וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב רוקדת בסרט

נרקיס טפלר

18.5.2008 / 17:16

"וידאנס", פסטיבל הוידאו דאנס הבינלאומי השלישי ייפתח בסינמטק תל אביב ב-12 ביוני

בין ה-12 ל-14 ביוני יתקיים בפעם השלישית בסינמטק תל אביב "פסטיבל וידאנס" - הפסטיבל הבינלאומי לאמנות הוידאו דאנס, סרטי מחול ופרופורמנס. בפסטיבל יוקרנו סרטים כחלק משיתוף פעולה עם הביאנלה Perfroma ניו יורק, תוכניות ייחודיות מארכיון הסרטים של אוסטריה, גלריות עכשוויות בברלין, ויצירות ישראליות מודרניות.

הפסטיבל ינסה לחקור את המושג וידאו-דאנס באמצעות הקרנה של יצירות שנוצרו תוך שיתוף פעולה אמנותי בין במאי קולנוע/וידאו וכוריאוגרפים.

בפסטיבל יוצג "A Crime Against Art" בבימויה של הישראלית הילה פלג האוצרת השנה את מניפסטה7, שהוקרן השנה בפסטיבל ברלין לקולנוע, ועוסק במשפט מבוים קונספטואלי, שהתקיים במסגרת יריד אמנות בספרד.

את האירוע יפתח הסרט "The Cost of Living " של לויד ניוסון, בו משחק בתפקיד הראשי רקדן חסר רגליים. לצד יצירות המושתתות לרוב על מרכיב תנועת הגוף האנושי, הפסטיבל יקדם אפשרויות נוספות לבחינת הקשר שבין תנועה ומצלמה באמצעות הקרנת תוכניות של סרטים אקספרימנטאליים.

השנה יתמקד "וידאנס" ביוצרים מאוסטריה בשלוש תוכניות שנאצרו על-ידי Sixpackfilm, מוינה המתמחים בסרטים קצרים וניסיוניים ועל ידי ארכיון הסרטים של אוסטריה.

הפסטיבל ינעל בהענקת מענק יצירה מטעם קרן התרבות אמריקה ישראל ליוצר ישראלי, בהקרנת הבכורה לסרטם החדש של הבמאי הצרפתי פייר קוליבף והכוריאוגרף הקנדי הנודע בנואה לה-שמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully