וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן האהבה

שני פישר

6.7.2008 / 12:44

"אבי ביטר חי בסרט" היא תוכנית מאוד אשכנזית ומעצבנת. שני פישר נשארה עם טעם רע, ולא משווארמה

"אבי ביטר חי בסרט", סדרת הדוקו החדשה של ערוץ "ביפ", הייתה אמורה להצחיק את כל מי שחושב שפיל המנסה להיכנס בדלת – זה מחזה מצחיק. אנוכי בהחלט נמנית עם האנשים שחושבים שפיל שמנסה להיכנס בדלת זה הדבר הכי מצחיק בעולם, ובאופן אישי שומרת חסד נעורים לאבי ביטר בזכות סרטו "בוכה בגשם", ולכן תליתי תקוות גדולות בסדרה "אבי ביטר חי בסרט", ששידוריה החלו אמש. ואז הגיע אבי ביטר ועימו האכזבה, והיא הייתה מרובה.

הסדרה, בת 16 הפרקים, עוקבת אחרי ניסיונו של הזמר המזרחי, במאי הסרטים והאדם ששמו נקשר לא אחת בעסקים מפוקפקים, אבי ביטר, לעשות סרט שיזכה להכרה, לא רק על ידי הקהל הרחב אלא גם על ידי הממסד: האקדמיה הישראלית לקולנוע. לכאורה ביטר, על משמניו, עילגותו ואשתו, מסתמן כפוטנציאל קומי טוב להוביל סדרת עלק-דוקו טראשית בערוץ הצחוק. רק להסתכל עליו מתרסק, כלומר, מתיישב על כסא, זה מצחיק. רק לחזות בו מתהלך ברחוב ולדמיין את מערומיו של אזמט בגטוב מ"בוראט" זה מצחיק.

הצרה היא, שביטר לא מתמסר לצד הטראשי שגלום בו אלא מנסה להשתמש בפלטפורמה של הסדרה כדי לדקלם את ה"אני- מאשים" שלו. ולכן, במקום דוקו-קומי קליל ומטופש כמו "המאסטרו", קיבלנו אמש את "אבי ביטר- הגרסה הלא מצונזרת" - מסמך שהוא מחד מתנשא ומאידך עשוי בטעם רע, ובעצם, כל דבר חוץ ממצחיק.

במקום להניח מצלמה בביתו של ביטר ולצלם אותו בעודו אוכל מול הטלוויזיה, רב עם אשתו ויוצא מהמקלחת כשרק מגבת קטנטנה כרוכה סביב איזור חלציו, החליט איתי שגב, תסריטאי, במאי ועורך הסדרה, להפגיש אותו עם אנשי קולנוע מוערכים, כדי לייצר פער אירוני בינו לבין הסביבה. אך למעשה לא קיים פער אירוני בין ביטר לסביבה, אלא פער אירוני בינו לבין היקום, מצבו הרבה יותר חמור מסתם "חי בסרט".

בשנת 2008 אבי ביטר חושב ש"הכוזרים" (סוג של אשכנזים משכילים, לפי הבנתי) הם האשמים בכך שהוא לא קיבל עד היום אוסקר ישראלי על סרטיו. אחר כך הוא לא מתבלבל ומאשים את מנחם גולן בגניבה קולנועית. ובסוף רשימת ההאשמות הארוכה שלו, הוא, כאדם שנולד והתחנך בארץ, בכלל לא מבדיל בין זכר ונקבה ואומר "עולים כותרות". אין בכך שום דבר קומי - זה חומר גלם שלא ראוי לשידור.

ההפקה, ובראשה שגב, לא אחזו חזק מספיק במושכות. הם הסתמכו יותר מדי על הפיזיות של ביטר ועל קטעים מתוך הסרטים שעשה בעבר, על מנת שייצרו להם את הקאלט הנכסף. הם לא לקחו בחשבון את הנואשות, המרמור והבורות - תכונות שלא מצטלמות טוב אף פעם. "אבי ביטר חי בסרט" היא תוכנית מאוד אשכנזית ומעצבנת, שמאוד מתאמצת לייצר איזושהי אמירה על עממיות מול האליטה, על היחיד מול הממסד ועל אבי ביטר מול העולם, עד שהיא לא שמה לב שיש סיבה טובה לכך שאבי ביטר נמצא בשוליים, ובניגוד למה שהוא חושב, זה בכלל לא קשור למזרחיות שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully