וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שבעה" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע בירושלים

18.7.2008 / 14:58

הבמאים שלומי ורונית אלקבץ זכו בפרס וולג'ין לסרט הטוב ביותר. אלון אבוטבול ומשה איבגי חולקים גם הם פרס

"שבעה" הוא הסרט הזוכה בפרס וולג'ין בפסטיבל הקולנוע בירושלים. הבמאים, רונית ושלומי אלקבץ והמפיקים, אילון רצ'קובסקי ז'אן פיליפ רזה, יוחנן קרדו, יוסי עוזרד וגיא יקואל, יקבלו פרס כספי של 140 אלף שקלים. הסרט ניצח את שלושת הסרטים האחרים שהיו מועמדים, "אצבע אלוהים", "ברוריה" ו"סוף שבוע בתל אביב". השופטים העניקו את הפרס בשל "תיאור דרמטי ודחוס של יחסים מורכבים בתוך משפחה במהלך ימי השבעה", כדבריהם.

"שבעה" השתתף בפסטיבל קאן האחרון ופתח את שבוע המבקרים היקרתי. הסרט הוא קופרודוקציה ישראלית צרפתית ומספר את סיפורה של משפחת אוחיון, המונה שבעה אחים ודתי אחיות. כשאחד האחים נפטר, מתכנסים כולם כדי לשבת עליו שבעה, לאחר שלא נפגשו בהרכב מלא מאז ילדותם.

בסרט משתתפים רונית אלקבץ, משה איבגי, יעל אבקסיס, חנה לסלאו, קרן מור, אלברט אילוז, רובי פורת שובל, אלון אבוטבול, חנה אזולאי הספרי ועוד.

זוכים נוספים

בפרס הסרט התיעודי זכה "האגדה על ניקולאי וחוק השבות", בבימוי דוד אופק ובהפקת עדנה ואלינור קוברסקי.

בפרס וולג'ין לסרט הקצר זכה הסרט "עובר ושב" בבימוי גור בנטביץ'.

פרס השחקן הטוב ביותר נחלק בין שני שחקנים. משה איבגי ואלון אבוטבול על התפקיד ב ב"אצבע אלוהים".

בפרס השחקנית הטובה ביותר זכתה חנה אזולאי הספרי על תפקידה ב"שבעה".

חבר השופטים כלל את חוסיין קאראבי, במאי ותסריטאי מטורקיה; נינו קירטז, עיתונאית ותסריטאית מצרפת; מריון דורינג מנהלת האקדמיה לקולנוע באירופה, גילה אלמגור וחיים יבין.

פרס וולג'ין מוענק זה 19 שנה ע"י ג'ק וולג'ין התורם ותומך זה שנים ארוכות באמנות הקולנוע בישראל. בשנה שעברה זכה הסרט "ביקור התזמורת" בפרס הנחשק. רונית אלקבץ שיחקה בסרט וכעת, שנה אחרי, זכתה גם כבמאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully