וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקריאה ראשונה

8.6.2008 / 19:54

גם הספרות הישראלית נהנית מפרויקט הביכורים שלנו - חמישה ספרים חדשים - יותר ופחות - שכדאי להניח ליד המיטה

הקברט ההיסטורי של פרופסור פבריקנט/ ירמי פינקוס

הרומן הראשון של המאייר ואמן הקומיקס הנערץ ירמי פינקוס מצדיק את ההמתנה ארוכת השנים למשהו כזה, שיגיע כבר משולחנו. להקת השחקניות הזקנות נאספה על ידי הפרופסור מרקוס פבריקנט, עוד כשהיו ילדות יתומות. על ערש דווי הוא מוריש את ניהול הקברט בידי אחיינו המהורהר הרמן, שיוצא עם הלהקה למסע בהופעות ברחבי היבשת, בניגוד לדעת אמו החמדנית. פינקוס יצר כאן מגוון דמויות שאי אפשר שלא לאהוב והוא מתאר בגאונות ובחן את השנים האחרונות של הלהקה בסוף שנות השלושים באירופה. את הספר מלווים איורים מקסימים של המחבר.

אשתי רוקדת ואני חולם/ קובי בן שמחון

ספר שכולו תמונות זיכרון קצרות, מסיפור חייו העגמומי של גיבור הספר. העלילה מתנהלת בתל אביב, בה חי הגיבור כל חייו והוא מעיד על עצמו שבגיל 30 עדיין לא למד לגבר. ספר שכולו התמודדות עם אהבה ואובדן.

חלזונות על הכביש המהיר/ נטעלי גבירץ

ספר חם מהתנור שיצא בדיוק לשבועות:אגדה עירונית המספרת את סיפורם של הנרי נער יתום חובב קולנוע והלנה, אשה בוגרת שהיתה פעם שחקנית הנכבשת בקסמיו. נראה לנו שלא כדאי להחמיץ.

עמרם/ אסף שור

עמרם ואביחי, גיבורי רומן הביכורים של אסף שור (שאף זכה עליו בפרס ברנשטיין), מחליטים לקחת את החוק לידיים וכשני רובין הודים הם יוצאים להחזיר את הצדק לעולם. אבל למה ללכת סחור-סחור – קבלו את נימוקי השופטים בפרס ברנשטיין: "מפגן מבריק אך צנוע של יכולת ספרותית מרתקת".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

אייל חלפון/ מסע שורשים

עוד שנייה אייל חלפון – במאי ותסריטאי מוערך ומעוטר – בן חמישים. זה בדיוק הזמן שבו הוא מחליט ללכת לאורך שבילי ישראל, כשהוא מזמין את האנשים שהשפיעו ומשפיעים על הנרטיב של חייו, רק כדי לצאת עם מסקנות אישיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully