וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היי בנטורל: ג'ראס לא עושה פיגועים

צחי בלטה

13.6.2008 / 12:30

אוי לו למי שיעז לרמוז כי צחי בלטה הוא מושתל מטעם הרשות למלחמה בסמים - גוף מסואב ומיותר של פונקציונרים פחדנים

כשאתם כותבים תגובה ברשת - ובינינו, מי לא מטקבק פה ושם? - על בליינד אתם נכנסים מיליון פעמים לראות אם מישהו מהמגיבים מצא את התגובה שלכם ראויה להתייחסות. כמה יותר שלילי ככה יותר טוב. אין מתוקה יותר מהתחושה החמוצה הזו, שמישהו מצא את מה שכתבתם על מישהו אחר מעניין יותר, ובוחר להגיב דווקא לדברים שלכם ולא לסיבה שאתם נמצאים בכלל בעמוד הארעי הזה בכל רחבי האינטנרט - הכתבה. קל וחומר כשאתה מפרסם טור משלך, נגיד בנושא שנוי במחלוקת ועוד אתה מעז להביע בו דעה; אתה משול ללוח שעם מחורר שכל מטקבק יכול לנעוץ בו את הנעץ החלוד שלו ולקוות שמישהו יגלגל אותו במורד רשימת התגובות. צורך אנושי. אתה חייב לדעת שמישהו אחר יודע שאתה קיים. נדמה לי שבגלל זה כולם אנונימיים ברשת. גם אני. אבל לי לפחות יש סיבה שאינה תלויה בי. משהו עם החוק וכל זה.

אני מניח שחלק מששת קוראי הוותיקים חוו איזה היתקלות קטנה וביתית עם הבחורים המצוינים בכחול. דבר שלא הייתי מאחל לאף אחד, אבל אם הייתי יכול הייתי שולח אותם דיירקט לבית של מגיב מספר 15 מהטור הקודם. לאותו מספר 15 אין לכאורה שום סיבה לכנות את עצמו א', מלבד פחדנות כשהוא קורא לי, צחי בלטה, תוכן שיווקי. תוכן שיווקי ועוד כזה של גוף מסואב בעל כרס משתפלת וחסר תועלת, שמסמן בעיני את אחת מהעוולות הגדולות במזרח התיכון - הרשות למלחמה בסמים. והיו גם כאלו - נראה לי שהם היו על אסיד - שכתבו שאני מושתל כאן כדי לגרום לכם להפסיק לעשן או שאני - וזה אשכרה הדבר הנורא ביותר שאפשר לומר על מישהו - שייך למשטרה.

בהתחלה זה הצחיק אותי. כשזה התחיל לחזור בעוד כמה פעמים בת השחוק נגוזה משפתותי כנפיחה באמצע המדבר. תקראו לי בן זונה, לא איכפת לי הרי אתם לא באמת מכירים את אמא שלי; תקראו לי יא הומו, גם לוקח, סבבה. תקראו לי תל אביבי פלצן דעתן וכנראה תהיו גם הכי צודקים בעולם; תקראו לי אפילו זיון בינוני ואני אעפעף בעיני לעומתכן. אבל כשקוראים לי משת"פ, תוכן שיווקי, או שוטר, אני נדלק לגמרי. אני, מי שרוב חייו הבוגרים עברו עליו בהתחמקות משוטרים, בבוז גלוי אליהם ובסלידה אישית מנוכחותם. וכן, גם בעת שהייה בחדרי חקירה (ועוד כאלו בירושלים) בטוח כמו מיליון דולר בשטרות לא מסומנים. לבני זונות אין עלי כלום וגם הם יודעים את זה. אספר לכם על זה פעם.
אבל גם אני, עם הגב לקיר, אודה כי ראס בן אמו חייבים פה משטרה. מה לעשות. שאכטות או לא, יש כאן יותר מדי מניאקים, דווקא סחים פצצות, שעושים יותר מדי בלאגן. אבל מי צריך כאן עוד רשות? ועוד כזו שקוראת לעצמה בשם המסקרן אטימולוגית "הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול". תקראו עוד פעם את השם הזה. יענו, אלו שבמו ידיהם ובתקציב של כ-20 מליון שקל שנתיים נוטלים לעצמם רשות לקום ולהילחם. אנשי יחידיה עילית, גיבורי-על שנלחמים ועוד באויבים לא אנושיים. חומרים אשר חלקם תוצרי בני אדם עם זמן פנוי, ידע כימי, מוח יצירתי ונגישות שיא למעבדות וחלקם היו עוד על הכוכב עוד לפני שהאדם ידע לכנותם בשמות.

ג'ראס לא עושה פיגועים

סמים ואלכוהול. שניהם שזורים בהתפתחות האנושות כעלי גפן המשתרגים בכרמים, ודווקא כשהאדם הגיע לשיאו, במאה ה-21, זו שהוצגה ב-"היה היה" כשיא הקידמה החללי אליו הגיע אותו הומוסאפיינס, שרק לפני רגע פלה כינים מראשו של חברו. מסתובבים בינינו כמה ניאנדרטלים שנוטלים לעצמם את הרשות להילחם. לא בצבאות, לא בחוליות טרור אכזריות שמצדיקות קיומו של גוף היושב על 20 מיליון. בסמים. ואלכוהול. ועוד עושים את זה די גרוע, תודה לאל. בעצם כל כך גרוע ,עד שזה אפילו קצת מצחיק. תסתכלו על שם המדור הזה הנגזר מכותרתו של הקמפיין הרוצח האחרון מבית המדרש של בעלי הרשות. היי בנטורל. על הכיפאק של שם, שיעבוד יופי-יופי על הצעירים. שם חזק.

שימו לב להגדרה העצמית כפי שהיא מופיעה באתר של הרשות שם כתוב כי הרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול מופקדת בלעדית "על הפצת מידע וקידום ההסברה בנושא הסמים במטרה להביא לשינוי האווירה הציבורית ביחס לשימוש לרעה בסמים". מישהו יכול להסביר את המשפט הזה? בואו נהיה רגע תמימים ביחס אליו. שינוי אווירה. נראה לי כי שם טמון המפתח להבנת המנגנון המילולי חסר המשמעות הזה. ישנה אווירה ציבורית, נאמר כזו שכולם מעשנים בה, כזו שכבר לא מאמינה כמו בתשדירים קודמים של 'הרשות' ששאכטה מובילה רק למזרק הירואין. חברה מתפקדת, משלמת מיסים, מתקדמת בחיים, נהנית קצת חס וחלילה, מחייכת, אוכלת טוב, וצרכנית. יא אללה כמה צרכנית. באה רשות מסוימת ורוצה לשנות את זה. ועוד לשנות אווירה ציבורית באשר לאלו שאינם יודעים איך להתמודד עם הסמים שלהם. אלו שעושים בהם שימוש לרעה. הממ מעניין. מאד מעניין.

אמצע 2008 ,בחייאט ראבאק, בואו נגיד את הדברים כמו שהם. סמים זה לא דבר רע. גם אלכוהול לא. ממש לא. עוד לא שמעתי על קילו גראס שפרץ לבתי אבות וגנב ארנקים, עוד לא שמעתי על סוליית חשיש שמשגרות קאסמים לישובים או על גושי אופיום שמאיימים לפוצץ מדינות שלמות. שום ג'ארס לא עושה פיגועים, אפילו גרם קוק מעולם לא מעל בכספים או קיבל מעטפה מסתורית מתורם אמריקאי. אף כדור אקסטזי לא מפוצץ משהו מלבד הבנאדם שלקח אותו במסיבה ומחייך מולכם עכשיו. גם לא נתקלתי בבקבוקי אלכוהול שאונסים בחצרות בחושך, פותחים במלחמות, מקריבים את בניהם ובנותיהם בעבור אידיאלים שמחר יבוזו להם. סמים ואלכוהול לא עושים את כל העוולות הללו. אנשים כן. ואם לא היו סמים, אנשים היו ממציאים משהו אחר, גרוע בהרבה יותר מסמים, שלפחות - בואו נודה - יש איזו תועלת מסוימת בלקיחתם, שכן אם לא הם, לא היה קם הבלאגן הזה ממילא. משהו שאני מתקשה לומר למשל על פצצת אטום. ובישראל כמו בישראל, נלחמים בנשק היעיל ביותר עבור קבוצת יהודים באזור מוגדר, פחות או יותר. הפחדה. בואו נפחיד אותם, ניקח להם את הכסף וכמו כל ארגון טוב לא נעשה מאומה כדי לטפל באמת במה שאנו תופסים כבעיתי. שימותו. כי הרי אם נעשה את עבודתנו נאמנה, הבעיה תיעלם ואיתה גם הארגון שלנו.

אל תלחמו, תחנכו

וכך שנה אחר שנה, גם לאחר שפיגורות הוגות דעות ובקיאות בחקר חברת המונים כמו ג'ודי ניר ואיוב קרא עמדו בראשה, הרשות עדיין נתונה. נתונה בידי פרימיטיביים שאיבדו קשר עם המציאות יותר מאחרון הנרקומנים שבו צריך לטפל. אין לכם רשות להילחם באנשים. ממש כמו שלא נלחמים בחולי הסרטן, מטפלים בהם. לא נלחמים גם באלו שבעטיין של מלחמות מיותרות סובלים מהלם מסוים. רוקדים איתם ואלס. תפסיקו להילחם יא חבורת ג'ובניקים ותעשו משהו מועיל עם 20 מיליון. תפסיקו לדמיין לעצמכם מלחמות, צאו מהסרט ותכירו כי אתם בבעיה. והבעיה שלכם היא לא הסמים. גם לא האלכוהול. זו הדרך בה אתם מתנהלים בנטורל. צרי דעת. פחדנים, המבועתים מהעובדה שהמציאות, מה לעשות, משתנה להם מול העיניים והם ממשיכים לצטט עובדות שאנשים שרוצים שתעשנו יותר סיגריות - היש מוצר מסוכן מהן לרקמה האנושית? - חתמו עליהם לפני שישים שנה. אנשים כבר לא שותים כאן חשיש. ויש כאלו שאשכרה יודעים מה יותר חזק, גראס או מריחואנה, אדוני חבר הכנסת קרא. "הרשות מבצעת את תפקידיה על פי יעדים מוגדרים ותוכניות עבודה מדידות ומבוקרות" כן, בטח. אותן מדידות הראו עד לא מזמן כי חצי גרם גראס עולה חמישים שקל. ליצנים. כי לא יעזור כלום, סמים היו כאן הרבה לפניכם וכנראה ימשיכו להיות כל עוד יהיו כאן אנשים. תטפלו במסכנים שעושים באותם סמים שימוש רע, אלו שלא יודעים לדאוג לעצמם. מה שנתפס בעינכם כתשדיר שירות מפחיד ולפיכך יעיל, יוצא בסוף אחוש פרסומת לאקסטזי, ניסוי שכל אדם שבריאותו בידו מוזמן לנסות. עדיף עם מישהי שאתה אוהב ובקבוק מים מקורר היטב.

ואם עוד אחד יעז כאן לרמוז שצחי בלטה, זה תוכן שיווקי כמו הבלוגים המקושקשים שמתפרסמים באתר מסוים תחת שמות של דמויות מטלנובלה מסוימת, אני אקח לעצמי את הרשות להילחם בחזרה.

* צחי בלטה הינו שם בדוי, השם המלא שמור במערכת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully