וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאה הגיטרה האבודה של ג'ימי הנדריקס

נרקיס טפלר

16.7.2008 / 16:55

הגיטרה ששרדה תעלול שריפה על הבמה אבדה ונמצאה אחרי יותר מ-40 שנה

אחת מהגיטרות האהובות על ג'ימי הנדריקס, שנעלמה מבמה בלונדון לפני מעל ל-40 שנה, תוצע למכירה פומבית בהמשך השנה. הגיטרה של פנדר סטרטוקסטר, שיוצרה בשנת 1965, נועדה לשם ביצוע תעלול מסוכן.

במהלך הופעה שנערכה בלונדון במרץ 1967, הושרתה הגיטרה בדלק והוצתה על ידי הנדריקס. לאחר שהעלה את הגיטרה בלהבות, הובהל הנדריקס לבית החולים עם כוויות בידיו כתוצאה מהתעלול שביצע והגיטרה, שניזוקה קלות בצווארה, תוקנה בינתיים על ידי אנשי הצוות. לאחר מכן נלקחה הגיטרה על ידי מנהל יחסי הציבור של הנדריקס, טוני גארלנד. גארלנד אחסן את הגיטרה במחסן של ההורים שלו ובמשך כל השנים שעברו, נחשבה הגיטרה כאבידה שלעולם לא תמצא. לבסוף, מצא אותה האחיין של גארלנד באותו המחסן.

הגיטרה תוצע למכירה פומבית בלונדון, ב- 4 בספטמבר והיא מוערכת בשווי של מיליון דולר. עוד אקססוריז מיוחדים יוצעו במסגרת המכירה הזאת, למשל מחברת השירים של ג'ים מוריסון.

הנדריקס, שמת בשנת 1970, שרף שתי גיטרות על הבמה, כן, הוא חזר על התעלול שהביא אותו לבית חולים (ולאובדן הגיטרה..), מאוחר יותר בשנת 1967. אבל זו שתוצע למכירה פומבית, היא היחידה ששרדה ויצאה פחות או יותר שלימה. במכירה פומבית אחרת, נמכרה גיטרה של הנדריקס ב- 1.8 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully