וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמקול 08

אמיר אגוזי

1.8.2008 / 7:48

האזנה מודרכת לקאסט השבועי של אמיר אגוזי - מרקחת משוכללת שתבשם את הזיעה שלכם בריח הלילך

רשמקול של השבוע הולך לטיול בנקודות המפגש שבין ההיפ-הופ והדאנסהול לאלקטרוניקה הבאסית העכשווית, כמו דאבסטפ, דאנס או תנועת הביטים שאני מזכיר כאן לעיתים תכופות. האמת, התוצאה הסופית יצאה קצת חופרת משהתכוונתי, אם כי ההתחלה עדינה מספיק והסיומת הדאנסהולית היא בכלל פופית למדי.

Fonzworth Bentley ft Sa-Ra, Andre 3000 & Kanye West – Everybody // G.O.O.D

Kanye West – Unreleased Instrumental

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

Pharoah Monch – Push (Radioclit remix) // Upper Cuts

את קולקטיב סא-רא הזכרתי כבר סביב שותפותם בהפקת האלבום של אריקה באדו, וממש לאחרונה צץ הקטע הזה שהפיקו עבור פונזוורת' בנטלי (לא יודע מי זה, והקטע כנראה כבן שנה או יותר). מתארחים בו גם קנייה ווסט בפזמון ואנדרה 3000, עם בית שממשיך לגנוב את ההצגה על כל ביט שמארח אותו. אחריו, מנפלאות האינטרנט, סתם ביט יפיפה של קנייה שנפל לידי בהורדה אקראית וגם די מזכיר את הסאונד של ג'יי דילה סביב האלבום המופתי "Donuts".

הרמיקס של רדיוקליט ל-"Push" של פרעה מונץ' הוא נקודת ההתחלה האמיתית של הטיול השבועי, אם כי המקור היפהפה דווקא היה משתלב היטב עם הקו היפ-הופי/סול בו פתחנו. רדיוקליט, שביקרו בארץ לאחרונה במסגרת הליין פאג, הם צמד מפיקים שמשלב מדאנס לסוגיו, דאבסטפ, היפ הופ, דאנסהול ומגוון רחב של מוזיקה אפריקאית עכשווית כקודורו, קוואיטו, היי לייף וכו' (מגמה הולכת וגוברת אגב – ראו הלינק לקליפ של די ג'יי מוג'אבה פה למטה). הרמיקס הזה מופיע באוסף "Hard Working Class Vol.2" שהם מוציאים כעת, בו גם אפשר למצוא גם רמיקסים שלהם לברודינסקי (שגם ביקר בפאג), בונדה דו רול, מיקה וטרי פויזן הישראליות.

Matty G – West Coast Rocks //Glitch Mob remix

Dr Dre – Stil Dre //Megasoid remix

Dabrye – Game Over //Edit remix

עשר דקות בפנים וסימפול של "קליפורניה לאב" עלול ליצור רושם מוטעה. הגליץ' מוב הופכים את קטע הדאבסטפ המעולה של מטי ג'י לקטע היפ-הופ כבד, כיוון די חדש בתוך הסתעפויות הז'אנר, שכן עד היום זכינו לשמוע בעיקר גרסאות דאבסטפ שנעשו לקטעים מז'אנרים אחרים, אם בכלל. הרמיקס נשמע כמו מעין משחק מוזיקלי-מילולי שכזה עם שני הז'אנרים שמרכיבים אותו (כולו בנוי מסימפולים של קטעי היפ-הופ ורוק מהחוף המערבי). עם תוצאות דומות גם מתייחסים אנשי מגהסויד הקנדים לקלאסיקה של דרה, וכך גם אדיט (חלק מהגליץ' מוב) ל"גיים אובר" של Dabrye (עם ג'יי דילה) – ומשום מה לכל הקטעים הללו רפרנסים לחוף המערבי וההיפ הופ שלו בפרט.

אם כבר "גיים אובר", אז למי שלא מכיר את המקור שווה לתת לו בדיקה בלינק המצורף, כיוון שזה כנראה אחד מקטעי ההיפ הופ החשובים של השנים האחרונות. הוא יצא ב-2004 בלייבל האלקטרוניקה גוסטלי אינטרנשיונל, הילך כולו על מקצב מינימליסטי של ליין בס ומחיאות כפיים, והשפיע על האסתטיקה של הרבה אמנים נחשבים בימינו, ממודסלקטור דרך אמני דאבסטפ שונים ועד מפיקי היפ-הופ אמריקאים אוונגרדיים כפליינג לוטוס ודומיו.

Jahdan Blakkmoore – Buss It Pon Dem // Dutty Artz

Roots Manuva – Buff Nuff // Big Dada

Kalbata ft Warrior Queen – Shooting Range // Soul Jazz

מעין פרק משלים לספשל הדאנסהול מלפני שבועיים: ג'ה-דן בלקמור הופיע גם אז, עם קטע אחר מאותו אי.פי שיצא בלייבל Dutty Artz של מאט שאדאטק ודי ג'יי/ראפצ'ר (כך כותבים את שמו, עם ה-/). שניהם מחברים בדיוק את אותם הקצוות ביניהם אנחנו נמצאים כבר שנים רבות, כשבעברם של השניים גם הרפתקאות ניסיוניות יותר, בנוסף לעיסוקם הרב במוזיקה דרום-אמריקאית וטרופית לאחרונה (בדומה לעניין האפריקאי של רדיוקליט).

אחריו, כמובטח, הסינגל החדש של רוטס מאנובה, בהפקתו של טודלה T שהוזכר כאן בשבועיים האחרונים. הקטע ללא ספק טוב בהרבה ממה שהיה ניתן לצפות מרוטס מאנובה בהתחשב בהופעה שראינו ממנו כאן בארץ, אבל הוא רחוק עדיין שנות אור מהקטעים המדהימים ששמענו ממנו בעבר. אחריו, מנגד, הסינגל החדש של כלבתא (אריאל תגר), בכיכובה של ווריור קווין (שותפתו של הבאג בקטעים רבים וגם הרוצחת מ"Almighty Father" הקלאסי של סאנשיפ), שיצא עכשיו בלייבל הלונדוני הנחשב סול ג'ז (בעליהם של חנות התקליטים המצוינת Sounds of the Universe). מכיוון שמדובר בחבר וקולגה אמנע מלהרחיב על כמה פצצתי הוא, אז תשפטו בעצמכם.

Chemical Brothers ft Spank Rock – Keep My Composure // Astralwerks

Dev 79 ft Bezel – That Philly Raw // Seclusiasis

Crookers ft Kid Cudi – Embrace the Martian // Southern Fried

הקטע של הכמיקל בראדרז עם הראפר נאהיים מספאנק רוק לקוח מתוך האוסף "Brotherhood", שמלבד מבחר של הסינגלים הכי מצליחים שלהם יכלול גם את כל קטעי סדרת "Electronic Battle Weapons", שהוציאו במהלך השנים והיו כלי מבוקש בקרב די ג'ייז ברחבי העולם והבסיס של רבים מהסטים שלהם עצמם. להבדיל מרוטס מאנובה, וגם אם לא ממש יצירת מופת, עדיין מדובר במאמץ עדכני ודי מדויק של הצמד.

דב79 משתייך לחבורה נוספת מצפון אמריקה (פילדלפיה הפעם), שבדומה למגהסויד, מערבבת בין אקפלות והשפעות של היפ-הופ, דאנסהול ואפילו פופ, עם הרבה באסים על מגוון רחב של מהירויות ומקצבים. הבולט שבחבורה זו הוא כנראה Starkey, שכבר צבר רשימת ריליסים מכובדת, כולל רמיקס לסינגל האחרון של ג'ישלאן פורייה הקנדי (שבכלל היה מתאים לחבורת המפיקים שמוצגת בפודקאסט הזה).

הקרוקרז האיטלקים דווקא לא משתייכים בדיוק לאותה ספירה. עם הפקות שבדרך-כלל משתייכות למחוזות יותר דאנסים במובנם המסורתי (בעיקר 4 על 4), "Embrace the Martian" עם קיד קודי, הוא גם פחות נותן בראש מתפוקתם הרגילה וגם אחד הקטעים היפים ביותר ששמעתי מהם. הקרוקרז, שיגיעו ארצה בספטמבר (אחרי שביטלו לא מזמן), ממשיכים לקרחן כאילו אין מחר עם סינגל נוסף שיוצא כעת ב-Mad Decent של דיפלו.

Booty Cologne ft Mapei & Natasja – Wut Jungle // A:larm

Tricky – Council Estate (South Rakkas crew remix) // Domino

על בוטי קולון הדני אני לא יודע הרבה מלבד זאת שהקטע הנ"ל לקוח מתוך אלבום בשם 2007 BC, ושמלבד נטאשה ז"ל ומאפיי מארח גם את אם.סי הראגא טופ קאט ויש בו שילוב נחמד של הרבה מהסגנונות המוזכרים מעלה. "Wut Jungle" הוא האוהב עליי שבקטעי האלבום, ואפשר רק להצטער שנטאשה לא הספיקה להשתתף בעוד הפקות קרוס-ז'אנריות שכאלה לפני שנהרגה בתאונת דרכים.

ביקורת על אלבומו של טריקי התפרסמה השבוע בוואלה!תרבות, ולכן חשבתי שיהיה מעניין לצרף כאן את הרמיקס של סאות' ראקאס, שהוזכרו בהרחבה בספיישל הדאנסהול (רשמקול 6). אני אמנם רחוק מלהיות סגור על האלבום בכללותו, אבל אני כן יודע שהאינסטרומנטל של הרמיקס הזה הוא חתיכת רוצח.

Busy Signal – Tic Toc // VP

Serani ft Bugle – Doh // Daseca

ובמעבר קצת חד, אחרי כל הקרחנה האלקטרונית הזו, נסיים עם קצת דאנסהול עכשווי, פופי, שמתמסר באינטנסיביות דווקא עם ההיפ הופ האמריקאי העכשווי. הדבר היחיד שהיה לי בראש אתמול זה ה"טיק טיק טיק טוק, טק טק טק טיק" סביבו בנוי הסינגל החדש של כוכב הדאנסהול ביזי סיגנל, חברו הקרוב של מאבאדו. הסינגל הקודם של ביזי סיגנל, "Nuh Guh Jail Again" (או בקיצור, "Jail"), עשה לאחרונה את הקרוסאובר מג'מייקה לתחנות רדיו אמריקאיות, וכנראה שזה הנוכחי יגיע אף רחוק מכך. נראה לי שה"טיק טוק" טריק הזה בכלל לקוח מקטע של וויבז קרטל (מעין אח גדול רוחני של ביזי ומאבאדו), אבל יכול להיות שמקורו אפילו מוקדם יותר. שיתוף הפעולה של סראני וביוגל הוא דאנסהול פופי ללא בושה, מהזן שקצת נפקד מהספשל, ומלפני כמה חודשים גם כיכב בראש מצעדי הרדיו בג'מייקה.


* בשבוע שעבר היו קצת בעיות עם הלינק לקאסט, אז הנה הוא שוב - מצוחצח ומגולח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully