וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעדן מלכים

עדי שבת, לונדון

2.9.2008 / 10:44

אל תתפלאו אם עוד מעט הסטרוקס יחממו את קינגס אוף ליאון. עדי שבת ראתה בבריקסטון אקדמי להקה לפני התפוצצות

סיבות שונות ומשונות מנעו ממני לגרור את ישבני החטוב לפסטיבל V ההיסטרי שהתקיים לפני שבועיים בלונדון (מיוז, איימי וויינהאוס, הוורב ופיוצ'רהדס בין השאר) ובמקום לפנק את עצמי בפרס ניחומים לא רע בכלל – הופעה נהדרת של המשפחה היפיופית לבית פולוויל, או בשמה הידוע יותר קינגס אוף לאון (שזה יוצא שלושה אחים ובן דוד שנראה כמו בק. ככה זה בדרום ארצות הברית, הכל נשאר במשפחה) בבריקסטון אקדמי.

קינגס אוף ליאון נמצאים בימים אלה בתנופה אדירה כשהם שועטים קדימה בסערה ולא שוכחים לעקוף בסיבוב להקות אינדי אמריקאיות שמצליחות בבריטניה יותר מאשר במולדתם כמו הקילרס ואינטרפול, והופכים את התרחיש הבדיוני, שהסטרוקס יהפכו ללהקת החימום שלהם בעתיד הקרוב, לאפשרי ביותר. ההופעה המנצחת שלהם בפסטיבל גלסטונברי לפני כמה חודשים היתה יריית הפתיחה של המגמה הזו.

אחד מסודות הקסם של המלכים היא הפשטות. הם עושים רוק בסיסי, עם צבע עשיר ומחוספס, ובעיקר יש להם אנרגיות פראיות שלא עוצרות לרגע. אחד הרגעים הטובים הנרשמו כשקיילב נבח ונהם את הלהיט 'Black Thumbnail’, שמדבר על סקס בלי אהבה. מהקצה השני של הסט הם הפתיעו בביצוע ל-, 'Pistol of Fire'שכמעט וגרם לשכוח שמדובר במטפורה ילדותית למדי לאיבריהם הזכריים.

בנות, עיניים למתופף בבקשה

הם פתחו את ההופעה, האינטימית ביותר שלהם באנגליה בשנה האחרונה, עם 'Crawl' מתוך אלבומם החדש ' Only By The Night', שיוצא בעוד חודש, עם טקסט שמרמז על אפשרות שמדובר באלבום פוליטי. זה קצת משעשע אם לוקחים בחשבון את התכנים בהם התעסקו עד כה – בחורות, מסיבות ועוד קצת בחורות. שיר חדש נוסף מתוכו, 'Sex on Fire', הבהיר שאין מה להבהל. למרות ההצהרות והסאונד הבומבסטי של האלבום הקודם קינגס אוף ליאון לא הולכים להפוך ליו-2. לפחות לא בקרוב (מצד שני גם אף אחד לא חשב שיו-2 יהפכו ליו-2 עד שהם הפכו ליו-2).

כמה אבחנות ביחס להופעה של החבורה: בניגוד למתופפים אחרים, מתהדר נתן פולוויל (האח הגדול, ארוך השיער, בעל חזות ההיפי הטיפוסי) באור הזרקורים, לפחות כמו אחיו הסולן קיילב, ובכך מפר את הקלישאה לפיה סולנים צמאי תשומת לב, שמאפילים בכריזמה שלהם על שאר חברי ההרכב. עניין מקסים כשלעצמו. שיא הסטארדום של קיילב, לצורך העניין, בא לידי ביטוי במהלך ההדרן בו הוא גרם לקהל להמשיך ולזמזם את ה'הו-ווא-אוס' מהשיר 'Knocked Up' כשהוא מנצח עליו במחווה של אצבע אחת קטנה, בעודו נהנה מהרגע תוך כדי נענוע אגן. ברשותכם, אנחנו הבנות נמשיך לבהות בנתן.

לעומת זאת קולו של קיילב, שלא מאוד רחוק מזה של אסף אבידן, עבר התבגרות מסויימת, ואם פעם נדמה היה שמכנסיו לוחצות לו באזור המפשעה, היום מדובר בקיילב עם ביצים הרבה פחות מעוכות והרבה יותר גדולות. במהלך ההופעה הוא מסביר לבריטים המבושמים שהוא שיכור במיוחד, אבל נדמה שהתגובה המנומסת מצביעה על חוסר התרשמות כללי. מבחינתם זה הרי סוג של מאסט. ברגע בו הם סיימו את הביצוע לאחד הפייבוריטים שלי 'Charmer', המחווה הפרטית שלהם לפיקסיז, וזה התחלף בשיר האחרון בסט 'Slow Nights, So Long', המהיר והג'אנגלי, היה ברור שמדובר בהופעה טובה במיוחד. עוד יעד בדרך לכיבוש אנגליה הושלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully