וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת הגשה

גיא שמי

19.5.2008 / 11:00

חושבים שאתם ראויים אבל לא עברתם את האודישנים? גיא שמי מארגן ערב של סרטים שייתנו גם לכם הזדמנות לשרוד

אז גמר "הישרדות" עבר בהצלחה, נעמה ניצחה, ערוץ עשר שברו את שיא הרייטינג שלהם והכל טוב ויפה. כאחד שלא עקב אחרי הסדרה בדקדוק, אני רק יכול לשמוח שאני ארוויח בחזרה את כל החברים שהפסדתי בשבתות הקודמות, ומהמעט שראיתי, הסדרה נראתה מושקעת לפחות ברמה של המקור מאמריקה ובהחלט היה כיף להסתכל על מרינה בתחתונים.

מה שכן, כבר מספר לא מבוטל של שנים שאנחנו מקשרים למילה "הישרדות" את תכנית הריאליטי המצליחה ולא נניח את הרעב באפריקה או את השואה. אני זוכר סדרה ששודרה בערוץ הראשון לפני אולי עשרים שנה ונקראה "הישרדות", ועסקה בסיפורי הישרדות אמיתיים ששוחזרו באילוסטרציות, שדי הרשימו אותי בתור ילד בן עשר. בדיוק במשמעות המקורית של המילה הזו, טרום הסדרה הדגולה (והייבוא המצוין), נעסוק היום במדורנו. לא תמצאו פה את "בעל זבוב" וגם לא את "להתחיל מחדש", אך בטוחני שכל אחד יוכל למצוא פה משהו לטעמו. זכרו: החיים הם מחלת מין סופנית ולשרוד זה המקסימום שתוכלו לקוות לו. בנימה אופטימית זו, הנה ארבעה סרטים:

"החדר"

מג אלטמן (ג'ודי פוסטר) ובתה שרה (קריסטן סטיוארט) נכנסו לאחרונה לדירה חדשה ואחושילינג יוקרתית במנהטן. יוקרתית עד כדי חדר אטום מצויד בדלת פלדה בלתי חדירה, טלפון קווי ומצלמות במעגל סגור, במקרה ומישהו ינסה לפרוץ אל תוך הדירה. לא תעבור חצי שעה ומישהו, או יותר נכון מישהם (פורסט וויטאקר, דוויט יואקם וג'ארד ליטו) יפרצו את הדירה ומג וביתה יאלצו לבדוק על רטוב, עד כמה שווה החדר האטום שלהן. התקפת סכרת ללא אינסולין, העברת בני ערובה, איתות מורס לעזרה והרעלת גז אחת מאוחר יותר יבינו השתיים שבכדי לשרוד את הלילה עליהן לשחק את המשחק של הפורצים ולאט לאט, עוד ועוד אינטרסים חבויים וסודות מן העבר יתגלו. אך אל דאגה, סוף הסרט, למרות שינוי של 180 מעלות במסר הפמיניסטי שלו, יהיה טוב.

"הנרדף"

השנה היא 2019 (ב-1987, זה עוד נראה רחוק) ובן ריצ'ארדס (ארנולד שוורצנגר) אסיר (שלא זכור לי אך אני מניח שנכלא בלא עוול בכפו) מקבל הזדמנות שנייה בדמות תכנית ריאליטי שחוקיה הם כדלקמנצ'יק: פושעים משוחררים לתוך מבוך גדול ממדים ובעקבותיהם נשלחים גלדיאטורים מודרנים בעלי כלי נשק מגוונים: "כדור אש" שיורק אש מלהביור, "דיינמו" שיורה לייזרים ושר אופרה, "המסור החשמלי" שמשתמש במסור חשמלי וכן הלאה. במידה ויצליחו הפושעים לשרוד, כלומר להימלט מידי הגלדיאטורים ולהגיע לקו הסיום, ישוחררו ואף יוטסו לנופש. ברור שמספיק שוורצנגר אחד וכמה חברים טובים כדי לשנות את הסטטיסטיקה של התכנית וללמד את דיימון קיליאן (ריצ'ארד דוסון), מנחה התכנית תאב הבצע, שכל להיט טלוויזיוני סופו להתיישן.

"המשחק האחרון"

ג'ק מייסון (אייס-טי) ההומלס, מאבד את חברו הטוב וכלבו, איתם נהג לחלוק את ארוחותיו ואת קורת הגג שלו, ומחליט לשים קץ לחייו. וולטר קול (צ'ארלס דוטון) מצליח להניא אותו מהחלטתו בעזרת הצעת עבודה מעניינת, כעוזר לחבורת ציידים בהרי הרוקי. מייסון מקבל את ההצעה ומיד מוטס לבקתה מבודדת כדי לעזור לארבעה אנשי עסקים עשירים להכין את הציוד שלהם ל"ציד המיוחד" שהם לא מפסיקים לדבר עליו. לא יעבור זמן רב עד שיבין מייסון כי הוא בעצמו ה"ציד המיוחד", וימצא את עצמו נרדף על ידי ארבעה משוגעים, בהנהגתו של תומס ברנס המפחיד (רוטגר הוואר), שכל אחד מהם רוצה נורא להרוג אותו קודם. אולם מייסון הוא הומלס בעל תושייה רבה שגם מצא לפתע את הסיבה הכי טובה לשרוד – נקמה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"התפרצות"

בשנת 1967 גילו הגנרל בילי פורד (מורגן פרימן) והגנרל דונלד מק'קלינטוק (דונלד סאת'רלנד) נגיף קטלני בשם "מוטאבה", שנישא באוויר של כפר קטן בזאיר וגורם למוות מהיר, כואב ובטוח. הם הפציצו את הכפר ורתמו את הנגיף לצרכים הצבאיים שלהם. עשרים ושמונה שנים מאוחר יותר, ג'ימבו סקוט (פטריק דמפסי) מבריח קופיף מזאיר לסידר קריק, עיירה אמריקאית שלווה וקטנה, ועד מהרה כולם שם מתחילים למות באופן מהיר, כואב ובלתי מוסבר. כעת חייב המדען סאם דניאלס (דסטין הופמן) בעזרת אישתו הפרודה רובי (רנה רוסו) וחברו הטוב קייסי (קווין ספייסי), לנסות ולמנוע מאי אילו בעלי אינטרסים להפציץ את העיירה כדי להגן על הנשק הביולוגי המושלם. בשלב מסוים יידבקו בנגיף גם רובי וקייסי ובכדי להבטיח את הישרדותם, יאלץ סאם להפגין אומץ עילאי. למרות שנעשה לפני מעל לעשר שנים, "התפרצות" הוא עדיין סרט מתח מעולה ואני ממליץ עליו בחום.




פינתנו היום מוקדשת למשה הכלב (1997-2008) שלא שרד. יהיה זכרו ברוך.

  • עוד באותו נושא:
  • הישרדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully