וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים נגד יוצרים אנטי-ישראלים

נרקיס טפלר

14.7.2008 / 19:30

הצעת חוק חדשה אמורה לסייע לסרטים שמשקפים את חיי המדינה, אבל להחרים יוצרים פוסט-ציוניים

כדרכו של מי שמעוניין להסב את תשומת ליבה של התקשורת, החליט חבר כנסת להציע הצעת חוק שערורייתית. התוצאה לפניכם:

אלי גבאי (מהאיחוד הלאומי-מפד"ל) ושי חרמש (ממפלגת קדימה) הציעו כי סרט שיפגע באושיות המדינה או בביטחונה לא יוכר כסרט ישראלי וכך לא יזכה לקבל תמיכה וסיוע מקרנות ממשלתיות. בעת חלוקת תמיכות תינתן קדימות לסרטים שנועדו לשקף את חיי המדינה, מאבקה, יצירתה והישגיה. הממשלה בינתיים לא קבעה עמדה בנושא, בעוד שועדת השרים לחקיקה דחתה את הדיון בהצעת החוק. אך גבאי הדגיש כי החוק יעלה להצבעה בקריאה טרומית כבר ביום רביעי הקרוב (16.7), אז נדע כולנו אם סרטי תעמולה ישראלים זה הדבר הבא.

גבאי מציין כי "חוק חופש הביטוי הוא חוק חשוב מאין כמותו וזכותו של יוצר להשמיע את דעותיו, אך לא בכל נושא ולא בכל פורום. אין כל הצדקה לכך המדינה תממן יוצר המתבטא נגדה בחריפות ואין סיבה לממן את מי שהאידיאולוגיה שלו שואפת לפגוע באותה המדינה". עוד הוסיף כי "קובעי המדיניות אינם מבחינים כיצד במאים ותסריטאים פוסט-ציוניים מנצלים את משאבי המדינה כדי לחתור תחת יסודותיה". גבאי ממשיך ומאשים את הממשלה וטוען שהיא שבויה בידיו של שר התרבות ר'אלב מגא'דלה, אשר ברור שיתנגד לחוק שכזה. "מי שרוצה ליצור סרט נגד המדינה", מדגיש גבאי, "יתכבד ויבקש מימון מהרשות הפלשתינאית!".

מלשכת השר מגא'דלה נמסר בתגובה: "כל דמוקרטיה חזקה בישראל צריכה לדעת לעמוד בפני ביקורת וביקורת תפקידה דווקא לחזק את הדמוקרטיה, כי ביקורת מאפשרת לתקן טעויות במידה ונעשו" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully