וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל אמנות ראשון מסוגו

20.8.2008 / 14:06

פסטיבל Art TLV הוא תחילתה של מסורת שמטרתה למצב את תל אביב כמרכז אמנותי-תרבותי במזרח התיכון

בחודש ספטמבר יחלו אירועי Art TLV, פסטיבל אמנות ראשון מסוגו, שיארח מבקרים מהארץ ומהעולם הנמנים עם דמויות המפתח המובילות בקהילה האמנותית. מטרת הפסטיבל למצב את תל אביב כמרכז אמנותי-תרבותי במזרח התיכון ולפתוח במסורת של אחת לשנתיים שתשתלב עם הביאנלה באיסטנבול. כמו כן, הכוונה היא לשלב את "ארט טי אל וי" גם עם הביאנלה באתונה, וע"י כך ליצור משולש אמנותי ים תיכוני המכוון לחשיפת אמנות האזור. בשנת 2009, שנת המאה לעיר תל אביב-יפו, מתוכנן אירוע המשך, גדול יותר, שישתלב בחגיגות יום ההולדת של העיר.

ארט טי אל וי במתכונתו השנה ייערך כהקדמה לשנת 2009. השנה יכלול האירוע תערוכת אמנות ייחודית, בה יציגו אמנים ישראלים לצד אמנים בינלאומיים. את התערוכה יאצור ד"ר אנדרו רנטון, המניפסטה וחבר וועדת השיפוט של פרס טרנר 2007. התערוכה תתקיים ברחבי העיר תל אביב, בביתן הלנה רובינשטיין, בגן יעקב הסמוך לו, בכמה חללים במדרחוב נחלת בנימין (בתמיכת מועצת הפיס לתרבות) ובבניין ברחוב רוטשילד 69. האחרון ישמש כמרכז אינפורמציה, כבית להרצאות, הופעות מוסיקה, מחול ותיאטרון. לרשות האורחים יעמוד גם בר וספרית עיון של קטלוגים ותיקי אמן ישראלים. אתרי התצוגה נבחרו תוך התייחסות לאלמנטים ארכיטקטוניים והיסטוריים.

ארבע הנשים שעומדות מאחורי היוזמה הן רבקה סאקר ויהודית חביב (סותביס ישראל וארטיס), עירית זומר (גלריית זומר) ושפרה שליט אינטרטור (גלריית דביר).

פסטיבל Art TLV, ייפתח ב-27 בספטמבר באירוע השקה חגיגי, כשהתערוכה תוצג למשך חודש. בספטמבר 2009, כאמור, ייערכו אירועי Art TLV בפעם השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully