וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמת ילד קטן

שני פישר

3.7.2008 / 9:48

"נקמת המחוננים" הוא לא שעשועון חינוכי, אלא מופע ביזאר מעציב. שני פישר ראתה ילדים שנוקמים רק בעצמם

אני לא יודעת איך זה נראה על מסך LCD, אבל בטלוויזיה 21 אינץ' שלי נדמה היה שאתמול סוף סוף נחתו החוצנים של דודו טופז באולפן הטלוויזיה, רק בערוץ הלא נכון; וזה לא היה מבדר או מפחיד, זה היה עצוב. שישה בנים, רובם גרומים וחיוורים, כולם אובחנו על ידי מערכת החינוך כ"מחוננים", השתלחו אחד בשני במאבק הישרדות מוחות מתמשך ומורט עצבים, שבסופו אחד מהם הלך הביתה וכשבסוף החופש הגדול יוכתר אחד מהם כמנצח, כנוקם המחונן של ישראל.

12 מחוננים ומחוננות בגילאי 12-13 הם כוכבי השעשועון-ריאליטי הפסאבדו-חינוכי של ערוץ 10 - "נקמת המחוננים". בניגוד למה שהיה אפשר לצפות או לקוות, במהלך השבועות הקרובים הם לא יעברו מייק-אובר בניצוחה של דורין אטיאס, או ישתתפו בסדנה להעלאת ביטחון עצמי בהנחיית מייקל לואיס. לא, כאן זה לא סדרת הסרטים "נקמת היורמים" או הריאליטי "היפה והחנון", זה "נקמת המחוננים", פה מתרחשת נקמה של מחוננים. מה זה בדיוק אומר? במי הם בעצם נוקמים? למרבה הצער, רק בעצמם.

"נקמת המחוננים" נראתה אתמול פחות כמו שעשועון ויותר כמו מופע קרקס ביזארי, וזה רק כיוון שמשתתפיה כל כך קטנים ועם זאת כל כך חכמים, עד שזה לא חמוד, כי זה לא אנושי, כי זה לא מעורר הזדהות, כי זה קצת יותר מדי בשביל לעכל. ולמרות שבחוכמה עסקינן, מאכזב לגלות שתאוות הפרסום אצל בני האנוש לא עומדת ביחס הפוך לרמת האינטיליגנציה שלהם. אחרת אין דרך להסביר את העובדה ש-12 בני נוער, שרחוקים שנות אור מלהיות מיילי סיירוס, הסכימו לקחת חלק בשעשועון שמקצין את ההתבדלות שלהם, לא רק מחבריהם ללימודים, אלא גם מיתר האנשים בעולם. הרי רק בכוכב אחר לוקח שניה וחצי לאדם/חוצן לחלק 3131 ב-31 (אל תטרחו, 101).

חבל שבערוץ 10 לא סיפרו לילדים שנקמת המחוננים האמיתית, המוחצת, האולטימטיבית לא תגיע בעוד חודשיים, אלא רק בעוד מספר שנים. אז הם לא יתוייגו עוד כ"מחוננים", כי אם יהיו גדולים ועשירים מספיק על מנת להיות אטרקטיביים בעיני אחרים וגם יוכלו להשתתף ב"אחד נגד 100" ולגרוף בתוך שש דקות 250 אלף שקלים, שזה הרבה יותר ממה שהם יקבלו עכשיו, אם יזכו. ואגב הפרס הגדול - מימון לימודי תואר ראשון ושני, זה פרס כה לא נחוץ כיוון שאין אחד מבין המשתתפים שלא יקבל, בזכות כישוריו, מלגה מלאה ללימודים בכל מוסד שיחפוץ בו. ומנגד, ישנם פרסים רבים שיכלו לשנות את חייהם של המחוננים מהקצה אל הקצה. בתום הצפיה בפרק אמש הפרס הראשון שעלה לי בראש היה מימון של טיפול פסיכולוגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully