וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על מי ביסס לדג'ר את הג'וקר?

30.7.2008 / 12:59

דמותו של הג'וקר ב"האביר האפל" מבוססת, כך נראה, על סיד וישס, הבסיסט של הסקס פיסטולס

זו שיטה ידועה בעולם הקולנוע לבסס את הדמות בסרט, על דמות שנויה במחלוקת או ייחודית מהעולם האמיתי. ג'וני דפ, שנחשב לשחקן טוטאלי, ביסס בעבר דמויות כמו ווילי וונקה מ"צ'רלי בממלכת השוקולדה" על דמותו של מייקל ג'קסון ואת ג'ק ספארו הפיראטי, על דמותו של קית' ריצ'רדס מהרולינג סטונס.

הית' לדג'ר, עוד שחקן שנחשב לטוטאלי בשיטות העבודה שלו (כל כך טוטאלי עד שיש שיגידו ששילם על כך בחייו), ביסס את דמות הג'וקר בשובקר הקופות, "האביר האפל", על בסיסט הסקס פיסטולס, סיד וישס. כך לפחות טוען השחקן שלצדו, כריסטיאן בייל, ששיחק את באטמן בסרט ומספר שהית' צפה בקלטות ישנות של הפיסטולס בזמן המחקר לתפקיד.

"הית' יצר ג'וקר אנרכיסטי, כמו שלא נראה לפניו", אמר בייל לטלגרף האנגלי. "הוא בנה את התפקיד על סיד וישס, מה שנתן לו אופי Pאנקיסטי ואני חושב שזה גילום קלאסי של נבל גדול".

הPאנקיסט, סיד וישס, שהיה הבסיסט של הסקס פיסטולס, מת בניו יורק ב-1979, גם הוא, כמו לדג'ר, ממנת יתר של סמים (עם הבדל אחד קטן ומשמעותי: וישס היה מואשם ברצח חברתו לשעבר ועמד לפני משפט).

בשבועות האחרונים דובר המון על תפקידו של לדג'ר ב"האביר האפל. יש שכבר הכתירו אותו כזוכה הבא באוסקר. "הית' השקיע את עצמו בתפקיד", מספר בייל. "הייתי מאוד רוצה לראות אותו מקבל עליו פרס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully