וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמקול 07

אמיר אגוזי

25.7.2008 / 7:04

לפני שאתם שומעים את הפודקאסט הלוהט של אמיר אגוזי, בידקו שיש לכם זרנוק בסביבה, לצינון מיידי

השתדרגנו! מעכשיו אפשר יהיה לקבל אותנו גם באמצעות הרשמה באיי-טיונז או כפיד ב-RSS. כל מי שיודע במה מדובר מוזמן לעשות בזה שימוש. ייתכן ויהיו קצת בעיות בהתחלה, נשתדל לפתור אותם בהקדם. השבוע רשמקול במתכונת שיועדה לו מראש – חיבורן של כל מיני קצוות שונים - קצת קלאסיקות, קצת מוזיקה עכשווית, בתוספת כמה מהקטעים הכי חמים שצצו לאחרונה ברשת. חוצמזה, יש עוד משהו שונה בפודקאסט של השבוע, נראה אם מישהו יעלה עליו.

Asha Puthli – Space Talk // Jazzman

Low Motion Disco – Talk Low When in Space // Eskimo

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

Gwen Guthrie – Seventh Heaven // BBE

Magnetic Man – Ligma VIP // Planet Mu

אני שמח לפתוח את רשמקול של השבוע עם קלאסיקת הפאנק-דיסקו-מהחלל של אשא פוט'לי (הודית במוצאה), שכה אהוב עליי. הקטע היה להיט גדול בלופט של דיויד מנקוזו, ובמשך השנים גם הפך לברייק פופולרי אצל אמני היפ-הופ כמו דידי ודיילטד פיפלז. הסיבה הרשמית להכללתו כאן היא הקטע שאחריו, שלא רק מסמפל אותו באינטנסיביות, אלא אפשר לראות בו כמעין רמיקס, שמטייל בין דאונטמפו / צ'ילאאוט לדיסקו הקוסמי שהפך פופולרי למדי בשנים האחרונות.

הצמד שאחריהם מקיים יחסים דומים בין מקור ומסמפל, אם כי לוקח את העניין לכיוון אחר למדי. "Seventh Heaven" הוא עוד קטע דיסקו מגה-קלאסי, שהופק על-ידי פיגורה ניו-יורקית חשובה אחרת בהתפתחות של עולם הדאנס, הדיג'יי לארי לאוואן. גוון גות'רי היתה זמרת פעילה מאוד בתקופת הדיסקו, ואף זכתה לכינוי "הגברת הראשונה של הפרדייז גאראג'". היא שיתפה פעולה עם אנשים כמו ואלרי סימפסון (מאשפורד&סימפסון), סליי & רובי, סיסטר סלדג' ונוספים. אני לא מכיר עוד המון קטעים כאלה מושלמים, שמתמסרים בכזו טוטאליות עם האופוריה והאקסטזה שהיו כה מהפכניים ומאפיינים לדקדטניות של תקופת הדיסקו (על אף שזו התפוצצה להם בפנים מאוחר יותר עם הגעת שנות השמונים והאיידס).

"מגנטיק מאן" הוא פרויקט משותף של מפיקי הדאבסטפ סקרים, בנגה וארטוורק, שלפי השמועות מרעיד כל מסיבה ופסטיבל שבו הם נוחתים איתו. בקטע שכאן, שלקוח מהאוסף Evangeline של שדרנית רדיו וואן של הבי.בי.סי, מרי אן הובס, אפשר להתחיל לדמיין למה וכיצד. בניגוד לרוב המפיקים בסצינה, שמסתפקים בסימפולי רגאיי וחומרים שקרובים לסאונד של הדאבסטפ באופן טבעי, סקרים ובנגה מחברים את הסגנון כבד-הבאסים עם השפעות מגוונות ומתוחכמות יותר. קחו לדוגמא את להיט הקרוסאובר הראשון של סצינה זו, "Midnight Request Line" של סקרים, שלוקח את המלודיה שלו מנעימת הנושא של הסרט "Catch Me If You Can" (לחן: ג'ון וויליאמס במאי: ספילברג).

Sia – Where I Belong (Various Production remix) // Various Production

Little Dragon – Recommendation (Toddla T remix) // Peacefrog

גם ההרכב בעל השם המתחכם Various Production (נסו לחפש אותם בגוגל עם השם הזה), מהלך על קו תפר שמתקשר עם עולם הדאבסטפ אך גם הרבה מעבר. הפקותיהם נעות בין אטמוספריות לגמרי עד לחורכות רחבות, ועכשיו יצא להם האוסף "Versus", שמלבד הרמיקס שכאן לזמרת החביבה סיה, כולל גם רמיקסים לשוגרבייבז, איאן בראון, וה-Foals, ורמקיסים שעשו להם ראסטי, זומבי ומילאניז.

רמיקס נוסף שמצליח לשלב מקור עדין ביותר עם סאונד באסי וכבד הוא הרמיקס של טודלה T לליטל דראגון (שגם הופיעו בנפרד במהלך הפודקאסטים האחרונים). טודלה T הצעיר הפך בשנייה זריזה למפיק סופר מבוקש באנגליה ותוך שנה כבר הוזמן לעשות רמיקסים לאמנים בקליבר של הוט צ'יפ ורושין מרפי. ממש עכשיו הוא בשלבי סיום ההפקה של אלומו הקרב של רוטס מאנובה (צפו לסינגל הראשון מתוכו, Buff Nuff, בהפקת טודלה T, ברשמקול של שבוע הבא).

Kid Cudi – Day n’ Nite // Fool’s Gold

Busta Rhymes – I Got Bass // Interscope

Lil Wayne – A Milli (Jayceeoh Double Trouble edit)

קיד קודי, הוא אחד הראפרים הבולטים מבני הדור החדש. מלבד זאת שהוא חתום אצל איי-טראק בלייבל, ושהשבוע יצא קטע של הקרוקרז בכיכובו ("Embrace the Martian"), יש לו גם אחלה של מיקסטייפ שניתן להורדה חינם בלינק שכאן למטה. שם תוכלו למצוא גרסה משעשעת ל"50 Ways to Leave Your Lover" של פול סיימון בשם "50 Ways to Make a Record", אם כי עדיין נראה לי שסינגל הבכורה שלו, "Day n’ Nite", הוא אחד הקטעים היפים ביותר שלו עד כה (עם סימפול שנשמע כמו איזה קטע טראנס-דאנס מסוף הניינטיז, מעין מיני מגמה בעולם ההיפ הופ של השנתיים האחרונות).

אחריו, סינגל שני מתוך האלבום הקרב של באסטה, וכקודמו מדובר בפצצה מטורפת. בעוד בראשון באסטה רץ עם הפלואו הייחודי שלו מעל ביט שנשמע כמו קטע פאנק כמעט לייב, הפעם הוא רוכב על ביט עתידני ומגה-באסי בהפקתו של בנגלאדש (שהפיק גם את "Hot Line" של סיארה). והאם נצלח פודקאסט ללא ליל ווין השנה? כנראה שלא. צפו לספיישל שלם שלנו, עם כל הגרסאות והרמיקסים שנעשים לו על ימין ועל שמאל.

John Legend ft Andre 3000 – Green Light // Columbia

Jay Electronica – Something to Hold Onto // Control Freaq

Wale – Freaks (Bird Peterson remix)

Q Tip – Getting Up // Universal

עוד אחד שאפשר יהיה להקדיש לו ספיישל שלם הוא אנדרה 3000 מאאוטקאסט, שפשוט רוצח כל קטע שהוא מתארח בו. כאן הוא משתף פעולה עם זמר האר'נ'בי ג'ון לג'נד, בקטע אפ-טמפו מפתיע ומשמח, ללא ספק שיר השבוע שלי (יחד עם הבאסטה והקיו טיפ).

ג'יי אלקטרוניקה הוא ההחתמה הראשונה בלייבל האישי של אריקה באדו והוא גם אחד האחרונים שעבדו עם ג'יי דילה לפני שנפטר. חומרים שונים שלו צצו לאורך השנה האחרונה, כאשר זה שמופיע כאן הוא אולי המסורתי ביותר מבחינת מבנהו. קטע אחר שלו, "Eternal Sunshine" הספוקן-וורדי ובן ה-9 דקות, הוא חתיכת יצירת מופת, ומשהו בקטעים שלו מזכיר את רגעיו המהוררים יותר של נאס (שגם לו יש אלבום חדש).

Wale (וואלה?), בדומה לקיד קודי, הוא ראפר חדש בשכונה שמעורר גלים בשנה האחרונה. גם לו יש מיקסטייפ חדש ולא מעט פרטנרים משותפים עם קודי. בירד פיטרסון הוא דיג'יי/מפיק אמריקאי שלרוב מטייל באזורים שבין בולטימור קלאב לבלוג האוס, אלא שכאן הוא הפך את המקור של ואלה לקטע היפ הופ קפיצי ועדין, עם סימפול יפה של כלי מיתר והפסקות יעילות ברגעים שזה אומר לו "סטופ".

ולסיום, שיר חדש של קיו-טיפ הוותיק, שלמרות הכבוד הרב לו הוא זוכה בקרב קהילת ההיפ הופ, אלבומו השני, "The Renaissance", כבר נדחה אינספור פעמים, ואולי יזכה לצאת עד סוף השנה. אם אפילו חציו יהיה פיל גוד כמו הקטע הזה, אז לפחות ההמתנה לא הייתה לשווא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully