וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמקול 04

אמיר אגוזי

4.7.2008 / 11:24

חגיגה! נמצא שובר החום הרשמי של הקיץ: הקאסט השבועי של אמיר אגוזי – צינור השקיה שלא מפסיק להשפריץ על הביקיני שלכן

Stephanie McKay – Jackson Avenue // Muthas of Invention

Katalyst ft Stephanie McKay – Say What You Feel // Invada

סינגל "7 קטן עם שני שירים ראשונים מאלבומה החדש של סטפני מקיי, שיוצא בקרוב, הגיע בדואר בשלישי בבוקר והרים את האווירה ליום שמתחילתו הסתמן דווקא כאסון. אלבום הבכורה שלה מ-2003 היה פנינת טריפ-הופ בהפקתו של ג'ף בארו מפורטיסהד, כולל נגיעותה של רגאיי, דאב, פאנק, היפ-הופ והרבה סול כמובן.

רק לפני כחודשיים יצא אלבומו האחרון של קטליסט, "What’s Happening", ממנו לקוח הקטע הפאנקי בכיכובה של אותה מקיי אהובה. קטליסט הוא מפיק ותיק שכבר שחרר קטעים באוספי אלקטרוניקה ניינטיזים כקפה דל מאר ודופ און פלסטיק, ואלבומו החדש, שיצא בלייבל האנגלי-אוסטרלי של אותו ג'ף בארו, הוא סופר מגוון, כולל כמה שירים מעולים ובכלל זורם היטב ומופק לעילא.

Jackie Moon – Love Me Sexy // New Line

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

Flight of the Conchords – Business Time // Sub Pop

נמשיך באווירה הפאנקית, רק עם טוויסט הומוריסטי: "Love Me Sexy" הוא הלהיט היחיד של ג'קי מון (וויל פארל בסרט Semi-Pro), שעם הרווחים שגרף בזכותו רוכש קבוצת כדורסל, ובהמשכו בכלל מתברר שהוא גנב את השיר מאמא שלו. בלי קשר לעלילת הסרט וכמה צחקתם, הוא יושב בטבעיות לצד קלאסיקות הפאנק של קרטיס מייפילד, סליי סטון והבראדרז ג'ונסון, שמרכיבות את שאר הפסקול (תודה לדי ג'ייז מאג'ימאן ויוגו על הטיפ).

"Business Time" הוא אחד הלהיטים הגדולים מבין שלל השירים שמעטרים את הפרקים השונים של סדרת הקאלט ממוצא ניו-זילנדי, "Flight of the Conchords" (בהפקת HBO). ברט וג'מיין הם אולי שני מוזיקאים לא-יוצלחים ופתטיים, אבל השירים עמוסי הרפרנסים הפופיים שלהם מדבקים בטירוף, ואלא אם כן אתם צחי בלטה, שווה לתת לה צ'אנס באיזה רגע פנאי (לפחות עד פרק 7, עם אלבי הדרקון הגזעני).

Shawn Lee’s Ping Pong Orchestra – San Diego // Ubiquity

Leon Ware – Why I Came to California // Warner

Marlena Shaw – California Soul (Diplo remix) // Verve

כל קיץ מחזיר אותי לשירים עם התייחסויות לקליפורניה, איפה שהקיץ לא נגמר לעולם. הראשון הוא ממש חדש, מאלבומו האחרון של הזמר והמולטי-אינסטרומנטליסט המוכשר שון לי, "Miles of Styles". אנשים שלא שמעו אותו מעולם כבר שרו את הפזמון כשהוא נכנס בפעם השנייה, וגם אם יש בו משהו קצת רגשני ואפילו נחנחי, אני עדיין חושב שהוא יפהפה.

לעומתו, "קליפורניה" של לאון ווייר הוא אחד האהובים עליי בכל הזמנים. קטע פאנק על גבול הדיסקו, עם מילים שמוחצות את הלב מגעגועים למקומות שאפילו לא ביקרתי בהם, ורק בגללו יהיו שווים את הנסיעה. לאון ווייר, אלמוני לעומת כמה מעמיתיו, הפיק את אחד משלושת האלבומים האהובים עליי של מרווין גיי, "I Want You", שבכלל היה אמור להיות אלבום סולו שלו, אך בשל הפוליטיקה הפנימית והידועה לשמצה של מוטאון, עבר לידי הכוכב הגדול שלה באותה עת. ציוני דרך נוספים בקריירה שלו כוללים הפקות למייקל ג'קסון הצעיר ("I Want to be Where You Are" מ-72) ושיתוף הפעולה עם קווינסי ג'ונס באלבום "Body Heat".

האחרון בטרילוגיה הקליפורנית הוא רמיקס חדש של דיפלו לקלאסיקת הסול-פאנק של הזמרת מרלנה שו, מתוך האחרון בסדרת אוספי הרמיקסים של חברת Verve. יותר רי-אדיט מאשר רמיקס של ממש, דיפלו מושיב כמה חלקים מהקלאסיקה האלמותית הזו על מטרונום, מוסיף קצת אפקטים והופך אותו לקטע שיכול להשתלב בקלות גם בסטים עם ביט מודרני.

The Pharcyde – Runnin (Philippians remix) // Delicious Vinyl

Digital Me – 200 Shekels // Audio Montage

עוד פרויקט רמיקסים שיוצא עכשיו הוא ה-"All-Stars Rmxxology" של לייבל ההיפ-הופ הקלאסי דלישיוס ויניל, שכולל עיבודים מחדש של אמנים עכשוויים כהוט צ'יפ, פיצ'ס, דיפלו, אמינם ומר פלאש לקטעי היפ הופ קלאסיים של יאנג אם.סי, מאבטה אייס והבראנד ניו הביז. ביניהם גם הרמיקס הזה של הפיליפיניאנז (שאינם מוכרים לי), עם גרסה מג'וננת במקצת לקלאסיקת הפיל-גוד היפ הופ של הפארסייד "Runnin'", שהפיק להם ג'יי דילה, ומובילה אותנו היטב לקטע הבא.

דיגיטל_מי (שי ליברובסקי), הוא יוצר אלקטרוניקה מקומי שבעבר הוציא מוזיקה בלייבלים כאק-דאק וקלצונה, וממש בקרוב ישיק את אלבומו החדש, "מתעלם מהצרכים". בערב החגיגי, שיתקיים עוד שבועיים במועדון הבוקסה הדנדש, ישתתפו גם Daedelus האמריקאי (עוד עליו למטה), רדיו טריפ (ביחד עם הדי ג'ייז מארקי פאנק וטודרס), ויסתיים עם סט משותף של וולטר וטרטל לבית טבק. "200 שקל" מתוכו, עם מילותיו הכובשות, "כמו איזה טמבל בתול איבדתי שטר של 200 שקל, במצב הפיננסי שלי היום זה כמו ירייה ברגל. מתוסכל כמו פליט מריאליטי, עצבני כמו לנין, מקווה שמי שמצא אותו צריך אותו יותר ממני", הוא אחד הקטעים המקומיים האהובים עליי בחצי השנה האחרונה, והערב כולו מעורר ציפייה.

A-Trak ft Kid Cudi – Mastered // Nike

A-Trak ft Lupe Fiasco – Mastered // blogs

הדי ג'יי הקנדי איי-טראק, שביקר בארץ ביום העצמאות, הוא האחרון שהוזמן ליצור סט עבור סדרת פסקולי הג'וגינג של נייק (הנמכרת בלעדית דרך איי-טיונז). לפניו השתתפו בסדרה Aesop Rock, הקריסטל מת'וד ואל.סי.די סאונדסיסטם, שבנו סט סביב כמה מהקטעים שהופיעו באלבומם האחרון, ומושלם היא המילה הראשונה שעולה בהקשר שלו. אל תוותרו לעצמכם וחפשו אותו ברשת.

איי-טראק מתייחס לסט הזה כמעין אלבום אמן ראשון, מכיוון שהוא מורכב כולו מקטעים מקוריים. למרבה הצער, הקטע עם לופה פיאסקו שנעשה במיוחד עבורו לא אושר לשימוש בסופו של דבר, ובמקומו הוא גייס את הראפר הטרי קיד קודי, שחתום בלייבל פול'ז גולד של איי-טראק עצמו, והנה שניהם להשוואה.

Girl Talk – Set it Off // Illegal Art

Sepalot ft Ladi 6 – Go Get It // Compost

מאש-אפים היו ה-דבר לפני 6-7 שנים, עם פריצתם לעולם של 2 מני די ג'ייז ודומיהם, אבל מאז הידלדלו קצת בנוף המוזיקלי. בעיני כל התופעה הזו הילכה על חבל דק שנפילה ממנו משמעה דיס-אוריינטציה מוזיקלית כללית, שנבעה מאיבודו של קשר בסיסי בין החלקים המוזיקליים השונים של קטעי המקור, לטובת מאש-אפים שמלבד הלבשת שיר אחד על השני לא כללו טיפת מקוריות נוספת. גירל טוק, דווקא אחד המוכשרים מבין העוסקים במלאכה זו, מוציא כעת את אלבומו הרביעי, המוצע להורדה חינם (ומשעשעת לכשעצמה) בלינק שכאן למטה.

ספאלוט הוא יוצר היפ-הופ מגרמניה, שמוציא כעת אלבום ראשון בלייבל הוורסטילי קומפוסט. זה זמן רב שבקומפוסט זנחו את הרב-ז'אנריות שאפיינה אותם בעבר לטובת הוצאתם של קטעי האוס וטכנו לרחבות בתת-הלייבל קומפוסט בלאק, וחזרתם של אלבומי אמן מגוונים היא צעד מבורך.

Common ft Pharrell – Universal Mind Control // G.O.O.D

Daedelus – Get Off Your Hi-Hats // Ninja Tune

הסינגל הראשון מתוך אלבומו הקרוב של קומון, "Invincible Summer", כבר מייצר מחלוקת רבתי בקרב קהילת ההיפ-הופ. בעיני זה דווקא בומבה של קטע, שכמו "Lose Control" של מיסי מלפני כמה שנים, מחזיר את ההיפ-הופ לתקופה שהמרחק בינו לבין הטכנו לא היה כל-כך גדול (תחשבו "פלאנט רוק" של אפריקה באמבאטה), כששני הז'אנרים העדיפו ערכים של חדשנות ופוטוריזם על-פני תבניות קלות וידידותיות לצריכה המונית.

דדלוס האמריקאי, בעצמו יוצר חוצה ז'אנרים עם תפיסה חדה של העבר והעתיד של המוזיקה, מוציא גם הוא אלבום חדש; "Love to Make Music to", שכבר בשמו עושה צחוק מאחת הקלישאות הנפוצות בעולם המוזיקה. הקטע שכאן דומה במקצת לסגנון של מפיק הברוקן-ביטס/טכנו הקנדי מונסטאר (שעשה רמיקס לסינגל הראשון מהאלבום, "Make it So") ונדמה לי שהסימפול שבו לקוח מקטע של Uffie. הדיבור סביב האלבום, ובעיקר על הלייב שבעקבותיו (כאמור מעלה, בקרוב בתל-אביב), הוא שנוצר בעקבות השפעות של רייב אנגלי משנות ה-90 המוקדמות ובוטי-בייס של הרכבים נוסח 2 לייב קרו – צעד מפתיע ולא מובן מאליו בכלל, כשמדובר ביוצר שלרוב משתייך לאגפים היותר "חכמים" ולעיתים ג'אזיים של האלקטרוניקה העכשווית.

Solange Knowles – I Decided // Music World

ונסיים עם הסינגל החדש של סולאנג', האחות הקטנה של ביונסה. הפקה כמעט סווינגית, באחריות הנפטונז, יצרה שיר יפה וחכם, שלא כל-כך מתיישב עם מה שבדרך כלל נתפס כחומר ממנו עשויים המצעדים. האלבום המלא (מסתבר שזה כבר השני), שייכלול הפקות ושיתופי פעולה עם לא פחות מקיו-טיפ, סי-לו (נארלס ברקלי), ג'ק ספלאש (פלנטלייף), מארק רונסון, רפאל סאדיק ואפילו בורדז אוף קנדה (אשכרה?! כך במיי ספייס שלה), ייקרא "SoL-AngeL and the Hadley Street Dreams", ומתוכנן לסוף אוגוסט. קיץ חם שיהיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully