וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים כבוד לסייפרס היל

17.8.2008 / 10:55

סייפרס היל ודה לה סול הם בין האמנים שיקבלו כבוד השנה, בטקס מחווה להיפ הופ לקראת חודש היסטוריה שחורה

באוקטובר הקרוב, יצויין ברחבי העולם חודש היסטוריה שחורה. בכל שנה, בחמש השנים האחרונות, מציינים את החודש הזה בערוץ VH1 בטקס כבוד לז'אנר ההיפ הופ, חלוציו והאמנים ששינו את תרבות ההיפ הופ מאז שנות ה-70 ועד היום. אמנים כמו סנופ דוג, אייס טי, אל. אל קול ג'יי וראקים קיבלו את הכבוד בטקסים קודמים. השנה יקבלו את הכבוד המגיע להם, סליק ריק, טו שורט, נוטי ביי נייצ'ר, סייפרס היל ודה לה סול. שני ההרכבים האחרונים, אף ביקרו אצלנו בארץ.

סליק ריק הוא ראפר בריטי שעבר לברונקס בניו יורק ב-1975, שם פגש בדיינה דיין וביחד הרכיבו את הקנגול קרו. בין להיטיו המוכרים של סליק ריק, "La Di Da Di", "Mona Lisa" ו- "Children's Story" והוא התארח בשירים של מיסי אליוט, קמיליונייר ומורצ'יבה.

טו שורט הוא ראפר אמריקאי מאוקלנד שבקליפורניה, שברזומה המרשים שלו יותר מ-20 אלבומים (מאז 1985). טו שורט מרפרפ מגיל 14 ואפשר לומר שהמציא את סגנון החיים ה"סרסורי" שהשפיע בין היתר, על סנופ דוג. סנופ גם פיתח את הסלנג של טו שורט ומכאן הגיעה שפת ה"שיזל" המוכרת. ביולי האחרון יצא אלבומו, "After Party".

נוטי ביי נייצ'ר הוא הרכב היפ הופ של שלושה, שנוסד ב-1989. טריץ', וין רוק והדי ג'יי קיי ג'י, כולם מניו ג'רזי, קיבלו את השראתם מקווין לאטיפה, אז ראפרית מקומית מצליחה והיום שחקנית בהוליווד. הלהיט המוכר ביותר שלהם הוא O.P.P וביחד כהרכב, הם הוציאו 6 אלבומים. האחרון שבהם, "IIcons" יצא ב-2002.

סייפרס היל, הרכב היפ הופ מהחוף המערבי בארצות הברית שביקרו בישראל לפני מספר חודשים, הם הלהקה הלטינית הראשונה שמכרה אלבומי פלטינה ומולטי פלטינה. ההרכב של סן דוג, בי ריל, אריק בובו והדי ג'יי מאגס, נקרא במקור DVX והשם שונה לאחר שאחד מחברי הלהקה עזב ב-88. בין הלהיטים המוכרים של ההרכב, "Insane In The Brain", "How I Could Just Kill a Man" ו-"Latin Lingo".

דה לה סול, שביקרו בארץ בשנה שעברה, הם הרכב היפ הופ מהחוף המזרחי שמתאפיין בשנינות ובמשחקי מילים מתוחכמים. ההרכב השפיע על אמנים כמו הבלאק אייד פיז וקאמפ לו והם שייכים לקבוצה בשם "Native Tongues Posse", קולקטיב שפעל בשנות ה-80 ותחילת ה-90 למען דימוי חיובי של אפריקאים בשירה, במילים ובמוזיקה. בין השירים המוכרים שלהם, "Me, Myself and I", "Ring Ring Ring (Ha Ha Hey)" ו- "Stakes Is High".

אירוע המחווה להיפ הופ יערך ב-2 באוקטובר בניו יורק וישודר חמישה ימים לאחר מכן בערוץ VH1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully