וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפקה של Watchmen בקשיים

פוקס תובעת את וורנר על הפרת זכויות ומנסה, ככל הנראה, לקבל נתח מרווחי הסרט "Watchmen"

ווצ'מן, אחד הסרטים המסקרנים ביותר שצפויים לצאת למסכים בתחילת 2009, הוא בעל פוטנציאל להפוך להצלחה קופאית אדירה. ראשית כל, מדובר בסרט המבוסס על אחד הרומנים הגרפיים המפורסמים ביותר, שאף הגיע לרשימת 100 היצירות הטובות שנכתבו בשפה האנגלית של המגזין 'טיים'. מעבר לכך, התהודה המקוונת להפקת הסרט ולקדימון הראשון ששוחרר מראה כי העניין בסרט, רב הוא, למרות היעדר של שחקנים מוכרים.

עם זאת, ההפקה של Watchmen נמצאת כרגע בקשיים משפטיים. שופט פדרלי בארצות הברית דחה את הבקשה לביטול ההליכים המשפטיים נגד חברת האחים וורנר, מפיצת הסרט, מצד חברת פוקס המאה ה-20, בעניין הזכויות על הסרט.

מדובר בפרשייה משפטית לא פשוטה. עוד כשהרומן הגרפי רק יצא, רכשו פוקס את הזכויות עליו. בשנים שעברו מאז, הועברו הזכויות מספר פעמים עד אשר הגיעו לאולפני וורנר, כשפוקס טוענים שחלק מהן נשארו בידיהם, ושהחברה שמכרה אותן לוורנר לא קנתה מפוקס את החלק שלהם.

דחיית הבקשה על ידי השופט לא אומרת שום דבר על הזכויות עצמן, אלא רק מבהירה כי שני הצדדים יצטרכו לנסות ולהוכיח את הקייס שלהם, ובית המשפט ימשיך להתדיין בנושא. ב-2005 אולפני וורנר כבר הפסידו במשפט דומה, שנגע לזכויות על הסדרה "הרפתקאות בהאזרד", ונאלצו לשלם למפיק של הסרט הותיק עליו בוססה הסדרה.

כיוון שפוקס החלה בהליכים המשפטיים רק כשהפקת Watchmen צברה תאוצה, ולא אמרה שום דבר כשאולפנים שונים ניסו לפתח אותו בשנים הקודמות, אפשר להניח שהתקווה שלהם היא לא לעצור את ההפקה אלא לקבל חלק מהרווחים. הדבר אומר כי הסרט ייצא כנראה בזמן, אך השאלה היא מי יהיה המרוויח הגדול ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully