וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת הקומיקאי האמריקאי ג'ורג' קרלין

ישי אביאור

23.6.2008 / 11:53

קרלין, שרק בשבוע שעבר קיבל את פרס מרק טוויין על מפעל חיים בתחום הקומדיה, מת בגיל 71

הקומיקאי האמריקאי המפורסם ג'ורג' קרלין, מת אמש בגיל 71. בשבוע שעבר נבחר קרלין על ידי מרכז ג'ון קנדי לאמנות הבמה לקבל את פרס מארק טוויין למפעל חיים בתחום הקומדיה.

במהלך קריירה שנמשכה יובל, קרלין מיצב עצמו בראש פרמידת הקומיקאים באמריקה. הוא התפרסם במיוחד לאחר שהוציא אלבום שתואר כ-"שבע המילים שלא ניתן לומר בטלוויזיה". תחנת רדיו ששידרה את שירי האלבום נתבעה, והגיעה עד לבית המשפט העליון שקבע ש"אמנם מדובר באלבום שאינו מהוגן אך אינו פוגעני". המחלוקת המשפטית סביב האלבום הובילה לפרסום חוק המתיר איסור שידור של חומרים מסוימים בשעות בהן ניתן להניח כי ילדים צופים.

האלבום המפורסם היה אחד מנקודת השיא של קריירה עשירה שכללה הופעות בטלוויזיה וברדיו, אלבומים קומיים רבים ושידור מיוחד ברשת HBO (וגם הופעה ככומר בסרט "דוגמה" של קווין סמית). קרלין החל את דרכו בתוכנית רדיו בעת ששירת בחיל האוויר האמריקאי בשנת 1956. בתחילת שנות ה-60 החל להופיע על במות סטנד-אפ, והופעותיו ואלבומיו זכו לחשיפה רחבה ופופולאריות רבה.

הקומיקאי מניו יורק סיכם בראיון את גישתו ואמר "אני חושב
שחובתו של קומיקאי למצוא היכן נמצא הגבול, ולחצות אותו במכוון". אשתו הראשונה של קרלין, ברנדה, מתה לפניו. הוא הותיר אחריו את בתם המשותפת, קלי ואת אשתו השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully