וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיסטית מחפשת להקה

דנה קסלר

21.8.2008 / 9:59

כך היתה נשמעת ההופעה של הברידרז הלילה, אם דנה קסלר היתה בוחרת את השירים. האזנה מודרכת

הברידרז יופיעו היום ומחר בזאפה. זה מרגש ומפחיד כאחד. וכרגע, מה נותר מלבד לאכול ארוחת צהריים מזינה, לגהץ את החולצה לערב, להתפלל לטוב (אני לא תמיד יוצאת בשלום מבחינה רגשית מהופעות של אמנים שאני יותר מדי אוהבת), לישון שנת אחר הצהריים מתוקה ולחלום על הסט~ליסט המושלם? היות ואני סאקרית של להיטים, כך הייתי מדמיינת אותו:

1. “Overglazed”

לפני ארבעה חודשים יצא האלבום הרביעי של הברידרז, “Mountain Battles” (בי.אן.אי). קים דיל פתחה אותו במנטרה "אני מרגישה את זה, אני מרגישה את זה...", מעל לגיטרות ההפוכות של תאומתה הסורגת, קלי. זאת דרך טובה לפתוח הופעה נראה לי.

2. "German Studies"

הברידרז בטח ירצו להתמקד בתחילת ההופעה בשירים מהאלבום החדש ומה יכול להיות יותר כיף מלראות את קים שוברת שיניים על השיר המצחיק הזה בגרמנית, אותו עזרה לה אלקה מהאוניברסיטה לתרגם מאנגלית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

3. “Safari”

ב-92', לא הרבה אחרי שהפיקסיז הוציאו את אלבומם האחרון, “Trompe le Monde”, הוציאו הברידרז אי.פי של ארבעה שירים בשם “Safari”, שהוא אולי התקליט הכי טוב שלהן. זה הדבר האחרון שהם הקליטו עם טניה דונלי לפני שהיא פרשה מהלהקה והקימה את Belly, והיחיד בו השתתפו גם דונלי וגם קלי דיל. כנסו לקישור כדי לראות גם את קליפ של “Safari” – מחווה מקסימה לבלאק סבאת' שבה טניה דונלי כל כך חמודה וניינטיזית! היא נראית כאילו היא יצאה מפרק של "בוורלי"!

4. “Fortunately Gone”

השיר הזה, שפותח את הצד השני של אלבום הבכורה של הברידרז, ”Pod”, הוא השיר הפופי והמתוק ביותר באלבום. קראו לי נוסטלגית, אבל חוץ מה"ספארי אי.פי", האלבום השלם של הברידרז שאני הכי אוהבת הוא עדיין הראשון. האלבום הוקלט במשך שבוע בסקוטלנד ב~89' עם סטיב אלביני, ויצא במאי 90', שלושה חודשים בסך הכל לפני שהפיקסיז הוציאו את “Bossanova” ועשרה חודשים לפני שה-Throwing Muses – להקת האם של דונלי, שגם אותה היא עזבה בשביל בלי - הוציאו את אלבום האינדי-קולג'ים המעולה “The Real Ramona”. איך אפשר לא להיות נוסטלגים לתקופה בה יצאו כל כך הרבה אלבומי אינדי יפים?

5. “Hellbound”

משם אפשר להמשיך לעוד שיר מ”Pod”. אני זוכרת שתמיד אמרו ש"Hellbound" זה שיר על עובר שהופל והמשיך לחיות או משהו כזה. בכל מקרה, זה שיר שכיף לעשות בו עם הראש בהופעה.

6. “Iris”

ועוד מאותה תקופה - המנון אינדי פסיכדלי מושלם. אחד הדברים הכי מוזרים בקים דיל זאת הדיקציה שלה – הבחורה פותחת את הפה שלה כאילו החיים שלה תלויים בזה שתבינו כל מילה שהיא אומרת, מה שהיה הגיוני אילו הטקסטים האלה לא היו כל כך אניגמטיים. אבל הקטע הוא שגם כשאין לי מושג על מה היא מדברת, העובדה שהדיקציה שלה כל כך ברורה עושה לי תחושה שאני מבינה על מה היא מדברת. בכל מקרה אשמח לעמוד קרוב לבמה ולראות אותה מייללת את המילים “Hour by Hour, Hour by Hour”.

7. “So Sad About Us”

הגיע הזמן לקאבר. הברידרז עשו במשך השנים כל מיני קאברים, ומעולם לא פחדו מקלאסיקות. ב"ספארי אי.פי" הן ביצעו את להיט המודז הענק הזה של ה-Who מ-66'. השיר הזה, שכל ז'אנר הפאוור~פופ צמח עליו, הוא אחד השירים של ה-Who שזכו להכי הרבה ביצועים, בין היתר של הג'ם ופריימל סקרים. ביוטיוב יש קטע מגניב שבו הברידרז מבצעים אותו בתכנית של דיויד לטרמן.

8. “Divine Hammer”

אחד הלהיטים הכי שמחים של הברידרז, מהאלבום השני שלהם, ”Last Splash”. זה מהימים שאף אחד לא חשב שיש סתירה בין אינדי לבין להיטי ריקודים. השיר הזה תמיד הזכיר לי את “Twisterella” של Ride. ואם הבנתי נכון את המילים, אז הוא מדבר על זין.

9. "I Can’t Help It (if I'm still in love with you)"

ואם אנחנו כבר ב“Divine Hammer”, אז אני רוצה גם שיר מהבי-סייד: הביצוע ללהיט הקאנטרי הזה של האנק וויליאמס מ-51' שזכה במשך השנים לאינספור ביצועים, בין היתר של פאטסי קליין, ג'וני קאש, אייזק הייז וכמובן אלביס. מיותר לציין שאף אחד לא עושה את זה כמו הברידרז.

10. “Off You”

אחרי ”Last Splash” הברידרז נעלמו מחיינו. השיר העצוב הזה היה הסינגל הראשון מ“Title TK”, האלבום שלישי שהברידרז פתאום הפילו עלינו בהפתעה ב-2002, אחרי הפסקה חצופה של תשע שנים. בדיסק זה נשמע כאילו דיל שרה לך את השיר הזה באוזן ומדי פעם יש צפצוף מוזר. מעניין איך זה נשמע בהופעה.

11. "Do You Love Me Now"

בשלב הזה הייתי רוצה לקפוץ בחזרה ל"ספארי" לעוד שיר שקט. אחרי כל השירים עם הטקסטים הלא ברורים מהאלבום הראשון, פתחו הברידרז את ה"ספארי אי.פי" עם השיר הישיר והכנה הזה, על פרידה ושברון לב.

12. "Lime House"

ואחרי כמה שירים שקטים הגיע הזמן לחזור לעוד שיר קצר ועצבני מ”Pod”, שכיף לקפצץ בו.

13. “Huffer”

ועם השיר השמח הזה שסוגר את “Title TK”, אפשר לסגור את ההופעה. בתנאי שיש הדרן ארוך כמובן.

הדרן:

14. “You and Your Sister”

היות והברידרז היו חתומים בלייבל הבריטי 4AD מצאו את עצמן קים דיל וטניה דונלי תורמות את קולן ל- This Mortal Coil - הפרויקט של אייבו וואטס-ראסל, ראש הלייבל (ההוא מהשיר של הקוקטו טווינז). באלבום האחרון של דיס מורטל קויל, “Blood” מ-91', ביצעו השתיים את בלדת האהבה המקסימה “You and Your Sister” של להקת הפאוור פופ האמריקאית מתחילת שנות השבעים, ביג סטאר (אם לדייק, זה לא בדיוק שיר של ביג סטאר אלא סינגל שהוציא כריס בל לאחר שפרש מהלהקה, בו התארח אלכס צ'ילטון בקולות רקע). כשהן שרות "אחותך אומרת שאני לא מספיק טובה/ הייתי מרגיעה אותה אם הייתי יכולה/ כל מה שאני רוצה לעשות/ זה לבלות איתך קצת זמן/ כדי שאוכל לחבק אותך", בא לך לקחת מחבת ולתת אותה בראש לאחות הסכסכנית שעומדת בדרכה של האהבה. השיר הזה כמובן יותר הגיוני כשבחור שר אותו לבחורה, אבל הביצוע הזה לא פחות מרגש מהמקור.

15. “Cannonball”

ואז, אחרי כל זה, נראה שנהיה מוכנים ללהיט הקרוסאובר הגדול של הברידרז. קראתי שמילות השיר מושפעות מהמרקיז דה סאד (אולי לא השורה "I'll be the bong in your reggae song", אבל חוץ מזה). קים דיל לא ממש אהבה את כל הקטע של הליברטין המניאק שחשב שאם אנשים הם ממעמד נמוך משלו הוא יכול לנצל אותם מינית. אבל אחר כך היא גילתה שהוא היה מוצץ לאנשים נזלת מהאף, והרעיון דווקא מצא חן בעיניה.
בכל מקרה, בגלל ש-“Cannonball” הוא הלהיט הכי גדול של הברידרז, אם הם יסגרו איתו את ההופעה לא נוכל לישון כל הלילה מרוב אדרנלין, אז צריך עוד שיר לסיום כדי להירגע.

16. "We're Gonna Rise"

זה לדעתי השיר הכי מרגש באלבום החדש של הברידרז, וזה גם שיר אופטימי שאומר שלא משנה מה יקרה, השמש תזרח מחר בבוקר. זאת ידיעה נעימה ומנחמת לחזור איתה הביתה אחרי שהכל נגמר.

  • עוד באותו נושא:
  • הברידרז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully