וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מי הרג את ערפאת?

נרקיס טפלר

20.5.2008 / 11:02

בפרק של "עשר הכי" שישודר הערב, גדי סוקניק ומיקי רוזנטל יתהו על התעלומות הכי גדולות של ישראל. בואו לראות קטע מתוך התוכנית וגם לשמוע מה יש לרוזנטל להגיד בנושא

קשת

רגע לפני שעולה הערב פרק חדש בסדרה "עשר הכי" שמגישים מיקי רוזנטל וגדי סוקניק, הפעם עם התעלומות הכי גדולות של מדינת ישראל, תפסנו את רוזנטל לשיחה על התעלומות של המדינה. נשמע לכם בומבסטי? גם אנחנו חשבנו. בואו נראה מה היה לו להגיד.

-אז מה מצפה לנו בפרק "התעלומות"?

במסגרת ספיישלים שכבר עשינו בעבר – על עשירים, משפיעים ועוד, בחרנו הפעם להתמקד בענייני התעלומות הכי גדולות של המדינה. ננסה להעלות השערות לגבי תעלומות גדולות כמו גאידמק וההון שלא ידוע מניין צבר אותו, אנשים שנחטפו ונעלמו מעל פני האדמה, הסיפור של נאווה אלימלך למשל. ילדה יוצאת 20 מטר מהבית, מישהו פוגע בה, ואז מוצאים את ראשה כרות במקום לגמרי אחר. תעלומות שטרם נפתרו.

-אתה מרגיש שאתה יודע יותר?

ממש לא. לצורך העניין, איך מת ערפאת? איידס? המוסד הרג אותו? סתם מת? מעלים אופציות. אם יודעים איך זה קרה או מי עשה את זה זאת לא תעלומה.

-לתקשורת יש יותר כוח לפתור תעלומות מאשר למדינה?

בזמנו היה את "בשידור חוקר", המשטרה פנתה באמצעות כלי התקשורת לפתור פשעים. התקשורת היא אולי האמצעי היחידי מפני שהרבה אנשים נחשפים אליה. זה רלוונטי לרוב במקרים פליליים. החברה מתקשה לחיות עם תעלומות בלתי פתורות. במיוחד כשמישהו נעלם לה פתאום. זה מעיק ומטריד, עניין ה"מה קרה ל...". גם אם מדובר בעניין טראגי שנגמר במוות.

-היו דברים שרצית שיופיעו בתוכנית ונפסלו מסיבה זו או אחרת?

מה ישראל מגדלת בכור הגרעיני, למשל, זו תעלומה צנזוריאלית, וגם לא כזאת תעלומה. בתהליך של בחירה לקחנו את הסיפורים החשובים והמשמעותיים. פסלנו דברים לפי המשקל הציבורי והערך של התעלומות.

-תכלס, מדובר בערבוב בין בידור לעיתונאות, לא?

בכנות, כן. אני עוסק במגוון דברים. כמו שאני אבא, אזרח ועוד, גם בעניין הזה, מנסה לא לעשות זילות לנושא. אני לא חושב שיהיו בתוכנית גילויים חדשים.


* "עשר הכי" ישודר הערב (ג') בערוץ 2, בשעה 21:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully