וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם צריך להוציא את האימו מחוץ לחוק?

24.7.2008 / 9:58

הצעת חוק חדשה ברוסיה מנסה לאסור את קיום הז'אנר האמוציונאלי מחשש שהוא גורם להתאבדות

אם לא שמעתם על הטרנד החם בעולם המוזיקה, הידוע בכינויו "אימו", אז כנראה שאתם: א. עברתם את גיל 19; ב. עדיין מאזינים לסיאטל רוק; ג. לא רואים כוכב נולד ולא מעריצים של ליבי. אבל אל דאגה, אם ניקח את רוסיה כמודל עתידי עולמי, יכול להיות שבכלל לא ייצא לכם להיתקל בז'אנר, היות ובקרוב הוא עלול להיות מחוץ לחוק.

אימו הוא סגנון מוזיקלי שהחל מהארדקורד Pאנק ומקורו בוושינגטון, בארצות הברית. המילה Emo היא נגזרת של המילה Emotional. הז'אנר בא בשלושה גלים עיקריים, כשהאחרון, משנת 2000 ועד היום, נחשב למיינסטרימי מכולם והפך לאופנה של ממש. החל מהשיער והלבוש ועד לאיפור (בנים ובנות כאחד).

חקיקה חדשה ברוסיה מנסה להוציא את הז'אנר, על כל נגזרותיו, מחוץ לחוק. הכוונה היא לפקח על התכנים באתרי אימו ולאסור לבוש גותי בבתי ספר ובבניינים ממשלתיים. הפחד שמאחורי החוק הוא שטרנדים מסוכנים שכאלה, עלולים להביא לדיכאון והתאבדות. החקיקה החלה אחרי שמבקרים רבים טענו שהז'אנר מעודד התנהגות אנטי חברתית ומהלל את קונספט ההתאבדות.

איך תזהו ילד אימו בשכונת מגוריכם? גם על זה חשבו ברוסיה ותארו אותם כך: נערים ונערות, לובשי שחורים, עונדי פירסינג, שיערם שחור ויש להם "שוונצים" בשיער שמכסים חצי פרצוף, כך מדווח הגרדיאן.

במהלך סוף השבוע האחרון, יצאו ילדי אימו רוסים במחאה ובהפגנות.

בעיירה בסיביר, שם החוקים כבר מיושמים, אמרו מפגינים ש"מדינה טוטאליטרית, מעודדת טיפשות". דימיטרי גילביץ', מלהקת האימו, מאיו, תמך ואמר: "להביע רגשות פסיכולגיים, זה לא אסור על פי חוק".

המהלכים ברוסיה, באים אחרי הפגנה באנגליה של מעריצי להקת האימו, מיי כמיקל רומנס, מול משרדי העיתון דיילי מייל. ההפגנה נעשתה במחאה על כיסוי תקשורתי שקישר את הז'אנר עם התאבדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully