וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגן

מאיה מרלוב

9.7.2008 / 6:08

הפרומואים לעונה החדשה של "שומר מסך" מלמדים שאמנון לוי למד משהו. מאיה מרלוב מצטערת שהמשהו הזה הוא הצדקנות של דב גילהר

בארצות הברית, בעקבות הכרזת המלחמה של הקאובוי ג'ורג' בוש בטרור עולמי והצלחתו של יורשו ג'ון מקיין המציג את עצמו כ"גיבור אמריקני" כחלק מריצתו לנשיאות, שבה דמות הגיבור למרכז הבמה. הלוחם השרירי זוכה לעדנה מחודשת ומופיע בשלל וריאציות קולנועיות החל מרוקי בלבואה, רמבו, שיצא מהפנסיון וג'ון מקליין מ"מת לחיות", שקיבלו פס מהפנסיון לצורך הצילומים, ועד ספיידרמן, באטמן, ואיירון מן. בדיוק כמו באייטיז, יוצאים הגיבורים להילחם בכוחות הרשע ולהציל את העולם. גם בישראל, האחות הקטנה של ארה"ב, מושפעים ממגמה זו, אלא שכאן הכוח הפיזי מוחלף בכושר לשוני; במקום רוקי ורמבו, אנו נאלצים להסתפק בדב גילהר ואמנון לוי. הגיבור הישראלי העכשווי לא רק נלחם ברשעים על ידי הקלטות סתר ומצלמות נסתרות - הוא מגדיל ומגיח במפתיע לזירת הפשע כדי לחנך וללמד מוסר.

במובן זה, רפי גינת מייצג את הדור הישן של הגיבור הישראלי, זה שמתריע על עוולות אך נשאר בתוך האולפן הממוזג. לעומתו, בפינתו השבועית בחדשות 10 קופץ דב גילהר על כל הזדמנות לפגוש את עושה העוול ולהשמיע בפניו את דעתו. גילהר בהחלט מסור לעבודתו, אולם לרוב התלהבותו טרחנית ומטרידה, והשתתפותו הפעילה במקרים אותם הוא מתעד מוגזמת. המארב המדובר שביצע גילהר לפדופילים היה נקודת המפנה במעבר לדור החדש - ובאמת מה עוד אפשר לצפות מכתבה שלכוכב המרכזי שלה קוראים נפתול - כלומר בהפיכתו של הכתב לגיבור הראשי של התחקיר שלו. בחשיבות עצמית מעושה נכנס גילהר לחדר בו המתינו הפדופילים ונזף בהם. כמו אמא פולניה הגוערת בבניה שלא השאירו צלחת נקייה, עמד גילהר מול הפושעים וביקש להבין מה הם עושים שם, זאת בעוד חוקרי המשטרה מחכים מחוץ לחדר עד שהטפת המוסר תסתיים וגילהר ישחרר את הפדופילים לידיהם. כך היה גם במקרה של עובד עיריית כרמיאל שהתנכל לאדם אשר ביקש להיעזר בו. לא מספיק להעביר את הממצאים לממונה על העובד ולדאוג שיטופל בהתאם לנהלים. לא! צריך שגילהר ינזוף אישית בעובד הסורר. לשם מה נעשית הכתבה, אם לא כדי להפגין את יכולתו המופלאה לחנך את מי שזקוק לכך?

ראה אמנון לוי כי טוב, והחליט אף הוא לשלב את דמותו הטלוויזיונית בתחקיריו. מצפייה בפרומואים לתוכניתו "שומר מסך", שבשבוע הבא תעלה לעונה נוספת, נראה כי גם הוא הבין את הדרך אל הרייטינג, או לפחות לקצת תשומת לב – להכניס את עצמו למרכז העניינים בתפקיד הגיבור הטוב, המגן עלינו מפני כוחות האופל הסובבים אותנו. בפרומואים מובטח לנו העימות החזיתי בין הטוב והרע שהתרגלנו לראות בסצינות סיום של סרטי אקשן; המפגש הישיר והסופי בין בני האור לבני החושך, בין הצדק לבין פורעי החוק; דו-קרב אכזרי בצהריי היום. כעת גם לוי יוצא מאחורי הקלעים של התחקיר לאמצע הדרמה שאותה הוא מייצר, תוך שהוא ממלא את התפקיד הראשי בה. כך, הצדק מופקד בידי התחקירן הבכיר והוא שישיב את הסדר על כנו. ואתם, שבו בשקט ותנו לדובי ואמנון לספק את הסחורה. הניחו לאדם הנפגע, ממילא הוא משני בכל הסיפור. העיקר שדובי ואמנון הצילו שוב את היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully