וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמקול 12

אמיר אגוזי

29.8.2008 / 6:29

אחרי שכבש את הועידה הדמוקרטית מגיע ברק אובמה לפודקאסט של אמיר אגוזי והופך אותו לחגיגת היפ-הופ עכשווית

Madlib – Anthenagin’ (?) // Stones Throw

Steve Spacek – Let the Dollar Circulate // Sound in Color

Young Jeezy – Let the Dollar Circulate // Def Jam

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

GZA/Genius ft RZA & Khan-Acito – Life is a Movie // Babygrande

את רשמקול ההיפ-הופי והאמריקאי במיוחד של השבוע אנחנו פותחים עם קטע מתוך אלבום המחווה של מאדליב לג'יי דילה, ובעקבותיו אחד הקטעים הכי יפים שדילה הפיק לפני שנפטר. מיד אחריו, קטע מאלבומו המתקרב של יאנג ג'יזי, שמספל חתיכה רחבה יותר מאותו שיר של בילי פול, "Let the Dollar Circulate", שמכניס אותנו להילוך הגבוה יותר של שאר הפודקאסט.

רגע לפני שאנחנו מדרימים ומתלכלכים הנה קטע מהאלבום החדש של הג'יזה, "Pro Tools", ששמו כאילו מתורגם מביטוי הסלנג בעברית "החיים הם סרט". יש שאולי יאמרו כי הוו-טאנג הם נחלת העבר, אבל גם בימינו חבריה מספקים מוזיקה מרתקת, כמו האלבום המאוד מוצלח של הקלאן כולו משנה שעברה, "8 Diagrams". אין חכם כבעל ניסיון, ולא כדאי להספיד אותם מוקדם מדי.

Busta Rhymes – Don’t Touch Me // Interscope

M.I.A – Come Around remix ft Mic Terror // XL

Mic Terror – I’m an Asshole // Phedz

Bun B ft Lil Wayne – Damn I’m Cold // Rap-a-lot

UGK ft Cory Mo – Top Drop Dyne // Jive

שומעים את הבחורות האלה שמצחקקות מאחורי באסטה בדקה ה-12? הבנאדם עם הפלואו הכי מדהים וטבעי באמריקה פשוט שוחט קטע פאנק שסומפל ממי יודע איפה. עם שני סינגלים בחוץ (השני הוא "I Got Bass" המדהים בהפקתו של בנגלאדש שהופיע כאן בעבר), נראה שבהחלט יש למה לצפות. אבל גם אם אלו שני הקטעים היחידים ששווים משהו מתוכו, דיינו.

אותו בנגלאדש הוא גם המפיק שמאחורי הביט של "א-מילי" של ליל ווין (שהפעם מופיע רק כאורח בכמה מהקטעים), ללא ספק מחמשת הקטעים הגדולים של השנה. הביט המינימליסטי והמרווח שלו מצית את הדמיון של מוזיקאים רבים, וברשת מסתובבות יותר מ-40 גרסאות שונות ורמיקסים מרחבי העולם, כולל לפחות 3 גרסאות בעברית (ראו לינק למטה). השיר נמצא במקום ה-6 במצעד הבילבורד האמריקאי, ו"קרטר III" הוא כנראה אלבום ההיפ-הופ הכי מצליח של השנה, ובכלל תופעת פופ מרתקת.

אבל פה בארץ, אם ניקח את מאות האנשים שהיו באירוע "הדבר הבא" של גל"צ בראשון לציון כסוג של רפרנס, נראה שמעטים מדי מכירים אותו. באותו אירוע ראיתי בני נוער שמכירים כל מילה בשירים של איפה הילד מלפני יותר מעשור – כשעוד בקושי ידעו לדבר – אבל אין להם מושג מיהו אחד האמנים החשובים והמשפיעים של השנה. בבוא העת מישהו יצטרך לתת על זה את הדין. מצד שני, ב"סולחה" בלטרון תאמר נאפר וחבריו להרכב המעולה דאם פשוט שחטו ביטים אמריקאיים מעודכנים ביותר מול רבבות ילדים, שהכירו את כל מילות השירים שלהם. הרי לכם מין מציאות שכזו.

Clipse present Re-Up Gang – My Life’s the Shit // Koch

Ice Cube ft Butch Cassidy – Take Me Away // Lench Mob

Ice Cube – Do Ya Thang // Lench Mob

Tha Dogg Pound – Cheat // Dogg Pound

Daz Dillinger – Blaze Up tha Weed // Dogg Pound

הסאונד הגנגסטרי של ההיפ-הופ מהחוף המערבי הביא את ההיפ-הופ האמריקאי לאוזניים רבות ברחבי העולם בתחילת שנות ה-90, וממש בימים אלו יצאה אנתולוגיה לאראביאן פרינס, שהיה חבר בהרכב המוקדם של NWA. טעימה מנקודת הזמן הזו, שבה המרחק בין היפ הופ ואלקטרו (תחשבו אפריקה במבטה) לא ממש היה קיים, אפשר לשמוע בלינק לסט של דר' דרה מהתקופה. מה שכן, אייס קיוב – הראפר המוביל של NWA ואחד הכוכבים הגדולים של אותה תקופה, מוכר לבני הנוער של ימינו בעיקר כשחקן קולנוע.

לא שהסאונד של הווסט קוסט ממש נעלם אי-פעם (יאמרו כל אנשי ה"יש לך טופאק?" לדורותיהם), אבל נדמה לי שלאחרונה יש איזו חזרה לסאונד הזה. כך עם אלבומו של דה גיים הבינוני בדרך-כלל, וכמובן שגם אצל הדוג פאונד, בני הטיפוחים של סנופ דוג. מהקטע של דאס דילינג'ר מאותה חבורה, צחי בלטה, ההוא לידי, בטח מתבאס כשהוא נזכר בימים בהם ההם.

V.I.C – Wobble (Lunice remix) // Reprise

Jay Z – Dope Boy Fresh (Jockin’ Jay Z) // Def Jam

T.I. ft Kanye West, Jay-Z & Lil Wayne – Swagger Like Us // Atlantic

כשמדובר בוובל, כמו זה שבלהיט החדש של הראפר V.I.C, הזיכרון הולך אחורה הרבה לפני שהמושג נוכס על-ידי עולם הדאבסטפ. זה עניין של גרוב בסיסי. כנראה שזה בדיוק הקטע עם ג'יי-זי, שכמעט כל מה שהוא נוגע בו איכשהו נכנס לגרוב הזה, גם אם הוא מלא ביוהרה וחשיבות עצמית, כמו בסרט הדוקומנטארי המגויס שמתעד את הופעתו במדיסון סקוור גרדן "Cause I Like Money Bitch". אין לנו ספק. Put it on a cracker.

מה שקורה עכשיו עם מ.י.ה. בארצות הברית זה סיפור די מטורף. בפעם האחרונה שבדקתי "Paper Planes" שלה (עם היריות והקופה הרושמת) היה במקום ה-5 במצעד הבילבורד האמריקאי. כמובן שזה שהשיר משחק תפקיד ראשי בפסקול ובטריילר של סרט הסטלנים "Pineapple Express " נותן לו דחיפה עצומה, אבל זה גם לא מוריד מכך שהקהל האמריקאי מסוגל לספוג אותו. הוא חדר כל כך עמוק, שסימפול נרחב מתוכו גם מרכיב את הבסיס של "Swagger Like Us" של T.I עם קניה, ג'יי- זי וליל ווין.

Young Jeezy ft Nas – My President is Black // Def Jam

Trazz ft Pitbull – Watch for the Haterz // Fix Your Face

אפילו כאן בארץ אפשר לחוש את ההתרגשות באוויר - מועמד שחור ראשון לנשיאות בארה"ב. תחשבו כמה שנים הובילו לנקודה הזו בהיסטוריה. לא פלא שלפחות 3 קטעים בקאסט מתייחסים לעניין הזה. כבר כמה שנים טובות שההיפ-הופ הכי פרחי מטפס גבוהה במצעדי הפזמונים והופך לתבנית פופ דומיננטית (שמישהו יספר את זה לגלגלצ). שלא לדבר על ההשפעה העצומה של התרבות האפרו-אמריקאית על כל כך הרבה נדבכים בחיי היומיום – מוזיקה, לבוש, ספורט, שפה - ורק עכשיו, לראשונה, יש להם נציג עם סיכוי אמיתי להעפיל לראש הפירמידה. בקרוב נדע עם התקווה היא אמיתית או ששוב היה זה רק הייפ חולף ומסחרר.

  • עוד באותו נושא:
  • ברק אובמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully