וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בין הקירות" של לורן קנטט זכה בדקל הזהב

25.5.2008 / 20:48

כנגד התחזיות זכה הסרט הצרפתי בפרס הגדול של קאן. ארי פולמן ו"ואלס עם באשיר" הולכים בידיים ריקות, אבל עם הרבה כבוד

למרות שסוכניות הידיעות והאתרים הרלבנטיים כבר העניקו לו פרסים, לא זכה "ואלס עם באשיר", סרטו של הישראלי ארי פולמן, באחד הפרסים בפסטיבל קאן שננעל הלילה.

מי שצפה קרב צמוד בין פולמן לענקי קולנוע כקלינט איסטווד וסטיבן סודרברג התבדה, כאשר לראשונה מזה 40 שנה זכה בפרס הגדול סרט צרפתי.

"ואלס עם באשיר", סרטו הרביעי באורך מלא של ארי פולמן (קדמו לו הסרט התיעודי "שאנן שיא" ו"קלרה הקדושה" אותם ביים עם אורי סיוון ו"Made in Israel", אותו ביים לבד), הוא סרט דוקומנטארי המספר את סיפורו של פולמן בזמן מלחמת לבנון הראשונה, כאשר היה חייל בשירות סדיר.

פולמן רקח שילוב בין תעודה, אנימציה וזיכרון, כאשר הוא מנסה במהלך הסרט להשתחרר מהטראומה של הטבח בסברא ושתילא בו היה מעורב.

עוד לפני הטקס אמר פולמן בראיון כי לא יהיה מאוכזב גם אם לא יזכה באף פרס, שכן את שלו הוא כבר עשה.

כל הזוכים

* הפרס הגדול של חבר השופטים, השני בחשיבותו העניק רומן פולנסקי ל"עמורה" של מתיאו גרונה

* פרסים מיוחדים הוענקו לקתרין דנב וקלינט איסטווד, שסרטו "דה צ'נג'לינג" הוזכר כאחד המועמדים הבכירים לקטוף את פרס דקל הזהב

* את פרס חבר השופטים הגישה פיי דאנוויי לנורי בילג'י ג'יילון על סרטו "שלושה קופים"

* פרס הבימוי הוענק על ידי מילה ג'ובוביץ' לפאולו סורנטינו על סרטו "איל דיוו"

* פרס השחקן נקטף על ידי בניסיו דל טורו על הופעתו באפוס "צ'ה" של סטיבן סודרברג, שכבר זכה בעבר על סרט הביכורים שלו "סקס, שקרים ווידאוטייפ"

* פרס השחקנית הטובה ביותר הוענק על ידי ז'אן רנו ("הכחול הגדול", "ליאון") לברזילאית סנדרה קורוולוני על הופעתה בעיבוד של וולטר סאלאס ודניאל תומאס ל"על העיוורון" של זו'זה סראמגו

* פרס התסריט הטוב ביותר הוענק על ידי זוכה השנה שעברה, פאטי אקין, לאחים הבלגים ז'אן-פייר ולוק דרדן על סרטם "Le Silence de Lorna".

פרס סרט הביכורים הוענק ל"רעב" של סטיב מקווין האירי, על ידי דניס הופר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully