וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנות בצל הפינוי

נרקיס טפלר

24.8.2008 / 16:52

בבניין מספר 8 ברחוב הס, תתקיים תערוכת אמנות בערב שלפני פינוי הדיירים, שתוקדש לפינוי ומעבר

הס 8 הוא עוד בניין תל אביבי שכמו בניינים נוספים בעיר פונה מדייריו, לאחר שנמכר לבעלים חדשים שייעדו אותו לשיפוץ מהיסוד. הדיירים בבניין, המתגוררים בו למשך תקופות הנעות בין שנתיים ל-17 שנים, איבדו את דירותיהם בהתראה של שלושה חודשים בתהליך חוקי. כאב פינויו של הס 8, בניין שנבנה בשנות ה- 30 ועומד לאבד את ייחודו, הוא סמל לתהליך שעובר על העיר כולה בשנים האחרונות, עידוד צמיחתם של מגדלי פאר על חשבון מבנים ותיקים.

במהלך יום שבת, 30 באוגוסט, החל משעה 17:00, יום לפני מסירת מפתחות הבניין לבעליו, תיפתח בבניין תערוכת אמנות ליום אחד - ביוזמת רועי מרדכי והאוצרת רווית הררי - שתעסוק במשמעותו הרגשית והאורבנית של הפינוי. למעלה מ-30 אמנים ויוצרים מתחומים שונים יציגו עבודות המתייחסות לחלל ונפרדות ממנו ועל סיטואציה של פינוי ומעבר, ארעיות הבית ונדודים, ניתוק ויישוב מחדש.

יאיר פרץ יצייר על קיר אחת הדירות, ויגע בנושאים החוזרים ועולים בציוריו האקספרסיביים של ניכור עירוני ועקירה והומלסיות; אפרת קליפשטיין תיצור עבודת סאונד בשילוב ארון עץ שנותר באחת הדירות; אלינה שפשילוב יצרה הצבה תלת ממדית של רישום עבור קיר אדום באחד מחדרי השינה; בוקי גרינברג ישתלט על אחד החדרים ויציג בו מיצב בשילוב מיצג שמבקש להישאר כהפתעה לקהל עד ליום האירוע; יונתן משעל יחלק טבליות שוקולד עם תוכניות הבניין ב"סוכנות לתיווך נכסים" שיקים בחלל.

אמנים אחרים בחרו להשאיל עבודות המתייחסות לנושא בדרכים מגוונות, צילומים של יעל עומר ושל הדס קידר, פיסול ויציקות פוליאסטר של אוריאל מירון, פסל של בורג ענק שעבר טיפול מיוחד לקראת האירוע של יואב מילר, ציורי שמן של עמי פייצ'ביץ' ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully