וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים השתתפו בפסטיבל הסופרים

ענת קם

16.5.2008 / 19:14

מי אמר שאף אחד כבר לא קורא יותר? עשרות סופרים ואלפי משתתפים ביקרו בפסטיבל הסופרים הבינלאומי הראשון בירושלים שהגיע אתמול לסופו

פסטיבל הסופרים הבינלאומי הראשון במשכנות שאננים בירושלים נגמר אתמול, בסופם של חמישה ימים עתירי אירועים והתרחשויות. שבעה עשר סופרים מחו"ל, עשרות סופרים מרחבי הארץ ואלפי משתתפים נכחו בימי הפסטיבל במפגשים בין סופרים, כיתות אמן, הצגות וסיורים המבוססים על יצירות המחברים.

הפסטיבל סיפק מגוון אירועים במתכונות שונות: מפגש אישי – שני סופרים נפגשים ומשוחחים מול הקהל, קרוב-רחוק – מפגש בין סופר מחו"ל וסופר ישראלי, סיורים בירושלים בעקבות סופרים המזוהים עם העיר, הצגות המבוססות על ספרים, קונצרטים וסרטים. בין הסופרים מחו"ל שהשתתפו בפסטיבל היו ג'ונתן ספרן פוייר ("קרוב להפליא ורועש להחריד") ששוחח באחד האירועים עם אתגר קרת, זוגתו ניקול קראוס ("תולדות האהבה") שנפגשה עם עמליה רוזנבלום, ארי דה-לוקה ("הר אדוני"), לידיה ז'ורז' ששוחחה עם אבירמה גולן, כלת פרס נובל נאדין גורדימר ועוד רבים.

ביום סגירת הפסטיבל נפגשה העיתונאית אילנה דיין עם הסופר דויד גרוסמן, לשיחה על תהליך הכתיבה ועל ספרו האחרון, "אישה בורחת מבשורה". במהלך האירוע, בו נכחו מאות אנשים (נשים, למען הדיוק) חשף גרוסמן מעט ממה שעובר עליו במהלך כתיבת ספר. בין הדברים שאמר, ציין גרוסמן כי הסיפור והדמויות "נדבקים" אליו, הסיפור רוצה להיספר ולדמויות יש מעין קיום עצמאי שבתהליך הכתיבה מתחבר לקיום שלו. "לא יכולתי לכתוב על דמות בלי להיותה", הוא מספר. עוד אמר גרוסמן, כי הכתיבה היא אמצעי בשבילו לברוח מהשריריות של העולם שסביבו: "כשאני כותב אני לא קרבן... בזמן כתיבה הכל נטען משמעות".

יעל נהרי, מנהלת מחלקת התכניות של משכנות שאננים, יזמה את הפסטיבל וניהלה אותו. בסיום האירוע היא סיפרה לוואלה!: "לא היה שיא אחד בפסטיבל, כל האירועים היו שיאים. העובדה שבאו אלפי אנשים מכל הארץ לשמוע סופרים מדברים אחד עם השני, זו ההצלחה שלנו. כשלתרבות החילונית כבר אין הרבה מקום בירושלים, העובדה שהצלחנו לקיים את הפסטיבל דווקא כאן זו גם הצלחה. אני גאה שהצלחנו לארח שבעה עשר סופרים מחו"ל, את טובי הסופרים הישראלים, כולם שיתפו פעולה והמפגשים היו מרתקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully