המצולם מהסרט העתידי של "דירק דיגלר" ונאלצים להסכים שזה הדבר הכי טוב שהם ראו בחיים שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully