וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט "חברים"? זה הרבה יותר קרוב ממה שנדמה לכם

עומר דיקמן

25.6.2008 / 8:44

אחרי "סקס והעיר" גם "חברים" עומדת להפוך לסרט קולנוע. עומר דיקמן לא יהיה שם בשבילכם, אבל נורא רוצה שפיבי תמות

לפני כשבוע בישרו כותרות העיתונים על שיא חדש בטרנד הנאלח של לקיחת סדרות שנפחו את נשמתם ועיבודן למסך הגדול. בעקבות הצלחת הסרט "סקס והעיר הגדולה" מיהרו מפיקי "חברים" לקפוץ על המציאה, ובקרוב מאד, כך נמסר, יתחילו בצילומי פיצ'ר, שעוסק בהמשך קורותיה של השישייה המאוסה ממנהטן. לא מפתיע אגב, שדווקא שתי הסדרות הרקובות ביותר מבחינה אידיאולוגית הן הראשונות לקפוץ על עגלת המסחרה ההוליוודית, אולם סביר בהחלט להניח שזהו רק קצה הקרחון, ובקרוב ניאלץ לצפות בפיצ'ר באורך מלא של "צער גידול בנות" ובו התאומות אולסן עוזרות לדוד ג'ואי למצוא את השיניים התותבות בדירת המרתף שבה הוא כלוא מאז האייטיז.

אז תסריט לסרט "חברים" עדיין אין, אבל לא צריך להיות נוסטרדמוס כדי להניח שהוא יכלול את האלמנטים הבאים: למוניקה וצ'נדלר יהיה ילד, הוא יהיה מעצבן, רייצ'ל ורוס יתקלו בקשיים בזוגיות שלהם כשצלע שלישית כלשהי תיכנס לתמונה, פיבי תגדל מרמיטה/לפת/ילדה ממוזמביק, ג'ואי ינעל את עצמו בתוך מקרר/לחם שיפון/הילדה המוזמביקית של פיבי, מישהו יתחתן, עוד מישהו יתחתן, ובסיום המפתיע רייצ'ל ורוס יתאבדו בצוותא בקפיצה מפסל החירות. סתם, הם יתחתנו. הבעיה היחידה שעומדת בפני מפיקי הסרט היא שהם מיצו כבר את כל הזיווגים האפשריים בין בני החבורה, ושתי האפשרויות היחידות שנותרו על הפרק הן גילוי עריות במשפחת גלר, או לחלופין רוס מתחבר לצד הזאופילי שלו ומבצע את זממו במרסל, שאגב, אילו רק היה יודע באיזו פארסה טלוויזיונית לקח חלק, היה וודאי מעדיף להתנדב כשפן ניסויים בחוות הקופים במזור.

חתולה מסריחה

כן, תפסתם אותי, אני שונא את "חברים". אני שונא את שיר הפתיחה הסכריני והדביק, אני שונא את בית הקפה המעוצב שלהם, את השירים של פיבי, את הגאגים של צ'נדלר, את התגובות המתואמות של הדמויות שכאילו תוכננו בידי כוריאוגרף עיוור, את הסלבריטאים שמתארחים כל יומיים, את פרקי הפלאשבקים - הו, כמה שאני שונא את פרקי הפלאשבקים. אני לא חושב שאי פעם היתה סדרת טלוויזיה, שמחזרה קטעים בתדירות גבוהה מזו של "חברים" (יש טענה שטרם הופרכה סופית, לפיה כל פרק מורכב למעשה מלקט קטעים של הפרק הקודם ערוכים בסדר שונה). למעשה, הבעיה עם "חברים" היא ברמה הגרעינית ממש. כל הדברים שמניתי לעיל, מעצבנים ככל שיהיו, הם לא יותר מאשר ייצוגים לעובדה ש"חברים", בבסיסה, היא סדרה אולטרה-שמרנית, ממשיכת דרכה של ה"בריידי בראנץ'" בכל הנוגע לשימור ערכים אמריקאיים משפחתיים וחברתיים, שאין בינם לבין המציאות דבר וחצי דבר. שש הדמויות מסתובבות ללא הרף אחת בתחת של השנייה, משל היה מדובר בקומונה של השומר הצעיר, כשהסכסוך הכי גדול שהצליחו לייצר ביניהן היה כשמישהו איחר לארוחת החג המשותפת. מתי בפעם האחרונה מישהו מכם כעס על חבר שאיחר לארוחת החג? לעזאזל, מתי מישהו מכם הזמין חבר לארוחת חג בכלל?

יותר מכל אני שונא את פיבי. ללא ספק, הדמות הבלתי נסבלת ביותר שאי פעם נראתה על מסך כלשהו, כולל סרטי בר מצווה ביתיים וקליפים של הבי ג'יז. מעבר לשם האיום, השירים הבלתי נסבלים, והעובדה שבמשך 10 שנים הדמות הזו לא הצליחה לפתח ולו בדל של עומק, מהווה פיבי בופה את הדוגמה האולטימטיבית לרפיסות הערכית של יוצרי הסדרה, שבאים ללמדנו שגם הדמות המוזרה, המשוגעת, הצמחונית (רחמנא ליצלן), ההיפית והסטריאוטיפית עד אימה, היא בסופו של דבר בחורה. ומה בחורה רוצה אם לא חתונה כהלכתה, כדת משה בישראל? בחירותיה של פיבי בחתונה המסורתית (על פני תרומה לילדים נזקקים), ובמייק הכלכלן החתיך (על פני דיוויד המדען החנון), באות להגיד לנו שזה בסדר להיות מוזר, היפי, ואפילו לצאת עם מכוער, אתם יודעים, בשביל להתנסות קצת, אבל בסופו של דבר הם סומכים על כולנו שנעשה את הבחירה הנכונה, נשבור תכניות חסכון בשביל שמלת חתונה מפרוות היפופוטם, נתחתן עם הבחור/ה הייצוגי/ת, וניישר קו עם החברה. להיות צמחוני זה אולי אחלה כשאתה רווק, אבל איזה מן דוגמה אתה תיתן לילדים שלך ככה?

כמו "סיינפלד", רק לא

מה שהכי מרגיז בחברים זה שאת מה ש"סיינפלד" עושה באמת, היא עושה בכאילו. היא כאילו חתרנית, אבל היא לא. הדמויות בה הן כאילו אאוטסיידריות, אבל הן לא. היא כאילו קומדיה, אבל היא דרמה. היא מצחיקה, אבל בד בבד עושה חשק להשליך את הטלוויזיה מבעד לחלון. "חברים" היא בהחלט סדרה מצחיקה, כותביה יודעים לכתוב פאנצ'ים ועלילות קומיות, וחלק מהשחקנים (בעיקר שווימר) הם לא רעים בכלל. אבל העלילה. אלוהים אדירים, אפילו אופרות סבון ממוצעות היו מתביישות בתהלוכת החתונות שהתחוללה שם בעונות האחרונות, כאשר דומני שכל אחת מהדמויות התחתנה לפחות פעמיים על כל אחת מהדמויות האחרות, וחבל שדווקא רשימת הלוויות נותרה מיותמת. אז בנימה זו אני פונה אל יוצרי הסרט: אנא מכם, חסלו את דמותה של פיבי. חשמלו אותה באמצעות מצנם, מוטטו עליה את תקרת הסנטרל פרק, קשרו אותה לעץ סקויה והשליכו לאוקיאנוס האטלנטי. עם כל השאר אני מוכן להשלים, מצידי חתנו את מוניקה וצ'נדלר עוד 5 פעמים ליתר בטחון, רק היפטרו כבר מהמפגע המצווח והבלונדיני ההוא, ואני מבטיח שאעשה בשבילכם את הדבר שאיש לא עשה מעולם – אכתוב ביקורת מהללת על "ג'ואי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully