וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע מופשט

הילית וולברג

25.8.2008 / 11:44

"בעירום מלא" רחוקה מלהיות מושלמת, אבל היא מתקנת את העוול של תכניות כמו "הברבור" והמראה". הילית וולברג מרזה

"החזקים שורדים", אמר דרווין הרבה לפני שקירשנבאום צילם את הגנו הקטן משקשק מפני צבוע/אריה/נמר, ב"לטרף נולד" ששודרה אמש בערוץ 10. החזקים אכן שורדים בטבע, אבל את טבע האדם, לעומת זאת, קשה לשרוד. אחרת איך אפשר לתאר את השנאה העצמית העזה שפריה - ה"מטופלת" הראשונה של אביעד קיסוס ב"עירום מלא", בערוץ 2 – מרעיפה על עצמה. מתברר, אם כך, שהחזקים שורדים אבל השמנות בוכות. ופריה אפילו לא שמנה. אם ניקח בחשבון שהמצלמה מוסיפה 4-5 ק"ג, פריה היא אשה ישראלית ממוצעת ולסוגיה זו נחזור בהמשך.

"בעירום מלא" רחוקה מלהיות מושלמת, אבל יש בה משהו, גם אם הוא לצרכי רייטינג בלבד, שעושה תיקון לעוול שגרמו תכניות כמו "הברבור" ו"המראה" ומורשת ההירואין שיק של שנות ה-90 (ותודה לך, קייט מוס). אותה מורשת שהותירה את הדימוי העצמי של כל מי ששוקלת מעל 50, מרוסק על הרצפה. במובן הזה, "בעירום" היא המשיח הגואל של דימוי הגוף בתקשורת.

אביעד קיסוס בתפקיד החברה הטובה, הוא ליהוק מצוין. ההחלטה להפוך אותו מעוד מנחה-טאלנט, לאיש שיחה אקטיבי עם (החזיקו חזק!) דעה משלו, היא נכונה ומושכלת. המייק-אובר שעוברת פריה במהלך הפרק לא פוגע ברעיון התכנית. ההיפך, במשקל 70 ק"ג אולי אי אפשר ללבוש סטרפלס וסקיני ג'ינס, אבל אין סיבה לא לדעת איך ללבוש בגדים שמחמיאים לגזרה, או להסתפר בצורה שתחמיא לצורת הפנים (ואלוהים שיעזור, על הגוונים בצבעי כתום-אדום, אפשר היה לוותר).

הבעיה של כולנו

ועם זאת, שתי בעיות מרחפות מעל לתכנית צדקנית שכזאת; נכון שקשה להאמין, במיוחד עם מעמידים את פריה ליד שדופונת בביקיני, אבל פריה, גבירותי ורבותי, לא שמנה. שמנמנה כן, שמנה לא. מלאה כן, ממולאת לא. איך אומרים, ב"לרדת בגדול" היו שולחים אותה הביתה ושואלים אותה אם היא לא מתביישת. אבל מה אם פריה היתה 20 קילו יותר? גם אז היו אומרים לה לאהוב את עצמה? גם אז היו מפארים את הנפש הפנימית שלה? יותר מזה, מה אם פריה היתה חלילה מכוערת? גם אז קיסוס היה אומר לה שהיא מהממת?

אי אפשר להתעלם מהצביעות הגלומה ב"בעירום מלא" שהיא כלל לא הבעיה של הזכיינית המשדרת אותה. היא הבעיה של כולנו. וזו גם הבעיה השנייה של התכנית. עצם קיומה, אומר לנו ששמנמנה זו בעיה. ממש כמו המינוס שאלון גל מרפא, ממש כמו הילד הסורר ש"סופר-נני" מכניסה בו משמעת וממש כמו הילד הרעב, ש"יומטוב" פותר לו את הבעיות. "בעירום מלא" פותרת את "בעיית המשקל" של פריה. אבל אם משקל הוא לא בעייה, למה אנחנו בכלל מדברים על זה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully