וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוץ מופנם: פרואיט טיילור וינס - נו, ההוא מהזה

גיא שמי

20.5.2008 / 17:15

מחפשים בור דרומי גוץ ושמנמן לתפקידים מסתוריים או מופנמים? גיא שמי מציע לכם את פרואיט טיילור-וינס

פרואיט טיילור וינס נולד ב-1960 בלואיזיאנה והגיע לחוג לדרמה בבית-ספרו הודות לטעות מחשב.
בשניים מתפקידיו הראשונים - "Shy People" ו"מיסיסיפי בוערת" - שיחק וינס דמות של דרומי בור, אבל כזה שהיה מעט מרוחק מהסטריאוטיפ ועם עומק שנתן ערך מוסף לאותן דמויות משניות, וגרם לשלל מלהקים ובמאים (ביניהם דיוויד לינץ' ב"לב פראי", "JFK" של אוליבר סטון ו"חיים בצל הסיוט" המדהים של אדריאן לין) להשתמש בשרותיו.

תכניות הטלוויזיה בהן השתתף כוללות את "מיאמי וייס", "כחום הלילה" "שיקגו הופ", "דדווד" ו"תיקים באפילה" אולם את וינס נוכל לזכור בעיקר מסרטים כגון: "מפגש לוהט", "עכבר הבארים", "ממפורד", "תא קטלני", "הקץ לאלימות", "סודות אל. איי", "האחות בטי", "אגדת הפסנתרן", "קונסטנטין", "לא פראייר של אף אחד" ו"זהות" של ג'יימס מנגולד, שהיה הבמאי הראשון שהשתמש בו בתפקיד הראשי (הרחבה בהמשך). וינס הוא גוץ שמנמן, שעושה רושם של מישהו עם בעיות נפשיות. לרוב הוא מלוהק לתפקידים מסתוריים או מופנמים, כאלו שמאופיינים מאוד בעדינות. הוא חולה בניסטגמוס, או בשמה העברי ריצוד עיניים - אותה מחלה שיש לדורי בן-זאב וגורמת לעיניו לזוז מצד לצד ללא שליטה, והוא הצטלם ל"נרדפי החוק" לסצנות שנותרו על רצפת חדר העריכה.

ליבו של אנג'ל – מי שעוזר לגיבור להבין מי הוא

השנה היא 1955 והארי אנג'ל (מיקי רורק), בלש פרטי כושל, נשכר על ידי מסתורי המכנה את עצמו לואי סייפר (רוברט דה-נירו), לעלות על עקבותיו של ג'וני פייבוריט, אדם שנעדר מאז תום המלחמה. חקירתו של הארי מביאה אותו לניו-אורלינס, שם הוא פוגש באפיפני פראודפוט (ליסה בונה), צעירה חובבת וודו יפהפייה הטוענת שהכירה את אותו ג'וני ובין השניים מתפתח רומן לוהט. לבלש דיימונס (וינס) אנו מתוודעים רק לקראת סוף הסרט, כאשר אנג'ל מנסה לדובב אותו ולהבין מה עלה בגורלו של אותו נעדר מסתורי ומדוע הוא מרגיש שהחיים סוגרים עליו. זהו אולי תפקידו הקולנועי הראשון של וינס (מלבד הסצנות האבודות ב"נרדפי החוק"), אולם בהיותו שחקן מצוין ומעלה, לא ממש מרגישים.

Heavy – התפקיד הראשי

סרטו הראשון והעצמאי של ג'יימס מנגולד מגולל את סיפורו של ויקטור מודינו (וינס), טבח שמנמן בדיינר קטן בבעלות אימו דולי (שלי ווינטרס) בעיירה שכוחת אל. חייו של ויקטור מתנהלים על מי- מנוחות, כלומר משעממים בדיוק במידה שהוא רוצה אותם, עד אשר מגיעה קאלי (ליב טיילר) היפהפייה למלצר בדיינר שלו ושובה את ליבו.

עקב היותו ביישן ומופנם והעובדה שלקאלי חבר גיטריסט חתיך (איבן דנדו מהלמונהדס), ויקטור שומר את רגשותיו לעצמו, דבר המדרדר אותו לאדישות כמעט מוחלטת, הגורמת לו בסופו של דבר להסתיר מאורע הרה גורל, שלכשיתגלה, יפתיע את כל הדמויות בסרט ואותנו הצופים, עוד יותר. פרואיט טיילור וינס ללא ספק מרביץ שם (בעדינות) את תפקיד חייו ו"Heavy", הוא מה שאנשים אוהבים לכנות "סרט קטן ומעולה". קצת קשה להשיג אותו, אך הוא בהחלט שווה את המאמץ.

סימון – בלש המשטרה החשדן

לבמאי הסרטים ויקטור טרנסקי (אל פאצ'ינו), נשבר לגמרי משחקנים ובעיקר שחקניות (לאחר אירוע מצער עם הכוכבת שלו) והוא מתחיל לחשוב שמא יפסיק לעשות סרטים רק בשביל לא להתעסק איתם יותר. למזלו/הפתעתו, הוא פוגש באיש מסתורי עם רטייה על העין, שטוען כי המציא את השחקנית המושלמת, מוסר לטרנסקי דיסק ומת ימים אחדים לאחר מכן. על הדיסק נמצאת סימון, שחקנית וירטואלית, יפהפייה וממושמעת, שויקטור מחליט לעשות ממנה כוכבת, מה שמתרחש כעבור זמן לא רב. בעייתו היחידה של טרנסקי היא שלמקס סייר (וינס) יש חששות הולכים וגדלים, שסימון לא באמת קיימת. סייר הוא חשדן ובחקירותיו הוא עולה על עוד ועוד פרטים מוזרים שרומזים שמא הוא צודק, אך ללא הוכחה קונקרטית (והעובדה שסימון היא מגה-סלב), אף אחד לא מאמין לו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

בחורות יפות - הברמן

ווילי קונווי (טימותי האטון) חוזר לעיירת הולדתו השלווה ומגלה שחברי הילדות שלו, למרות שנשארו במקום הקטן והמושתן הזה, סובלים מאותן בעיות בחיים. למרטי (נטלי פורטמן, בתפקידה הטוב ביותר עד כה) השכנה, הוא מתוודע כרב בהתחלה והיא משפיעה עליו בצורות שחשב שילדה בת ארבע-עשרה לא יכולה. את הפרופורציה, מנגד, נותנת לו אנדראה (אומה תורמן) היפהפייה, שהיא גם קרובת משפחה של הברמן השכונתי האהוב "סטינקי", שכאשר ישאל: "האם יש לה חבר?" יענה את התשובה המבאסת: "מה נראה לכם?, בחורות כאלה נולדות עם חבר". "סטינקי" הוא לאו דווקא תפקיד אופייני לפרואיט טיילור וינס - הוא לא מסתורי, לא מופנם ולא ביישן, אבל גם את זה הוא עושה טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully